עוד אחד מהימים האלה

תגידו, חוויתם את אחד מהימים האלה שהכל היה ורוד ומקסים, שהשמש זרחה והכל הלך בדיוק כמו שרציתם? אם כן, זה בטח מנקר לכם בראש למה שאר הימים לא כאלה, נכון?

3 דק' קריאה

דוד פרלו

פורסם בתאריך 17.03.21

אחד הדברים שחשבתי שיקרו בבת אחת תוך כדי ההתקרבות ליהדות, הוא המחשבה שאם אני מקיים את המצוות אז החיים יהיו (במן קסם שכזה) מושלמים ומלאי שמחה כל הזמן ובין-רגע. לא שזה לא קרה, החיים שלי השתנו והשתפרו מן הקצה אל הקצה. אבל בחיים כמו בחיים, במיוחד אם אתה ממלא אותם במצוות וקרבה לבורא עולם, הם מלאים בניסיונות, ובעיקר בימים בהם לא הבנתי למה אני לא מצליח לעשות את מה שאני רוצה.
 
זה קרה לי הרבה תוך כדי השירות הצבאי. כעולה חדש שעלה לארץ והתגייס לצבא, זה היה בשבילי משהו מדהים. בפעמים שהייתי הולך ברחוב עם המדים אנשים היו ניגשים אלי ואומרים תודה, מעודדים ומחזקים. ואז, אתה מגיע לבסיס ונכשל במטווח, שוכח/מאבד ציוד תוך כדי המסע ועוד כאלה דברים.
 
מאמרים נוספים בנושא:
כישלון יקר  שלי
הכי קשה זה להיות שמח
תהיו  כוכבים
 
"כשזה הולך בדרך שלך כמו שאתה רוצה, תהיה שמח, תגיד תודה לבורא עולם" אומר הרב שלום ארוש וממשיך, "אבל כשהדברים מאבדים את המומנטום, זה אומר שצריך להפשיל שרוולים וקדימה לעבודה, לצמוח ברוחניות ולסלק כמה שיותר את האגו מתוכנו, את כל ה'אני' – אני הייתי טוב, אני הובלתי, אני הצדיק, אני ואני…"
 
אנחנו חייבים לראות את הטוב שבתוכנו גם כשאנחנו נופלים או מפקששים, לא להכות את עצמנו, לא להאשים ולרדוף את עצמנו. זה גם אומר שאנחנו חייבים להתעורר, לתת את דעתנו על המקום בו אנו נמצאים ולראות איזה מסר בורא עולם מעביר לנו באתגר הזה. הרב שלום ארוש מסביר את העניין הזה בצורה מקסימה בספרו משנה החיים בגן  הדעת, על הפסוק "ויהי ערב ויהי בוקר" (בראשית א). לפני הבוקר, לפני הטוב, תמיד יש תקופה של חושך, של אתגרים וקשיים, של אילו רע.
 
תגידו, חוויתם את אחד מהימים האלה שהכל היה ורוד ומקסים, שהשמש זרחה והכל הלך בדיוק כמו שרציתם? אם כן, זה בטח מנקר לכם בראש למה שאר הימים לא כאלה, נכון?
 
לא מזמן, באחד משיעוריו של הרב אליעזר רפאל ברוידא, הוא ציטט את דבריו של הרב שלום ארוש שוב ושוב ואמר, "כשהולך לך כמו שאתה רוצה – תשמח, וכשלא – תצמח"!
 
הרב עקיבא טאץ מסביר, שלפעמים בורא עולם עוזר לנו להצליח כדי להראות לנו את הפוטנציאל האמיתי שקיים בנו. אז אנחנו מצליחים לעשות דברים מדהימים, לקיים את המצוות עם כוונה, להתפלל מעומק הלב, להצליח בעסקים, ואפילו לנצח במשחק עם החבר'ה. בספרו "לחיות עם השראה" (Living Inspired) הרב טאץ מלמד שהאירועים האלה מראים לנו את הכוח והפוטנציאל שלנו, אבל ברגע שבורא עולם כביכול מסתיר את עצמו מאחורי 'כישלון', פתאום אנחנו מרגישים שאנחנו לא מצליחים לעשות שום דבר, חווים קשיים בעסקים ובהתמודדויות הרוחניות, באתגרי החיים, ולא פעם מרגישים המפסידים הגדולים. אבל אלה רק קריאות התעוררות שמראות לנו את המקום האמיתי בו אנו אוחזים, ושהגיע הזמן להפשיל שרוולים ולפעול! לא לוותר ולהרים ידיים.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
הגישה  המנצחת
והעיקר, לא לפחד כלל
רק מילה אחת!
 
זה משהו שבאמת לא היה לי קל לזכור, אבל הנה כמה נקודות מעניינות שהצלחתי בכמה דברים בגדול (הפוטנציאל שלי) ואז חזרתי למציאות (למקום האמיתי בו אני אוחז). הדבר הראשון לפני כל מבחן חשוב שעשיתי היה להקדיש פרק זמן מסוים בתפילה  האישית (ההתבודדות כפי שרבי  נחמן מברסלב מכנה אותה) על הדבר שרציתי. לפעמים זה מרגיש ש'אני' תופס את הפיקוד ומצליח לעשות את הדברים, לשנות או להכתיב את הכללים. אז זהו, שלא. התפילה הזו עזרה לי להבין שאני קודם כל צריך את עזרתו של בורא עולם. דבר שני, לזכור שדברים לא קורים כמו שאנחנו רוצים. דבר שלישי, לבורא עולם יש משהו טוב יותר בשבילנו וממה שאנחנו חושבים שטוב לנו, לכן התפילה עוזרת לנו להוציא את הטוב הזה מהכוח אל הפועל.
 
עוד טיפ. התודה לבורא עולם. כשאתם אומרים תודה רבה לאלוקים על העזרה, על ההצלחה, על היכולת, אתם מיד מבטלים את 'אני' והאגו שממלאים אותנו מבפנים ומפנים מקום לאור האלוקי, לאור של בורא עולם. ותאמינו לי שדברים נראים אחרת ברגע שהאור המתוק והמקסים נכנס לשם.
 
אף אחד לא יכול לברוח מהניסיונות והכישלונות שמחכים לו בדרך, מהאתגרים והזמנים הקשים שהופכים אותנו לאנשים חזקים עם כלים נפלאים, אפילו אם הם מדקדק בקלה כבחמורה, מכיר ובקיא בהלכה לאורך ולרוחב ישר והפוך. וכמו שהרב שלום ארוש כותב בספרו בריתי  שלום, "השקיעה בוא תבוא, אי אפשר לברוח ממנה. הרעיון הוא למלא את עצמנו עם אמונה בעזרתה נתמודד עם הימים האלה בצרוה הכי יעילה".
 
כשנבין את זה, כשנדע שבורא עולם איתנו גם בעליה וגם בירידה, גם בהצלחה וגם בכישלון, נרגיש איך האגו עף מהחלון וההישגים הרוחניים שלנו רק יתחזקו ויתעצמו כל הדרך במסע לחיים שמחים ומאושרים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה