להיות הכי טובה!

אני רוצה להיות הבשלנית הכי טובה ועקרת הבית המושלמת. לכתוב, ליצור ולשיר הכי טוב, ובעצם, לעשות כל דבר שמתבקש ממני ה-כ-י ט-ו-ב. שרון רוטר רוצה להיות הכי טובה.

2 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 17.03.21

השבוע חזרתי מאסיפת ההורים בבית הספר שבו לומדות בנותיי, ושוב, נוכחתי בטעות שבערבוב התרבות היוונית עם דרך החיים היהודית.
 
ההשפעות של תרבות יוון העתיקה נוכחות בתחומים רבים בחיינו, עד שאנחנו כבר מקבלים אותן בטבעיות ואפילו בברכה, ולא פעם נוהגים בחיינו על פי התפישה המוטעית הזו.
 
וכדי לשבר את האוזן, נמיר היום את התרבות היוונית העתיקה בתרבות המערבית ובהשפעותיהן של ארצות אמריקה ואירופה עלינו. הבגדים, האומנות, הפילוסופיה, הפוליטיקה, הספורט והתפישה של האדם כמרכז העולם, כל אלו ועוד נגזרו ממורשת היוונים עד לחיינו היום, ונוכחים בחיי כל אחד ואחת מאיתנו בין אם הוא שומר מצוות ובין אם לא.
 
מאמרים נוספים בנושא:
מקדם ההצלחה של רבי נחמן
חמישה צעדים להצלחה
סוד  ההצלחה
 
מעבר להשפעות התרבותיות הכלליות באומנות, בפילוסופיה ובספורט אני מוצאת שההשפעה העיקרית על החיים שלי היא דווקא בתפישה של ההישגיות והרצון להצליח. אפילו שאני יודעת שהכל מאיתו יתברך ומה שחשוב בעיניו היא ההשתדלות שאני עושה, כמו גם המאמץ להתגבר ולעבוד על מידותיי, עדיין, אני מרגישה את הצורך להיות הכי טובה אפילו כשהתחרות סמויה בחיי.
 
אני רוצה להיות האמא הכי טובה, האישה הכי טובה, הבת והאחות הכי טובה וגם השכנה הכי טובה. אני רוצה להיות הכי יפה, או לפחות בין היפות ביותר, הכי מרשימה, הכי חמודה, הכי מגניבה והכי אהובה. אני רוצה להיות הבשלנית הכי טובה ועקרת הבית המושלמת. אני רוצה לכתוב הכי טוב, ליצור ולשיר הכי טוב ולעשות כל דבר שמתבקש ממני ה-כ-י ט-ו-ב.
 
עד כדי כך, שאני מגלה שאני בתחרות עם עצמי והעולם, דבר ש'מתלבש' גם בענייני הקדושה, כמו להיות בעלת חסד הכי גדולה או להיות הכי צדיקה שיש.
 
ההישגיות והתחרות מובנים בחיי כמו אוויר לנשימה. ככה גדלתי וחונכתי ואני ממשיכה עד היום לנהוג בדרך זו פעמים רבות בלי לשים לב כלל.
 
בזכות התורה הקדושה שלנו ובזכות הצדיק רבי נחמן מברסלב, אני מזכירה לעצמי שוב ושוב, לחזור לשנן וללמוד את התפישה האמיתית והנכונה בשבילי ובשבילנו ואת העצות החכמות שקיבלנו כדי לחיות חיים טובים ומאוזנים יותר, מבלי להצטרך להתחרות בתחרות המאמצת והאינסופית של החיים.
 
אין ספק שצריך לעשות השתדלות ולהתאמץ. יש לנו עבודה לעשות בעולם הזה כדי להיות אנשים טובים יותר ולעלות בסולם המידות. אבל החיים הם אינם תחרות, או יותר נכון לומר, שאם כבר תחרות אז אחת שהיא ביני לבין עצמי, לא מול אדם אחר.
 
כל אחד הוא יחיד ומיוחד וכל אחד נמצא במדרגה אחרת בה הוא אוחז. השאיפות להתקדם הן טובות, וגם הרצון להרחיב את הגבולות שלנו ולטפס למעלה, אבל אנחנו צריכים לזכור, כפי שמסופר בסיפורי  מעשיות של רבי נחמן, בסיפור מעשה בחכם ותם, שזה מעשה שלו וזה מעשה שלי ואל לנו להתעסק באחרים!
 
מאמרים נוספים בנושא:
תקפוץ !
הבלוף  הנוצץ
מגדל  בבל
אנחנו לא מושלמים!
 
כמו שהזכרתי למורות בבית הספר של בנותיי, שכדאי לכוון את הבנות להשתדלות אישית ופרטית ולא ביחס לכל הכיתה. את הציון במבחן אפשר לשמור בסוד, הוא לא נועד לגרום לקנאה מצד אחד או לחוסר ביטחון מאידך. המחברת יכולה להיות מושקעת אבל היא לא חייבת להיות "מושלמת", מכיוון שהמושג הזה אינו שמור לבני אדם אלא רק ליושב במרומים. תחרויות נועדו לתת תמריץ, אך אפשר  לגרום לתלמידים להשתדל בצורות אחרות או, לפחות, לא ליצור הבדלי מעמדות על ידי תגמול של פרסים רק לחלק מהכיתה ועוד עצות כאלה ואחרות.
 
ואחרי כל זה עלינו לזכור ולהטמיע את הידיעה והאמונה – שיש מלך לעולם הזה והוא מולך, משפיע, מכוון, עוזר, נותן ואוהב אותנו בלי תנאי. מתוך הידיעה והתחושה הזו מתעורר הרצון להיות יהודים פשוטים בעבודתנו אותו ולרצות אותו, רק כדי לגרום לו להיות גאה ושמח בנו ושנהיה בשבילו הכי טובים שרק אפשר.
 
 
* * *
שרון רוטר, רעיה, אמא, זמרת, כותבת ואוהבת לשאול שאלות ולקבל גם תשובות. נמצאת בתהליך של חזרה בתשובה כשבע שנים באופן מעשי, אך כבר יותר מעשור מעוניינת להתחבר ולחקור את שורשיה היהודים. את התפנית החדה שפתחה לה את הלב ואת האמונה בבורא עולם היא זוקפת לזכותו של רבי נחמן מברסלב ומשנתו.אתם מוזמנים לכתוב לשרון רוטר בכתובת: sharonroter@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה