כישרון במתנה

אני מביטה לאחור על עשרים וחמש שנות שירה ועולה בי השאלה הגדולה: אלוקים, מה אתה רוצה שאעשה היום עם הכישרון שנתת לי?

2 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 17.03.21

אני מביטה לאחור על עשרים
וחמש שנות שירה ועולה בי השאלה
הגדולה: אלוקים, מה אתה רוצה
שאעשה היום עם הכישרון שנתת לי?
 
 
כל אחד מאיתנו נולד עם כישרון מיוחד מסוים שהשם נתן לו במתנה. אחת ממש טובה במספרים, השני בעל כושר התבטאות מפותח, לשלישי יש ידיים טובות והרביעי בשלן מצוין.
 
אני, כפי שכבר ציינתי כאן בעבר, קיבלתי במתנה קול ערב ואוזן רגישה למוסיקה. עם השנים פיתחתי את הכישרון המולד שלי והתמקצעתי בו במידה מסוימת.
 
אני יודעת שאנשים אוהבים לשמוע אותי שרה, ושגם עשיתי דבר אחד או שניים מוצלחים עם הכישרון הזה, אבל, בסופו של יום, בחשבון הנפש שלי עם עצמי אני עדיין לא ממש מבינה איך הקדוש-ברוך-הוא התכוון שאממש את המתנה שהוא העניק לי בטובו הגדול?
 
הרי אין ספק ש'זה לא סתם במקרה' שקיבלתי את הנטייה למוסיקה ושאני באמת אוהבת בכל נפשי ומאודי ליצור ולשיר. אני יכולה רק להודות על כך, מכיוון שאת תחושת הסיפוק והשמחה שאני מקבלת מהיצירה לא ניתן להסביר במילים, אלא רק אולי לומר שזה ממלא אותי עד כלות.
 
מאמרים נוספים בנושא:
גאווה, כישרון והערכה
שרון רוצה לשיר
 
הזמן עובר וגיל 37 מתקרב, אני מביטה לאחור על עשרים וחמש שנות שירה ונזכרת בי – הילדה הקטנה שמדמיינת את העתיד ובטוחה שבגילי היום כבר אהיה מסודרת מבחינה מקצועית, שהגלגל כבר ירוץ מאליו ויהיה לי כיוון ידוע, פרנסה בטוחה וקריירה משגשגת.
 
המציאות, מסתבר, חזקה מהדמיון, כי יש גם תוכנית חלופית עבורנו. יכול להיות שאם הייתי ממשיכה במסלול שהתחלתי בו לפני עשרים שנה, אולי הייתי באותו מקום מיוחל. אבל, ככל שהשנים עברו וגדלתי מעט, הבנתי שאני רוצה יותר ממה שהיה לחיי להציע לי. לכן עשיתי 'פוס' במשחק ועצרתי את הכל לכמה שנים. כשחזרתי, כבר הייתי במקום אחר של בדיקה ובירור, גם בתחום המקצועי כמובן, מה שגרם לקריירה שלי לתפוס כיוון אחר ממה שדמיינתי.
 
היום, אני פונה בבקשה לבורא עולם שיעזור לי לדעת מהי השליחות שלי בעולם, או במילים אחרות, אני רוצה לדעת מה הוא רוצה שאעשה עם המתנה שהוא נתן לי?
 
פסגת שאיפותיי או בעצם החלום שלי הוא לעזור לאנשים דרך הכלי הנפלא של המוסיקה והשירה בעזרתו יוכלו להתחבר לעצמם, להקל את הכאב ואפילו לרומם ולשמח. אם הייתי יכולה גם, על הדרך, להתפרנס מזה בכבוד אז מה טוב, כי מה לעשות שבעולמנו היום כבר לא מספיקה משכורת אחת בבית…
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
כשאתה שר אתה חופשי
חלום  ילדות
 
אבל, ברמה הפנימית של עבודת המידות, המטרה העיקרית שלי היא ליצור מתוך אמת וללא אגו, לא בשביל עצמי אלא לשם שמים. מתוך ניסיון, העבר אני כבר יודעת שיצירה שהיא לא לשם שמים אלא בדיוק ההיפך – כדי להאדיר את עצמנו, סופה להסתיים בסבל ומרורים. יצירה מהסוג השני היא ללא סיפוק אמיתי והיא בור ללא תחתית שיוצר תסכול רב וחוסר איזון. פעם אתה למעלה ואתה מלך העולם, וברגע הבא אתה למטה בשאול תחתיות ובגיהינום עלי אדמות. מהמקום הזה כדאי לברוח כי הוא עלול להיות ממש קיצוני ומסוכן.
 
לכן אני מאחלת לעצמי, ולכל אחד ואחת מאיתנו, שנדע לזהות את הכישרון שהשם נתן לנו במתנה, למצוא את השליחות שלנו בעולם ולממש אותה כדי לעזור לאחר. שנדע לפעול בעולם מתוך ביטול לקדוש-ברוך-הוא ולעשות רצונו באמת ובדיוק, שנזכה לכוון תמיד ובכל דבר לקדש שם שמים, להצניע כמה שאפשר את האגו והרצונות שלנו, ובכך נזכה לסיפוק אמיתי וממלא בעולם הזה, שהוא מעין עונג עולם הבא, לפחות כמו שזה מצטייר בדמיוני.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה