כל יום והמתנה שלו

רוצים לקבל מתנות? הנה הזדמנות אדירה! עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, מגלה לכם את הסגולות והברכות של הימים האלה. אף פעם לא מאוחר!

5 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

ההתנהלות שלנו בשבועיים הראשונים של חודש ניסן (וגם לפני) כוללת הכנה לפסח בניקיונות, קניות, הכנה בפני עצמה לליל הסדר וכן הלאה. יש התמקדות בהכנה המעשית לחג, התעסקות בניקיון החמץ ובדרך כלל "תופסים טרמפ" על הניקיון הזה למשהו כולל יותר, מיון של חפצים, שיפוצים וסדר.

 

הרגל זה יצר תפישה שגויה לגבי ההכנה לחג. נדמה לנו, בטעות כמובן, שאם נתאמץ בניקיון הבית ונגיע לחג מעולפים ותשושים הרי שאנחנו את שלנו עשינו. אז זהו, שלא. כאן המקום לגעת במחשבה שגויה זו ולתקנה מבעוד מועד.

 

ימי ניסן מביאים איתם ברכות גדולות. כל יום הוא חודש ממש המביא אתו את ברכתו המיוחדת, לכן כדאי לעצור כל יום לכמה דקות, לפתוח את הידיים והלב לשפע ולברכות הקיימות בו. יש לחיות בכל יום את היום! כי לכל יום יש מתנה בשבילנו. אל תפספסו אותה!

 

לימוד קצר יביא לנו את המידע. כאמור, יש לנו נטייה למהר לחשוב על המחר ועל מה שיהיה, וכך אנו מחמיצים את הרגע הנוכחי. הימים א' בניסן ועד פסח עצמו מיוחדים וכוללים בתוכם את חודשי השנה. כל יום מקפל בתוכו חודש שלם עמוס בברכות נפלאות, ובעיקר – את ברכת החודש המאפיינת אותו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

צאו למסע

מתנות קטנות

החדרים של החיים

 

אלה ימים מלאי עוצמה, ואם נתמקד כל יום ביום עצמו נקבל אוצר ושפע אדיר. המשמעות המעשית היא, שכדאי לנו מאוד לעצור כל יום לזמן מסוים, לעצום עיניים, להתמקד בברכות החודש של אותו יום ולהתפלל שנקבל אותן. דבר זה מאפשר לנו לפתוח את הלב לברכת השם. אנחנו אומנם ממהרים להספיק עוד מדף ועוד מגירה, אבל במחשבה של גדלות, הרי שהברכה משמים והלב הפתוח חשובים גם הם. מה שמפתיע הוא שההספקים טובים וזה לא בא על חשבון ניקיון הבית.

 

בנוסף לברכות המיוחדות של ימים אלה, נהוג לומר גם את קרבנות הנשיאים שהם כנגד י"ב שבטי ישראל. לכן כדאי לעצור את מרוץ הניקיונות וההכנות ובכל יום ולהתרכז למשך זמן מסוים בברכות, לפתוח את הלב ולהתמלא בשפע האדיר שמושפע עלינו משמים. יש עניין גדול מאוד להתפלל ולבקש את הסגולות המיוחדות בכל יום לחודש אותו הוא מייצג!

 

הערה חשובה: גם אם אתם מתחילים את התפילות מהיום, הוסיפו את הברכות של הימים הקודמים לכל יום! אף פעם לא מאוחר!

 

א' בניסן – כולל את ברכת חודש ניסן – ביום זה נבקש לזכות בניסים גבוהים מעל הטבע ובגלויים, שכן חודש ניסן הוא חודש של ניסים שהם מעל הטבע והגלויים לעין כל. נתפלל לזכות לגאולה פרטית, כל אחד בעניין בו הוא רוצה לצאת לחופשי. נתפלל לגאולת השבויים ולגאולת עם ישראל כולו. ביום זה נבקש שכל מה שקורה בטבע, באביב, יקרה גם לנו באופן אישי – פריחה, הצלחה ולבלוב. נבקש להתחדש כמו שהטבע מתחדש ולצאת מהקיבעון במחשבה, דיבור ומעשה. נבקש אומץ ואמת לפריצת דרך במקום שנתקענו. מזל החודש הוא טלה.

 

ב' בניסן – כולל את ברכת חודש אייר – בחודש זה, שענייננו רפואה וחירות לאומית, גשמית ורוחנית, נבקש רפואה על כל איבר ואיבר שלנו, וככל שנבקש בפרטי פרטים נכניס לתוכנו את אנרגיית הריפוי בע"ה. נבקש להאמין ללא ספק שנוכל להתרפא, שנזכה לסבלנות ובהתמדה כפי שהשור, שהוא מזל חודש אייר, מבטא. נבקש להיות יציבים ונאמנים כפי תכונת השור, ונבקש להיות עקשניים כשור במקומות בהם אנו מוותרים לעצמנו ומחפפים.

 

ג' בניסן – כולל את ברכת חודש סיון – ביום זה נבקש את ברכותיו של חודש סיון, החודש בו קיבלנו את התורה – שנזכה לחיבור לתורה, ליכולת לימוד, הבנה וזכירה. נתפלל שנקבל את יכולת התקשורת עם אחרים ועם עצמנו. סיון מייצג את היכולת לתקשר, לכן נברר היכן התקשורת שלנו לקויה, באילו מערכות יחסים חסרה שיחה של כנות, והיכן אנו מבזבזים זמן בתקשורת של טלוויזיה ומחשב.

ד' בניסן – כולל את ברכת חודש תמוז – ביום זה נבקש את הברכה בעניין המשפחה, את הקשר לשורשים, הכבוד ההדדי זה לזה, את הרגישות וההקשבה. נתפלל שנקבל גם את הנקודות בהן אנו צריכים להיות שונים מהמשפחה, ולא לחקות או להעתיק הרגלים שצריכים התפתחות ותיקון. בחודש זה נבקש קיבוץ גלויות וחידוש הקרבנות.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

יום הולדת כל דקה

לקרוע את הטפט

חיידקים טובים

תהיו כוכבים!

 

ה' בניסן – כולל את ברכת חודש אב – ביום זה נבקש להתברך במנהיגות, בגבורה ותקומה (כמו האריה, שהוא מזל החודש). נבקש להתברך בזוגיות טובה, ושבני ובנות ישראל יזכו למצוא את זיווגם ההגון להם מן השמים, את החצי השני של נשמתם (כפי שיום ט"ו באב החל בחודש זה מבטא). נבקש להיות "מלך" כמו האריה, כדי שנזכה למלוך במקומות בהם אני עדיין עבדים משועבדים ליצרים והתאוות, להרגלים השליליים שלנו. נבקש לברר היכן אנחנו משועבדים ולמה, ונרצה להוביל ולהנהיג את עצמנו במקומות אלה.

ו' בניסן – כולל את ברכת חודש אלול – בחודש זה נתפלל להתברך ביכולת לדייק ולהתייחס לפרטים הקטנים בחיינו (כפי שמזל בתולה מייצג). נבקש ללמוד להכין עצמנו לתהליכים שונים ולמטרות שונות, כפי שחודש אלול מכין אותנו לשנה החדשה, ולא לרצות להיות כבר בהישג והמטרה משום שלדרך ולסיום הדברים יש חשיבות, לא רק להישג עצמו. נבקש ללמוד להיפרד מן הישן ולהתקדם אל עבר החדש. נבקש ללמוד לסיים פרויקטים או מהלכי חיים באופן חיובי וטוב כפי שהשנה מסתיימת, ושיהיה לנו את הכוח בסיום כמו בהתחלה.

 

ז' בניסן – כולל את ברכת חודש תשרי – בחודש זה נתפלל להתברך בתשובה שלמה, בצדק ואיזון בכל מה שלא מאוזן אצלנו (שהרי מזל חודש זה הוא מאזניים). בחודש זה אורך היום והלילה כמעט שווה, לכן נבקש לזכות באיזון האור והחושך בחיינו. נתפלל להתברך בהתחלות חדשות, ובהוצאה מן הכוח אל הפועל של דברים שטרם הבאנו לידי מימוש. נבקש שכוח ההתחלה ילווה אותנו כל הזמן, ושנדע לשקול את עצמנו ביושר ואמת בלי לטייח ולכסות את חולשותינו.

 

ח' בניסן – כולל בתוכו את ברכת חודש מר חשון – בחודש זה נתפלל לקבל את ברכת הגשם, במובן של מטר ובמובן של הצרכים הגשמים שלנו. נבקש גם להתברך בסודות ובפנימיות התורה, ושנדע שתקופת החורף היא התכנסות פנימית ולהתבוננות ויניקת מי החיים.

 

ט' בניסן – כולל את ברכת חודש כסלו – ברכת היום היא אור וניסים של מעטים מול רבים, חלשים מול חזקים. נבקש להיות כשמן הטהור המאיר לעצמנו ולסביבה. נבקש להדליק אור ונרות במקומות החשוכים בתוכנו, שנראה את האור שבחושך ובקשיים שמלווים אותנו בחיינו. ושנזכה להאמין שהאמת היא ענייננו, ולא הרושם החיצוני היווני.

י' בניסן – כולל את ברכת חודש טבת – חודש זה מסתיים בכ"ט ימים – ראשי תיבות של "כל טוב", לכן נבקש את ברכת המרעה בשדות, לאדם ולבהמה (מזל החודש הוא גדי). נבקש שתכונות העקשנות והווכחנות של הגדי יעמדו לנו בקדושה. שנרגיש באמת את יום עשרה בטבת ולא עוד יום שיחלוף לידנו באטימות.

 

יא' בניסן – כולל את ברכת חודש שבט – ביום זה נתפלל שנקבל את השפע כפי שהכלי שלנו יכול להכיל (כמו הדלי, שהוא מזל החודש). נבקש גם את ראשית הפירות בטבע ובחיים שלנו. נתפלל על ראיה גבוהה כפי שקיימת בבני מזל דלי. נבקש אמונה שניצני הפירות והגשם יביאו פירות גם בחיינו, ושכל מה שנובט ופורח יגיע למלואו.

 

יב' בניסן – כולל את ברכת חודש אדר – ביום זה נבקש לזכות בניסים נסתרים, שהרי כל עניין חודש אדר הוא בהסתר. נבקש גם לזכות בשמחה אמיתית, ברכה ופריון (שהרי מזל החודש דגים, המסמלים את הפוריות). נבקש לזכות להרגיש כפי שמזל החודש מלמד אותנו. נבקש לזרום בחיים כמו הדגים במים, ולא להתעקש עם המציאות.

 

אם נעסוק בימים אלה רק בניקיונות של הבית מהחמץ נחמיץ (תרתי משמע) ונפסיד את האוצרות והברכות שטומנים בחובם ימי ניסן. המלצתי היא – לעצור בכל יום לכמה דקות את מרוץ החיים היומי ולבקש מהקב"ה את ברכות היום!

 

לסיכום, על מנת להוריד את הלחץ בימים לחוצים אלה, קירות ננקה לפני יום הכיפורים, כדי שהבית יהיה לבן. טלית כדאי לכבס בתשרי בכדי לפרוס אותה בשמחת תורה בברכת הנערים, חלונות כדאי לנקות בכסלו, כדי שיראו את אור החנוכיות, ארונות בגדים נסדר באדר בכדי להכין תחפושות, ספרים ננקה בסיון, כדי ללמוד מהם בליל שבועות.

 

אם ננהג כך, אולי נגיע לפסח בני חורין ומבורכים בברכות הבורא יתברך שמו עלינו, אמן.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנה – 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה