מועדים

עצה – מועדים- כל הגזירות נמשכות מהעוונות, ותיקון הכללי של כל העוונות הוא תיקון הברית, וכן תיקון הכללי של הדיבור הוא שבח הצדיקים, ותיקון הכללי של משא ומתן הוא צדקה וזה בחינת...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – מועדים
 
כל הגזירות נמשכות מהעוונות, ותיקון הכללי של כל העוונות הוא תיקון הברית, וכן תיקון הכללי של הדיבור הוא שבח הצדיקים, ותיקון הכללי של משא ומתן הוא צדקה וזה בחינת: תשובה, תפילה וצדקה, מעבירים את רוע הגזירה, שהם: צום, קול, ממון, כי צום הוא בחינת תיקון הברית כנ"ל, תפילה היא בחינת שבח צדיקו של עולם, שזה בחינת ריבוי התפילות והשבחים שמרבים להשם-יתברך ביום כיפור, וצדקה היא בחינת תיקון הכללי של משא ומתן.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
החתונה היא בחינת סיני כמו שכתוב (שיר השירים ג): "ביום חתונתו", זה מעמד הר סיני, וסיני בגימטריא = סֻלם. ועל כך נאמר: "מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו" – היינו הריקודים, כי בשעת הריקודים עולה ויורד. כי כך דרך הריקודים – שעולה גופו ויורד גופו.
 
מה שהחתן דורש, כמו שאמרו חז"ל: ביום חתונתו, זה מעמד הר סיני, לרמוז שהחתונה היא מעמד הר סיני ובשביל זה הוא דורש. ומה שנותנים לו מעות שנקראות: דורון דרשה, לרמוז על: "עלית למרום שבית שבי" (תהלים סח), ובשביל זה: "לקחתָ מתנות" – ואלו הן המעות של דורון דרשה שנותנים לחתן.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.   

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה