נעים מאוד, יצר הטוב

אז מי אני? ובכן, אני התקווה, האהבה והאמונה, המחשבה הטובה והמעשה הטוב. אני... טוב, לפעמים לוקח זמן לזהות אותי, אבל אני כאן. רוצים להכיר מקרוב?

3 דק' קריאה

מיטל (יוסף) לוינטל

פורסם בתאריך 05.04.21

שלום.

 

שלום.

 

מי אתה?

 

אני יצר הטוב.

 

אתה היצר הטוב?

 

כן.

 

איפה היית כל הזמן?

 

הייתי פה רק שלא הבחנת בי.

 

מה אתה כזה שקוף?

 

לא. אבל זה לא כל כך טבעי לראות אותי. זה דורש עבודה. תשומת לב.

 

אז איך שמים לב אליך?

 

קודם מזהים אותי.

 

איך מזהים?

 

אני… אני זה טוב. כל מה שטוב. היה הווה ויהיה טוב.

 

נכון. שכחתי שיכול להיות דבר כזה. אגב, אתה ממש לא פופולארי אתה יודע?

 

כן. את צודקת. אני לא כזה מפורסם. לפחות לא בעולם הזה.

 

אין לך יחסי ציבור כמו ליצר הרע. גם מדברים עליו הרבה ואת השם שלך בקושי שומעים. תגיד, זה לא מעליב אותך?

 

כן, לפעמים זה מעליב שפשוט לא מתייחסים אלי.

 

אז מי אתה?

 

אני זה תקווה. אני זה ציפייה לישועה. אני זה הישועה. אני זה ביטחון בהשם. אני זה אמונה. אני זה אהבה ושמחה. אני זה גם מחשבה טובה. מחשבה טהורה. אני זה מעשה טוב. אני… אני טוב. אבל זה לוקח זמן לראות אותי, ולפעמים אני מעורבב עם הרע ואז צריך למצוא אותי. בתוך הרע.

 

נכון. באמת כשאתה מופיע עם הרע זה מאוד קשה למצוא אותך. זו עבודה לא פשוטה.

 

כן אבל זה הופך להיות קל יותר עם הזמן. לומדים את זה. ואז זה הופך ליותר ויותר פשוט. וגם בלי מאמץ. ככה לאט לאט. זו מיומנות. אבל אל תדאגי, ברגע שגילית אותי זו כבר התחלה טובה. יבוא יום והוא יהיה כולו טוב. כי גם מה שנראה רע הוא בעצמו טוב.

 

מתי יגיע היום הזה?

 

את זה רק השם יתברך יודע.

 

מאמרים נוספים בנושא:

בוקר טוב, כאן הקדוש-ברוך-הוא

חיידקים טובים

קפה עם מלאכים

המלאך המובטל

רק מילה אחת!

הכלים שאלוקים נתן לי

בוקר לא רע, אחרי הכל

 

"וזה בחינת יצר טוב ויצר הרע" אומר רבי נחמן מברסלב, "כי היצר טוב נקרא "מסכן וחכם" (קהלת ד) (עיין רש"י ועיין זוהר וישב קע"ט ובמ"ר קהלת ובנדרים ל"ב, ע"ב) בחינת מלכות, שהיא בחינת ענייה ודלה דלית לה מגרמיה כלום כי אם מה שמקבלת מחכמה. ויצר הרע נקרא "מלך זקן וכסיל" (שם) בחינת מלכות דסטרא אחרא, שאינה חפצה בחכמה ושכל, בחינת "לא יחפץ כסיל בתבונה" וכו', כנ"ל.

 

"וצריך כל אחד ליתן כוח לבחינת מלכות דקדושה להתגבר על מלכות דסטרא אחרא. וכמו שאמרו רבותינו זיכרונם לברכה (ברכות ה, ע"א): 'לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע'. ועל ידי מה שנותן כוח למלכות דקדושה, על ידי התורה, שהוא עוסק בכוח (כמו שאמרו רבותינו זיכרונם לברכה, שם: 'לעולם ירגיז וכו' – אי אזיל  מוטב, ואם לאו – יעסוק בתורה'). וכמו שאמרו רבותינו זיכרונם לברכה (קידושין ל, ע"א): 'אם פגע בך מנוול זה, משכהו לבית  המדרש'. כי על ידי התורה נותן כוח למלכות דקדושה… ואזי נופל ונתבטל מלכות הרשעה, כמו שכתוב (הושע יד): "כי ישרים דרכי ה', צדיקים ילכו בם, ופושעים יכשלו בם". היינו, על ידי דרכי ה', היינו התורה, על ידי זה הצדיקים, שדבקים במלכות דקדושה, הם נתחזקים ומקבלים כוח על ידי זה. "ופושעים יכשלו בם" בחינת מלכות הרשעה, בחינת היצר הרע, שנופל ונכנע על ידי התורה, כנ"ל." (ליקוטי מוהר"ן תורה א).

 

כות דסטרא אחרא. וכמו שאמרו רבותינו זיכרונם לברכה (ברכות ה, ע"א): 'לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע'. ועל ידי מה שנותן כוח למלכות דקדושה, על ידי התורה, שהוא עוסק בכוח (כמו שאמרו רבותינו זיכרונם לברכה, שם: 'לעולם ירגיז וכו' – אי אזיל  מוטב, ואם לאו – יעסוק בתורה'). וכמו שאמרו רבותינו זיכרונם לברכה (קידושין ל, ע"א): 'אם פגע בך מנוול זה, משכהו לבית  המדרש'. כי על ידי התורה נותן כוח למלכות דקדושה… ואזי נופל ונתבטל מלכות הרשעה, כמו שכתוב (הושע יד): "כי ישרים דרכי ה', צדיקים ילכו בם, ופושעים יכשלו בם". היינו, על ידי דרכי ה', היינו התורה, על ידי זה הצדיקים, שדבקים במלכות דקדושה, הם נתחזקים ומקבלים כוח על ידי זה. "ופושעים יכשלו בם" בחינת מלכות הרשעה, בחינת היצר הרע, שנופל ונכנע על ידי התורה, כנ"ל." (ליקוטי מוהר"ן תורה א).

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה