מחכה לי בשדות

הוא מחכה לנו בשדות המוריקים, במרחבים העצומים, בשבילי העפר, בנבכי הנשמה המפותלים. אתם לו והוא לכם. רק תבואו.

3 דק' קריאה

טליה לוי

פורסם בתאריך 05.04.21

דמיינו לעצמכם, מישהו חשוב לכם שלא חלמתם שתקבלו את הזכות לפגוש אותו. לא העליתם בדעתכם מרוב שהסיכוי כל כך קלוש. כי הוא, איך לומר, ליגה אחרת, איפה אנחנו ואיפה הוא…
 
אבל יום אחד זה קורה, ואתם מקבלים את ההזדמנות של החיים שלכם. החלום שלכם עומד להתגשם, אתם עומדים לפגוש אותו!
 
ועל מה ולמה כל ההתרגשות? כי כל השנה הוא נמצא בארמון שלו ורק יחידי סגולה ומקורבים שנבחרו בקפידה יכולים להיכנס אליו, וגם – רק אחרי שלמדו איך מתנהגים במחיצת המלך.
 
הפלא ופלא, אבל המלך החליט לרדת אל העם. הוא מוכן לוותר על כל הפרוצדורה המקובלת ולתת הזדמנות שווה לכולם. לא צריך פרוטקציות, לא ויזות, לא מכתב הפנייה או המלצה "לכל מאן דבעי". שום כלום.
 
מאמרים נוספים בנושא:
עוד אלול  הגיע
המלך  בשדה, ואיפה אתה?
אימון בלי  הפסקה
 
אתם לו והוא לכם.
 
אתם צועדים לעברו והוא אליכם.
 
מחכה לכם בשדות המוריקים, במרחבים העצומים, בשבילי העפר, בנבכי הנשמה המפותלים.
 
שם, בכבודו ובעצמו, ולא רק השליחים שלו. גם לא הפקידים, המזכירות או הסגנים. הוא, ממש הוא בעצמו, ממתין ומצפה. מחכה בשדות לילדים שלו שיצאו מהבית, שיצעדו לקראתו, שיפנו זמן ויצאו לפגוש אותו, כי הוא שם. הוא שם בשבילנו!
 
וכמו שאמרתי, כל אחד יכול. כל אחד מוזמן, בלי תנאים או קריטריונים. כולנו רצויים, כולנו שווים, כולנו הילדים שלו. אז נחמיץ את ההזדמנות האדירה הזו?!?
 
לא כל יום פורים ולא כל חודש אלול. לארמון שלו ממש לא קל להיכנס, ובטח לא בכל מצב. צריך הכנה נפשית, אנחנו צריכים להכין את עצמנו למעמד הנשגב, עבודה שדורשת מאיתנו מאמץ לקראת פגישה חשובה, לא סתם פגישה. צריך להתרחץ, להתלבש, להריח טוב, ללמוד את שפת הדיבור עם המלך, את גינוני הנימוס הראויים, שהרי הולכים לפגוש את המלך!
 
אחר כך, אנחנו צריכים לקבל אישור כניסה לארמון, להגיע בזמן, למקד את הבקשות שלנו, לחכות, להתאזר בסבלנות…
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
חוזרים  ונפרדים
חוזה  שמימי
הוא  לא פחד
 
לא כמו עכשיו. לא כמו הזדמנות הפז הזו שניתנת לנו ממש בימים האלה – לפגוש את המלך בלי שום הכנה מוקדמת. לדבר איתו כמו החבר הכי טוב שלנו.
 
אני לו והוא לי.
 
פעם בשנה הנתינים שלו זוכים להזדמנות שווה. אם ביקשתם צדק חברתי, קיבלתם. זה החודש. כי מי שלא הספיק להגיע לארמון, מי שלא קיבל אישור, מי שלא ידע את הדרך ואיך עושים את זה – היום זה אפשרי, נגיש, אמיתי יותר מתמיד.
 
אז לא מנצלים הזדמנות כזאת?! מי חושב בכלל פעמיים! משנסים מותניים ויוצאים לדרך, לשדה, אל המלך!
 
בורא עולם, מלך מלכי המלכים, הוא המלך. הנתינים שלו הם אנחנו, עם ישראל, הילדים שלו. והזמן המיוחד הזה הוא חודש אלול ועד אחרי יום  הכיפורים.
 
בספר ליקוטי תורה (פרשת ראה, לב א) כותב אדמו"ר הזקן (מייסד חסידות חב"ד): "משל למלך שקודם בואו לעיר יוצאין אנשי העיר לקראתו ומקבלין פניו בשדה ואז רשאין, כל מי שרוצה לצאת להקביל פניו הוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם. ובלכתו העירה הרי הם הולכים אחריו. ואחר כך בבואו להיכל מלכותו אין נכנסים כ"א ברשות, ואף גם זאת המובחרים שבעם ויחידי סגולה".
     
אבל לא, בימים האלה המלך מקבל את כ-ו-ל-ם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות.
 
נכון, הוא מגיע לשדות לא במלוא הדרו ותפארתו, שהרי חלק מרכושו, בגדיו וכליו נשארים בארמון, אבל עדיין – יש לנו כאן הזדמנות אדירה, יתרון שאין בכל זמן אחר בשנה: לדבר איתו בעצמו, עם המלך!!! בלי לחשוב אם אני ראוי או לא, באיזה מעמד אני נמצא או מהי הדרגה הרוחנית שלי עכשיו. יש רק דבר אחד שהוא מבקש: שנרצה לגשת אליו.
 
הוא מחכה לנו בשדות, מחכה לשמוע את מה שיש לנו לומר לו, את מה שאנחנו רוצים, במה אנחנו רוצים להשתנות ולקבל ממנו כלים ועצות לעשות את זה הכי טוב. זה הזמן הכי מקסים בשנה להרגיש את השפע הגדול מתממש, את האהבה הגדולה של המלך אלינו, אמן.
 
 
* * *
טליה לוי (B.A בחינוך) עוסקת בתחום כבר 12 שנה. מדריכת כלות מוסמכת. ניסיון רב בתחום הכתיבה והחריזה, עוסקת במודעות נפשית ורגשית על פי תורת החסידות. נשואה ואמא לארבעה, ב"ה. ליצירת קשר: talyalevi226@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

1. עטליה

ט"ו אלול התשע"ד

9/10/2014

מבטיחה לצאת לשדה טליה, מדהים איך הבאת את הרעיון כל כך קרוב אלינו. איך המשל כל כך מצטייר מהחיים העכשוים. מבטיחה לצאת לשדה… תודה לך.

2. עטליה

ט"ו אלול התשע"ד

9/10/2014

טליה, מדהים איך הבאת את הרעיון כל כך קרוב אלינו. איך המשל כל כך מצטייר מהחיים העכשוים. מבטיחה לצאת לשדה… תודה לך.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה