מחלק העיתונים

בזמן האחרון זכיתי לפגוש אנשים שמפיצים המון טוב מתוך המקום שלהם, החל מאליהו מהחומוס ועד לאשר רוזנטל מחלק העיתונים. רן ובר על הטוב שבמקום שלך.

3 דק' קריאה

רן ובר

פורסם בתאריך 04.04.21

את אשר רוזנטל פגשתי ביום שישי בבוקר, כשהלכתי לקנות קפה עם אשתי ועם בננו התינוק. בדרך לקפה ראיתי מזווית העין איש לבוש באדום מחלק עיתונים. "בוקר טוב, איש ירא שמים עם נסיך על הידיים!" קרא לעברי. חייכתי והודיתי לו והשבתי לו בברכת בוקר טוב. "אני לא קורא את העיתון" אמרתי, "אבל תודה בכל אופן".

 

קנינו קפה וישבנו קצת על ספסל ציבורי. מרחוק ראינו את אשר ממשיך לפנות לעוד אנשים. הוא קרא להם בקול ובחיוך גדול: "בוקר טוב, איש מכובד", האיש המכובד התעלם ממנו והמשיך במורד הרחוב. "בוקר טוב, אישה יפה!" קרא לעבר מישהי שייתכן כי הוא היחיד שאי פעם ראה בה יופי, והיא חייכה בביישנות והודתה לו. "בוקר טוב, אישה עם תיק", "בוקר טוב, בחור צעיר"… כך הוא המשיך לברך את העוברים והשבים, עם חיוך גדול והרבה שמחה. האווירה סביבו השתנתה. אפילו אנשים חמוצי הבעה לא הצליחו להישאר רציניים כל כך (מלבד אלה שהם ממש ממש רציניים).

 

ואשר? הוא המשיך לברך אותם בלבביות.

 

חלוקת עיתונים. עבודה שאנשים רבים היו מקטרים על כך שהם נאלצים לעסוק בה… אבל לא אשר! הוא לקח את המקום שהוא נמצא בו ובחר להוסיף טוב ולשמח את העוברים והשבים.

 

האיש הזה סִקרן אותי, ובזמן שאשתי נכנסה לסופר תפסתי אותו לשיחה קצרה. מתברר שהוא פנסיונר בן "74 וחודש" מבט מהיר בשעונו, "וחמישה-עשר יום!" החיוך לא מש מפניו. הוא סיפר שבעברו היה מזכיר יישוב, מתכנת מחשבים ואף מרצה. לאחר שיצא לפנסיה ישב בבית והרגיש שאם הוא לא עושה משהו הוא גמור. הוא החליט לחזור לעבוד ומצא את עצמו מחלק עיתונים. הוא שמח על ההזדמנות לפגוש אנשים, והוא עושה את המקסימום במקום שלו.

 

אחד מהדברים שמונע מאיתנו לעשות הרבה טוב, הוא התפישה שאנחנו צריכים להיות "במקום מסוים" או עם "ידע מסוים" או לקנות לעצמנו "איכות מסוימת", כדי להפיץ את הטוב ולעשות טוב בעולם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

להפוך אנשים ליפים

אנחנו לא טובים?

רואים אותי?

סוד הנקודה הטובה

להיכנס אל הקושי

מלא נקודות טובות

אל תישארו לבד

אזמרה והנחש

בית הספר ללימוד אזמרה
קצת אופטימיות לא תזיק
היחיד והרבים

 

לפני כמה ימים פגשתי מכר מהעבר. בסוף הפגישה איחלתי לו שיזכה להפיץ את הניחוח המיוחד שלו בעולם. הוא הסתייג. שאלתי לפשר העניין, והוא אמר שראשית הוא צריך לאסוף אותו – את הניחוח הזה – ולהתחבר אליו, ואז נראה.

 

מדובר באדם נפלא בעל יכולות יוצאות דופן שרוצה לעשות המון טוב. מה מונע ממנו להוסיף טוב? הפגישה הייתה קצרה וחטופה ולא הספקנו להעמיק. סיבותיו נותרו עימו. יצא לי לחשוב על כך הרבה אחרי שנפרדנו. אני מכיר אנשים רבים שיש בהם המון טוב והם יכולים להוסיף טוב לסביבה שלהם, ובכל זאת, הם חיים בתחושה תמידית שהם עדיין לא מספיק מוכנים. "אילו הייתי במקום אחר" הם אומרים, "בזמן אחר או בעבודה אחרת, הייתי יכול לעשות את זה…"

 

זו אינה האמת. מכל מקום שבו אתה נמצא אתה יכול להתחבר לטוב! בין אם אתה מנכ"ל של חברה גדולה או עובד מחסן – אתה יכול להשפיע על הסביבה שלך. בין אם אתה משורר מוכשר או סנדלר עני – תמיד תוכל להוסיף עוד ועוד טוב.

 

שמעתי פעם בארצות הברית סיפור על רב אחד שנסע למנהטן להעביר שיעור. הוא קם בבוקר ונכנס למונית ביחד עם תלמידו. נהג המונית היה עצבני וזעוף. הוא רטן כל הזמן וקילל, אבל הרב ישב בנחת ושיבח את הנהג. "איזה יופי אתה נוהג", הוא אמר לו. "כמה הוא נוהג בזהירות! וגם באדיבות" קרא לתלמידו. לאט לאט התרכך הנהג והתחיל לחייך. כשיצאו מהמונית הוא קרא לעבר הרב: "שיהיה לך בוקר נפלא!"

 

בדרך שאל התלמיד את הרב לפשר התנהגותו. "אותו נהג" הסביר הרב בחיוך, "לוקח עשרות אנשים במנהטן בשעות הבוקר. העשרות הללו יפגשו מאות ואלפי אנשים. אם הוא יישאר זועף כזה – זה מה שיעביר לאחרים, אך אם אצליח לשמח אותו – במהלך היום השמחה תעבור ותדביק אלפים ואולי רבבות".

 

בזמן האחרון זכיתי לפגוש אנשים שמפיצים המון טוב מתוך המקום שלהם. החל מאליהו מהחומוס, שכל מי שנכנס לחומוסייה שלו יוצא עם חיוך, ועד לרב אברהם, מורה בחסד שכל תלמיד שלו מקבל יחס אישי ומותאם למידתו. כל אחד מהם מפיץ את הטוב מנקודתו האישית, מהמקום הנוכחי שבו הוא נמצא, בלי לנסות לזוז למקום אחר, בלי לנסות לשנות, בלי לרטון ולכעוס ולהרגיש כל הזמן שהוא לא במקום הנכון.

 

מסתבר שאתה במקום הנכון, כי זה המקום שבו אתה נמצא!

 

 

* * *

רן ובר, מחלוצי תעשיית האינטרנט בישראל (משנת 1994) יזם, מרצה, מנחה קבוצות וסופר. לרן ניסיון רב בהייטק ובהדרכה, כתב במעריב (NRG)  ובעיתונים נוספים, בעל תואר בפסיכולוגיה מערבית ומעביר שיעורים בחסידות ותורת הנפש לאור תורתו של רבי נחמן מברסלב. ניתן להזמין את רן לסדנאות בנושא סוד הנקודה הטובה וכמו כן ניתן לתאם טיפולים/מפגשים אישיים. לפרטים נוספים לחצו כאן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. נתנאל

י' שבט התשע"ו

1/20/2016

רן אשריך!

רן אשריך! חיזקתי אותי! מאמר מאוד מאוד יפה! תודה :).

2. נתנאל

י' שבט התשע"ו

1/20/2016

רן אשריך! חיזקתי אותי! מאמר מאוד מאוד יפה! תודה :).

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה