כמו נפה של קמח

ולפעמים, זה מרגיש כמו נפה של קמח. מה עושים במצבים שהנפה נכנסת לנו לחיים? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, מנפה את כל מה שמיותר ומנקה את החיים.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

ולפעמים, זה מרגיש כמו… נפה של קמח.

 

יש נפה עם חורים גדולים שמוציאה התנהגות לא נאותה,

ויש נפה עם חורים בינוניים שמנקה את המילים שיוצאות לנו מהפה,

ויש נפה עם חורים קטנים וצפופים שמוציאה מחשבות שליליות, רגשות אשמה, פחד, ביקורת עצמית ועוד.

 

ומה זה אומר?

 

דבר עצום ונפלא: לנקות חיים זה לקנות חיים!

 

הרמב"ם אמר שיש קשר הדוק בין רפואת הנפש לרפואת הגוף. גישתו רואה ברופאת הגוף אמצעי להגעה לתכלית, שהיא בריאות הנפש והרוח כדי שהאדם יכיר את בוראו בדרך נכונה.

 

הרמב"ם, שהיה בגישה שכלתנית, אמר וכתב שהאדם צריך לשים כוונה ותשומת לב לאכילה, שתייה, יחסי אישות, שינה ויקיצה, תנועה (פעילות גופנית) ומנוחה, "כדי שתמצא הנפש כלים בריאים ושלמים לקנות החכמות" (שמונה פרקים, ה).

 

מאמרים נוספים בנושא:

השילוב המנצח – רפואה מסוג אחר!

באתי להציל את העולם

טבעי, הכי בריא

 

"ולא ישכח הרופאים לעולם לחזק את כוח הטבעי על ידי המזון, וכן לחזק את הכוח הנפשי על ידי ריח טוב של בשמים… וכן לחזק את הכוח החיוני באמצעות כלי נגינה, לספר לחולה סיפורים משמחים אשר ירחיבו את נפשו ואת ליבו ויגרמו לו לצחוק, ולחדש חידושים אשר יסיחו דעתו מהמחלה" (הנהגת הבריאות).

 

בריאות טובה כוללת את כל תחומי החיים. במקום אחר כתב הרמב"ם על עקרונות בעבודה, פרנסה ועוד. ננגיש במאמר זה את דבריו ונתאימם לימינו. ההמלצה היא על התנהלות בריאה ומזון כמה שיותר טבעי וגולמי. בוודאי שיש ללמוד זאת באופן מסודר ולא מעיתונים או המלצות של חברות.

 

בתכל'ס, העדיפו מזונות מלאים על פני מעובדים ותזונה שרובה מושתת על מזונות מהצומח. טוב להיות אקטיביים ולעסוק בפעילות גופנית מותאמת. חשוב מאוד להקשיב לתחושות הגוף הפיזיות והרגשיות.

 

זאת, משום שהמטרה היא שתהליך "חיים נקיים" יהיה פשוט ונגיש. לא אגזים ואומר, שהדרך היא על ידי התאהבות במזון בריא, בחיים פשוטים ומלאי עשייה מתוך רוגע ושמחה.

 

התהליך הוא תהליך כולל. אי אפשר לאכול מזון טבעי ולהתייחס לא יפה לחברך. מדובר בלהתחיל חיים נקיים באספקט אחד שימגנט עוד אספקטים. אט אט, בקצב הנכון לכם, תתחילו מהמקום שאתם נמצאים. הדרך היא אישית, אין השוואות או ביקורת. כל אחד בדרכו האישית – יש מי שיתחיל בעיצוב נקי בבית, הוא ייצור חלל נעים, ישחרר עומסים של חפצים, יסלק בלגאן ויבחר צבעים מרגיעים ותאורה רכה. תהליך זה חייב להתחיל מתוך תשומת לב כפרויקט "חיים נקיים" ומתוך יעילות, הרבה יותר מאשר לעשות זאת בלחץ בניקיונות לפסח או לפני אירוע משפחתי חשוב.

 

יש מי שיתחיל בחיים נקיים עם כנות גדולה, לא יפחד להיות מה שהוא באמת כי כאשר אדם חי עם מסכות והסתרות, עם פחד ושקרים – הוא מרגיש מועקה. הוא חי עם הקשבה לעצמו, פתיחות, משוחרר מריצוי. הוא פשוט חי מתוך ערכים אמיתיים שאינם תלויים בתגובות חיצוניות.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

ואפילו בהסתרה

קאשי, להתעורר כבר

תפילה לבריאות

מרשם להצלחה

 

יש מי שיתחיל לעשות דברים שהוא אוהב ושמח בהם, או יקפיד על היגיינת השיניים, המחשבות, או יעשה מדיטציות, ילמד או יקרא.

 

יש מי שיתחיל בתזונה מסודרת או בספורט, ואחר כך ימגנט אליו מערכות יחסים עם כנות ופתיחות עם אנשים איתם הוא גדל ומתפתח ומרגיש בטוח.

 

איך נדע היכן הכי טוב להתחיל את "החיים הנקיים"?

 

יש שתי אפשרויות:

 

הראשונה, להתחיל מהמקום שהכי קשה והוא התמודדות מוכרת.

השני, להתחיל מהמקום האהוב והקל.

 

מה שתבחרו הוא בסדר וטוב. העיק הוא, לנוע לכיוון "חיים נקיים" בתחומי החיים השונים. לבחור נושא 'ולהתלבש' עליו. ללמוד אותו, לשתף חברים, להתחיל בקצב המתאים, ואט אט, להתקדם.

 

מה לא לעשות?

 

השוואת עם אנשים אחרים, כי כל אחד מתחיל ממקום אחר ולכל אחד יש דרך אישית המיוחדת והמיועדת רק לו.

 

חיים נקיים הם חיים המתפתחים בכל תחומי החיים הפיזיים, הרגשיים והנפשיים. תבחרו את הנפה עם החורים בצפיפות שמתאימה לכם וצאו לדרך. בהצלחה.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות – 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה