יותר גדולים מהצרות

יש לנו חשבונות לשלם ובעיות לפתור, לגדל ילדים ולענות לבוס שמנדנד כל הזמן ועוד כמה דברים על הפרק. ד"ר זאב בלן יגלה לכם שאתם יותר גדולים מהצרות. הרבה יותר.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 18.03.21

אתם גדולים.

 

מאוד גדולים.

 

יותר גדולים מהבעיות שלכם!

 

הידעתם? אושר ושמחה הם… בחירה! אנחנו יכולים לבחור להיות שמחים או לא. אלוקים, מקור כל השמחה, הפיח בנשמתנו שמחה עצומה כשהוא ברא אותנו. הוא רוצה שהאושר המולד שהוא הטמיע בנו יזרח, וכמה שיותר. בכל תחום בחיינו. כל השנים. כל החיים.

 

אנשים טועים לחשוב שהאושר שלהם תלוי בנסיבות חיצוניות, אבל זאת מלכודת – הטעות הגדולה של לא מעט אנשים. למה? כי אנשים צריכים לדעת שהם יכולים להיות שמחים משום דבר, שום כלום שתלוי בסיבה זו או אחרת. זאת שמחה אמיתית. קל להיות "שמח" כשזוכים בקופה הגדולה, אבל כמה זמן השמחה הזו נמשכת? לא לנצח.

 

איך אתם מגדירים שמחה? מהו החזון שלכם לחיים יפים? שלי, זה להתמודד עם הבעיות עם חיוך על הפנים ולהאמין שלא משנה מה יהיה, אלוקים תמיד יעזור לי. אין אושר גדול מזה, גם אם אני לא מקבל צ'אנס להשיג את כל המטרות שהצבתי לעצמי בחיים. אלוקים רוצה שלכולנו יהיו מטרות בחיים, אבל גם שלא נתייאש אם אנחנו לא "מצליחים" להשיג אותן. למה? כי האושר האמיתי והעיקרי שאנחנו זוכים בו הוא בגלל מי שאנחנו הופכים להיות בדרך להשגת המטרות שלנו, ולא רק מעצם השגתן.

 

לצערנו, אצל אנשים רבים מכתיבה הגישה הכואבת של או הכל או כלום. אם הם לא ממלאים את מכסת המטרות שהציבו לעצמם, הם מרגישים כישלון מהלך על שתיים. אני באמת מרחם עליהם. כי הם מאמינים שזאת אשמתם, כשזה לא היה אפילו בידיים שלהם – שום תוצאה כולל ההצלחה. הם עדיין לא למדו שהתפקיד שלהם שונה מזה של בורא עולם. רק אלוקים, בורא כל העולמות והתוצאות והמצבים – הוא זה שמחליט מתי אדם יצליח ומתי הוא ייכשל. מה כן בידיים שלנו? הרצון והתפילה להצליח. בשמים לא שואלים אותנו למה לא הצלחנו, שואלים אותו למה לא רצינו את זה יותר ולמה לא התפללנו על זה כל יום. הקב"ה לעולם לא יתערב וימנע את מה שהאדם רוצה. זו הבחירה החופשית שהוא נתן לנו! אז לכו על זה! תחשבו גדול! ומי יודע, אולי יום אחד יתקיים בכם מה שנאמר במדרש, "מוליכין את האדם בדרך בה הוא בוחר ללכת…"

 

מאמרים נוספים בנושא:

אתם גדולים!

רגע לפני!

מכל הלב

היי, אתם!

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

תספרו את הברכות

יום מלא צבעים

בבקשה, תאהבו את עצמכם

אני, כי זה הכי מקורי

שמחה להיות אני

מלא נקודות טובות

 

אבל הכוח העצום שניתן לנו – חופש הבחירה, לצערנו הולך לאיבוד אצל הרבה אנשים. תארו לעצמכם את הכוח שאלוקים נותן לנו, בני האדם. הוא אפילו נותן לנו את הכוח לעשות דברים שהם ממש נגד מה שהוא רוצה שנעשה, כפי שאומר רבי נתן מברסלב "…השם נותן לאדם את הכוח אפילו 'לנצח' אותו…". כמובן, שיום אחד, ביום הדין, האדם ייתן דין וחשבון על כל מעשיו, אבל זו ההחלטה שלנו. הבחירה שלנו.

 

למעשה, זה בגלל הפיתוי הגדול להשתמש בכוח שלנו חלילה נגד אלוקים. אבל יש לו, לבורא עולם, יותר נחת רוח ותענוג גדול מאיתנו ממה שהוא מקבל מן המלאכים. כי המלאכים, למרות שהם עובדים את השם עם יראה מושלמת אף פעם לא נכשלים ומועדים, אין להם חופש בחירה. אבל אנחנו, מצד שני, כשאנחנו עושים משהו שגורם נחת רוח ותענוגים לבורא עולם, זה דבר עצום מכיוון שיכולנו גם לבחור אחרת, בדיוק את ההיפך חלילה. אז כל מעט טוב, אפילו רק בגדר כוונות טובות, הוא דבר יקר ועצום מאוד אצל בורא עולם.

 

ככל שאנחנו נלחמים בכל הכוח והעוז נגד המניעות המכבידות והקשות שתוקפות אותנו כל יום ובכל רגע, ולומדים להישאר שמחים למרות הכל, כך אלוקים רואה שאנחנו מוכנים לקבל עוד שפע ברוחניות ובגשמיות.

 

מכל הדברים בחיים, מהו הדבר שהכי יכול לשמח אתכם? הדבר הכי טוב שבעזרתו תהיו האנשים הכי שמחים הוא – מה שיש לכם עכשיו. כן, ההווה שלכם, החלק שלכם בחיים. וזה כולל את כל מה שההווה הזה מכיל – בעיות, אתגרים, כישלונות, השפלות, צער ומניעות. אם אלוקים רואה שאתם מוכנים ללמוד איך להתמודד, ואפילו לגדול ממבחני החיים, אז דעו שאין סוף למה שהוא יכול לתת לכם מהאוצר המלכותי שלו. אמרו לעצמכם שכל מה שיש לכם, כולל הבעיות, הוא מתנה מהשם. הוא יראה לכם כל כך הרבה דברים נפלאים, ניסים של ממש וים של ברכות.

 

למה אתם מחכים? צרו איתו קשר!

 

חווים קשיים במערכות הקשרים בחייכם, בחיי הנישואין, ביכולת לחנך את הילדים? האם ניסיתם שוב ושוב לתקן ולשפר את התחומים הללו אבל שום דבר לא קרה? בנקודה זו בדיוק נכנס היצר הרע לתמונה ולוחש לכם באוזן, 'למה בכלל לנסות לתקשר עם שום דבר? יש לך כזה רקורד צורם בכל מה שקשור לקשרים עם אנשים אחרים… למה לך להתאמץ? תעשה מה שטוב לך!…" אבל מה שהיצר הרע באמת רוצה בנקודה זו הוא – לקחת מכם הרבה מעבר לקשרים והמצוות, את הכוח לשמוח. לכן חשוב מאוד שנפנים שהוא טועה ובגדול, לא אנחנו.

 

וגם, לראות שאתם יכולים לנצח את "השדים" מן העבר. כי להווה יש כוח עצום לגרום לכם להיות אנשים שמחים, הרבה יותר מחופשה באיי הבהאמה או מזכיה בלוטו.

 

ככל שתתפללו להאמין בזה ותאמצו את גישת החיים הזו, בורא עולם ייתן לכם אותה. אין לו שום עניין לעכב את זה. אחרת, החיים יכולים להיות משעממים בלי חופש הבחירה.

 

תודה לא-ל, יש לנו חשבונות לשלם ובעיות לפתור, לגדל ילדים ולענות לבוס שמנדנד כל הזמן, ואולי עוד כמה התמודדויות על הפרק. אלה ההזדמנויות הנפלאות ללמוד מהן אמונה ולהתקרב לבורא עולם, להפוך לאנשים טובים, מועילים ותורמים לחברה לעצמנו.

 

כי אין דרך אחרת.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה