סוד הצעדים הקטנים

אי אפשר לאכול סנדוויץ' בביס אחד, אבל אם נתחיל לעשות את הצעד הקטן, אומרת עדנה קדוש מאמנת מוסמכת, נגיע למעשה גדול. זהו סודם של הצעדים הקטנים.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

המזון משנה את צורתו – הלחם תופח, האורז מתבשל… יש ספק איך יהיה התבשיל בסוף, אבל אתם מאמינים שהוא יצליח, לכן עושים מעשה. לזה קוראים נחישות.

 

מצרכי יסוד: ספק, אמונה, נחישות

 

הספק, הוא מצב של אי וודאות, אי יציבות ואי ידיעה. אנחנו מתייחסים לספק כמצב שלילי. נדמה לנו שאם אנחנו לא מבינים או לא יודעים, זה אומר שמשהו לא בסדר. אנחנו מרגישים אי שקט כשיש ספק.

 

אבל הספק, הוא גם חיובי. ספק מוציא אותנו ממלכודת השאננות והשגרה, מוציא אותנו מתחושת 'אני יודע' ומלאות עצמית, אל אפשרות של פתיחות לדברים חדשים.

 

שימו לב! הספק הוא בית הספר של האמת והאמונה!

 

פרק א – החיים כמטבח

פרק ב – מה מתבשל?

 

תחושת אי הידיעה והספק מובילה אותנו לאמונה. אמונה המבוססת על אי ידיעה.

 

והנה המשוואה: במקום שיש אי ידיעה – יש אמונה. במקום שיש ידיעה – אין אמונה.

 

צריך בנוסף לספק ולאמונה גם את הנחישות. לא נחישות קיצונית ולא נחישות עם דרמות, אלא נחישות פשוטה ורגועה.

 

וכמו במטבח כך גם בחיים, גם פה אפשר לשים מעט קומץ של ספק, קורט אמונה וקמצוץ נחישות.

 

עלות והתארגנות

 

יש עלויות בהכנת מזון, קניות והתארגנות לארוחה. לעיתים, משתמשים במצרכים מקומיים שהם זולים יחסית, כאלה שיש בסופרמרקט והם זמינים. לפעמים, מחפשים מצרכים מיוחדים. אך טוב לחשב את הערך הכספי, הזמן והמאמץ בהכנת הארוחה. אם תכינו כמויות אוכל גדולות מדי – הרי שלא תוכלו לאכול הכל. הקיבה, כמו שכולם יודעים, מוגבלת בגודלה. המטרה – להגיע לארוחה וגם לסיימה שמחים ונינוחים ולא 'מעולפים ועייפים'.

 

כך גם בחיים, טוב לשים לב למרכיבים שהם זמן וכסף. הרבה אנשים מתלוננים שאין להם מספיק ממרכיבים אלה.

 

כמות כסף – משתנה מאדם לאדם, אבל כמות הזמן – לכולנו יש 24 שעות ביממה. היות וכמות הזמן מוגבלת, איננו יכולים לעשות ולהספיק כל מה שנרצה. אם תרגישו שאין לכם זמן, אם תחשבו הרבה פעמים שאתם לא מסוגלים ולא עושים מה שתכננתם – הרי שהזמן ישלוט בכם! לכן טוב לארגן סדר עדיפויות.

 

כי כמו שאי אפשר לאכול בביס אחד סנדוויץ' שלם, כך גם בחיים!

 

החיים מלאים בבחירות. לפעמים אדם לא עושה כלום כי הוא חושב שממילא לא יספיק ואין לו זמן. אבל אם יתחיל, אם יעשה את הצעד הקטן, אם יתחיל כל פעם קצת, לבסוף יסיים מעשה גדול. זהו סודם של המעשים-צעדים הקטנים!

 

מאמרים נוספים בנושא:

גם קצת בריא זה בריא

האזורים הכחולים

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

לא רק גוף בריא

לאכול כדי לחיות

יש מה להפסיד

מה בתפריט?

אם תרצו לחיות, הדיאטה תצליח!

והפעם: כמו דלעת

 

ישנה תופעה מוכרת: ככל שאתה עסוק יש לך יותר זמן, הימים מלאים. מכירים את זה? וככל שאנחנו פחות עסוקים, אנחנו מספיקים הרבה פחות ומתלוננים שאיננו יכולים ואין לנו זמן…

 

ישנם סיפורים רבים על גדולי ישראל שישנו מעט מאוד ועסקו כל היום והלילה בללמוד וללמד, ניהלו פרויקטים של חסד ומשפחה, ועוד דברים רבים שהעסיקו אותם, והפלא ופלא – תמיד היה להם זמן פנוי לעוד. למה? משום שהם הגיעו לדרגה כזו בה יכלו להעניק את כל זמנם וגילו שיש להם את כל הזמן! איך קורה דבר כזה?

 

כשאתם עסוקים במחשבות של "מה לא הספקתי?" אתם מאבדים אנרגיה וזמן. וכשאתם עסוקים ב"מה עשיתי ומה עוד אעשה?" אתם מתברכים בברכה מיוחדת משמים. ומהו סוד הברכה? להיות כאן ועכשיו! לעשות רק דבר אחד בכל יחידת זמן!

 

בעניין הכסף, זה מצרך שאף פעם אין ממנו מספיק. במזרח, הנזירים בשלבי החינוך הראשונים לא מורשים לשמור כסף או מזון במקרר. הם הולכים בכפרים ומבקשים אוכל. הקיום שלהם תלוי כל יום ביומו. גם בני ישראל במדבר קיבלו אוכל – את המן, כל יום ולא ניתן היה לשמור אותו מיום ליום. כך לומדים הכרת תודה ושמחה במה שיש עם אמון!

 

הכסף הוא מרכיב חיוני, אבל אם הוא הכוח המניע את האדם ואם הוא המטרה – זאת בעיה! גם במזון, צריך מידה נכונה. אפשר להרכיב ארוחה נהדרת ממעט מצרכים. ארוחה אלגנטית וקלאסית מכילה מעט מצרכים במידה הנכונה. לפעמים, אנחנו שמים המון מצרכים בסיר או המון מטעמים על השולחן ואחד מבטל את השני, או שמסיימים את הארוחה עם עייפות שנגרמת מריבוי סוגי מזון.

 

הנה תרגיל מעניין: התבוננו במידתיות של המזון המוגש בשולחן ובמידתיות של מרכיבי החיים שלנו ותנו דעתכם, במה הפרזנו והגזמנו? במה החסרנו?

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה