מכוניות מתנגשות

יש מכוניות מתנגשות, ויש מכוניות אמונה מתנגשות. מה ההבדל? ובאיזה לונה פארק תמצאו את הסוג השני? ג'ניפר וודוורד עושה סדר על המשטח.

3 דק' קריאה

ג'ניפר וודוורד

פורסם בתאריך 17.03.21

פעם חשבתי שברגע שאמצא את התכלית שלי, החיים שלי יהיו ישרים וחלקים. אחרי הכל, אם אני עושה את מה שאני צריכה לעשות חלקי הפאזל אמורים להסתדר, לא ככה? האם הקשיים, הדלתות הסגורות ואתגרי החיים הם לא סימן לכך שאתם על הדרך הלא נכונה? לפעמים כן, אבל יותר חשוב – לפעמים לא!

 

בספרו משנה-החיים – ספר בגן האמונה, הרב שלום ארוש שואל שאלה מעניינת: "למה הבורא שולח נשמות לעולם הפיזי? האם הוא רוצה שהן יעברו ניסיונות וקשיים? האם הן יהיו מסוגלות למצוא את הבורא ולגלות את האמונה למרות הקשיים? כמובן! כי זה האתגר וזה הניסיון!"

 

הרשו לי לגלות לכם משהו, לפני שלמדתי דבר וחצי דבר על אמונה בחיי, היו לי אתגרים וקשיים בדיוק כמו כולם. רכבות הרים רגשיות, שינויי קריירה, מעברים, בעיות רפואיות וכל הדברים שבאים עם חיים נורמאליים. אחרי שלמדתי מהי אמונה והתחלתי לחיות וליישם אותה בחיי, אני מסתכלת לאחור על האתגרים ומבינה שהם היו מאוד שטחיים. כי עד כמה שהם נראו אמיתיים, היום אני יכולה לראות שהם היוו מחסומים שמישהו הניח לי בדרך, אבא שבשמים האהוב כמובן, ולו רק כדי להדריך אותי אל עבר האמת.

 

זה לא כמו להיות בתוך מכונית מתנגשת על הרחבה השחורה בלונה פארק, שנוסעת על עיוור וסוחבת את אירועי החיים. בלי האתגרים המתנגשים האלה בחיי הייתי ממשיכה להסתובב סביב החיים בלי שום מטרה ותכלית. ואיזו ברכה הם מביאים איתם – הקשיים המתסכלים שאנו חווים בחיים, נכון?

 

ועכשיו, תודה לא-ל, כשהאמונה היא חלק גדול מאוד בחיי – נחשו מה? עדיין יש לי אתגרים ומכל הסוגים והצבעים… ואני עדיין מתנגשת בהם והם עדיין עוזרים לי ומדריכים אותי לאורך כל הדרך. רק שעכשיו זה שונה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

חייגו אמונה!

האמונה של איינשטיין

פשוט, לזרוק את השכל

השכל הרוחני

עצה של מומחה

במקום שהשכל נגמר

אל תחפשו את ההיגיון

שאלת המיליון דולר

אתגרי החיים

ברוכים הבאים לזירה הלוהטת

פתאום מדען קם בבוקר ו… לך תאמין

 

אני בהחלט לא מושלמת בלהתמודד עם אתגרים. לפעמים הם ממש לא כייפים והרבה יותר מלפעמים כשהם צצים פתאום בחיים – בעיקר בתחום של שיפור עצמי ותיקון המידות – הם נמתחים להרבה מאוד זמן, מצריכים סבלנות והרבה מאוד תפילות. ובאמצע האתגר אני בדרך כלל הופכת לאדם חסר סבלני ומלאת כעס על עצמי.

 

"באמת, ג'ניפר? שוב פעם איבדת את זה? אם כך, זה בדיוק הזמן להכיר לעצמך את 'האמא העצבנית', כי ככה הבן שלך יזכור אותך'…" זו אחת התגובות המועדפות של היצר הרע שלי כשאני משדרגת את המעמד שלי כאמא והורה.

 

אבל הרשו לי שוב לומר לכם, כשאני מסתכלת לאחור על האתגרים עליהם התגברתי מאז שהאמונה המבורכת נכנסה אל חיי, אני כבר לא רואה את כל המתנגשים האלה כשאני מנסה לנהוג במכונית המתנגשת הקטנה שלי. עשיתי משהו מעניין איתה -שדרגתי אותה למכונית אמונה מתנגשת, ועכשיו כשאני מתנגשת באתגרים אני רואה את השיפור בנשמה שלי, את השינוי המיוחל, את איך שההזדמנויות לצמוח דופקות על דלת חיי, איך קשרים נבנים, ובעיקר – את ההזדמנות להעמיק את הקשר עם בורא עולם.

 

התלות בקשר עם בורא עולם היא המקום בו אתה מוצא את עצמך על השביל של מטרת חייך, אך עדיין, יהיו אתגרים רק בגלל שאבא שבשמים אוהב אותנו! לפעמים האתגרים יהיו קטנים ולפעמים גדולים. הכלי היחיד לעבור אותם ולהמשיך הלאה על השביל המוביל אל היעד הוא – אמונה!

 

אמונה נותנת לנו את הכלים לעשות משהו מדהים עם האתגרים – ללמוד מהם! לשפר ולחזק את עצמנו, לעודד ולחזק גם את הסובבים אותנו בעזרתם. ויותר מכל, אנחנו יכולים להתקרב יותר לבורא עולם כשאנו עובדים עליהם. ואז, קוראים יקרים, מתרחש הדבר הגדול – מגיעים אל המטרה שלשמה הם צצו לנו בחיים.

 

האתגרים גורמים לנו לצאת למסע ולחפש. את מי? את הקב"ה. את עצמנו. וכשאנחנו מחפשים אותו אנחנו גדלים ברוחניות שלנו. וכשאנחנו גדלים ברוחניות שלנו אנחנו מסוגלים לפענח את המסרים העמוקים שהאתגרים האלה מביאים איתם. הלימוד מהם מעורר אותנו להתחזק ולחפש את אבא אפילו עוד יותר.

 

ביפפפפפפ! הגיע הזמן לאחוז חזק בהגה של מכונית האמונה המתנגשת שלכם, וקדימה לעבודה – להתמקד על התכלית ולהתגבר על הקשיים עם זווית ראיה מעניינת וייחודית בחיים – האמונה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה