לא שם בשבילה

רוצים זוגיות מאושרת? תפסיקו להתעסק רק בעצמכם ותנו תשומת לב לחצי השני! מה שאתם עושים באחד אפשר לעשות גם בשניים, וזה עובד נפלא!

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 17.03.21

רוני: "האמת, רציתי לדעת למה אשתי תמיד עצובה ולאחרונה כבר לא מתעניינת בי. אני נותן לה הכל, סטנדרט חיים גבוה, קונה לה מתנות ואומר לה שאני באמת באמת אוהב אותה. אז מה גורם לה להיות בדיכאון?!?"
 
גילי: "בעלי הוא אדם נפלא. וזה לא שהוא לא נאמן. הוא כן. זה לא שהוא לא אוהב אותי. הוא כן. הבעיה היא שהאהבה של רוני היא לא כמו אצל כל זוג. האהבה שלו מאוד תלותית, ההרגשה היא שהוא מצפה ממני שאדאג לו כמו אמא".
 
גבר שתמיד עסוק בעבודה שלו, במחשב שלו, בריצה שלו, בהנאות שלו, בחברים שלו, בלוק שלו, רק בעצמו, לעולם לא יזכה בזוגיות  וחיי נישואין מאושרים וטובים.
 
מאמרים נוספים בנושא:
כל יום  מחדש
הבעל שאני צריך להיות
שניים זה ביחד
 
חוסר ההתעניינות של גילי ברוני בעלה החמירה עוד יותר, בעיקר כשהבינה שמרוב שהוא שקוע בעיסוקים שלו הוא כבר לא נמצא שם בשבילה יותר.
 
"זו הסיבה שאני מרגישה עצובה ולבד".
 
עצבות, דרך אגב, היא הבעיה הכי קשה שאדם יכול להתמודד איתה. ההשפעה שלה על מי שחווה אותה קשה יותר מכל רגש שלילי אחר. פחד, חרדות ואפילו השפלות חולפים מהר יותר מהעצבות שפוגעת באדם. למה? כי טבע האדם לשקוע באירועים עצובים שהוא חווה, יותר מכל רגש או אירוע שלילי אחר שהוא חווה. זו הסיבה שהתורה מחשיבה את העצבות כחטא החמור ביותר, מכיוון שמה שלא עושה העבירה הקשה ביותר עושה העצבות!
 
"כשאמרתי לרוני שאנחנו צריכים לפנות ליעוץ זוגי הוא סירב בתוקף".
 
"למה אנחנו צריכים לפנות למישהו בחוץ שיטפל בעניינים האישיים שלנו?" הוא תמה. "אם יש לנו בעיה כלשהי, אפשר לדבר עליה. אם משהו מציק לך, את יכולה לדבר איתי. שנינו אנשים אינטליגנטים שיודעים דבר וחצי דבר כמו המטפלים והיועצים למיניהם. ביחד אנחנו יכולים לפתור את כל מה שמפריע לנו".
 
אבל הבעיה הייתה ששום דבר לא הסתדר, שום בעיה לא נפתרה ורוני "הרג" עוד יותר את הקשר ביניהם.
 
כמטפל ומאמן, הסכמתי עם גילי שזו לא האחריות שלה להביא את בעלה למפגשים שלנו, אבל אמרתי לה שהיא צריכה דרך לבטא את מה שהיא באמת מרגישה תוך כדי שיחה עם בעלה בצורה בונה, כך שיבין טוב יותר איך להצליח ולשפר את הזוגיות וחיי הנישואין שלהם. גילי התפללה ואז סיפרה לרוני על הריחוק שיש לה ממנו ועל כך שהיא לא רוצה שהמצב ביניהם יחמיר. אלוקים שמע את התפילות של גילי ואכן עזר לה, רוני הבין שמדובר פה במשהו שאכן מצריך עזרה מגורם מוסמך יותר.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
זוג טוב עושה שיעורי בית
לומדים  לאהוב
סיפור הדרכה  מהסרטים
 
חשוב מאוד שאנשים יהיו כנים וישרים עם עצמם לגבי מה שהם יכולים להתמודד איתו או לקחת על עצמם, ומה אכן מצריך טיפול ועזרה מגורם נוסף. זו לא גדולה, כל שכן מצווה, לגרור את המצב ולא לדבר עליו או לטפל בו. ההשלכות של זה יכולות להיות חמורות ולפעמים גם בלתי הפיכות. אבל אם אתם רואים שחיי הנישואין שלכם מתפרקים לכם מול העיניים, חלילה, אתם צריכים לדעת שאין שום ברירה אלה לרוץ לטיפול, לקבל את העזרה שאתם צריכים כדי להציל את הזוגיות, את הבית והתא המשפחתי שלכם. הייתם עושים בדיוק את אותו הדבר אם הייתם מרגישים פיזית לא טוב, נכון? רצים לרופא כדי לבדוק שהכל בסדר, ואם צריך גם לקחת את התרופות שהוא ייתן…
 
זה מה שצריך לעשות כשהזוגיות מתחילה לקרטע, כשחיי הנישואין מתחילים לחרוק: לרוץ ולקבל את העזרה שאתם צריכים.
 
רוני וגילי הצליחו לשקם את הקשר ביניהם. אחרי הכל, שניהם רצו לטפל ולשנות את הטעון שיפור. מה גם, שהרצון להיות מאוחדים והבעיות שגילי העלתה תוך כדי המפגשים הפכו לקרש קפיצה עבור רוני, שבעזרתם הוא מצליח להסתכל על עצמו טוב יותר. והכי חשוב – לתקן ולשנות.
 
ואם כבר שאלתם, אז בהחלט יש מה לעשות.
 
ראשית, אני ממליץ על ספריו משני החיים והזוגיות של הרב שלום ארוש: לגברים: בגן  השלום, ולנשים: חכמות  נשים. וכמובן לפנות אלינו לטיפול ויעוץ זוגי, הדרכה והכוונה בכתובת: dk.david.kraus@gmail.com ונשמח לעזור.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה