מועדים

עצה – מועדים- בעניין פסח שני מרומז כי אין שום יאוש בעולם, כי אפילו מי שהוא טמא או בדרך רחוקה מאוד מהשם יתברך ואינו יכול להקריב את קורבן השם במועדו, דהיינו שאינו זוכה לעבוד עבודתו תמיד כסדר...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – מועדים
 
בעניין פסח שני מרומז כי אין שום יאוש בעולם, כי אפילו מי שהוא טמא או בדרך רחוקה מאוד מהשם יתברך ואינו יכול להקריב את קורבן השם במועדו, דהיינו שאינו זוכה לעבוד עבודתו תמיד כסדר, במועדו ובזמנו, כראוי לאיש ישראל, אף על פי כן אם אינו מייאש את עצמו מחמת זה, והולך אל צדיק האמת שהוא בחינת משה רבנו ע"ה, לדרוש את השם, ושואל ומבקש: למה נגרע לבלתי הקריב את קורבן השם וכו’, כי אף על פי שטמאתי את נפשי ונתרחקתי מהשם יתברך, אף על פי כן מעתה על כל פנים, כי בודאי יש עצה גם בשבילי איך להתקרב להשם יתברך, ואז השם יתברך מרחם עליו, וזוכה על ידי זה לתכלית העליה, וזוכה על ידי זה להוסיף פרשה בתורה, כי על ידי שמבקשים ומחפשים: ‘איה מקום כבודו’, על ידי זה זוכים אחר כך להתגלות התורה.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
אמר: "בזאת ידעתי כי חפצת בי כי לא יריע אוייבי עלי" (תהלים מא). בזה שהאוייבים שלי אינם רעים, כי צדיקים חולקים עלי, בזאת ידעתי כי חפצת בי.
 
בעניין היראות והפחדים אמר: שאדם מתירא ומפחד על פי הרוב מכמה דברים או מבני אדם שאינם יכולים להזיק לו כלל, והדבר נראה שרק בסוף כשהאדם נסתלק ושוכב על הארץ ורגליו אל הדלת, אז יהיה לו ישוב הדעת באמת ויסתכל על עצמו ויראה האמת , שכל הפחדים והיראות שהיה מתיירא מאיזה בני אדם שעמדו כנגדו הכל היה שטות והבל, ובחינם היה לו יראות ופחדים מהם, כי מה יעשה לו אדם?! וכן לעניין התאוות כי אז יראה היטב אשר בחינם כילה בהבל ימיו ובשטותים ובלבולים כאלו, ומי הכריח אותו לזה, כי רק יראה האמת היטב היטב!
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה