עוד קצת, וחתונה

כשמגיע הרגע, הלב מתמלא בשמחה וקול ששון וקול שמחה נשמעים בעיר כולה. אבל לא כשזה הגיע לאסתי, הילדה הקטנה מירושלים של פעם.

2 דק' קריאה

ג'ין ספרא

פורסם בתאריך 05.04.21

על מדרגות בניין דירות ישן בירושלים של לפני 70 שנים ישבה ילדה קטנה ובכתה.

 

בירושלים של פעם היה משהו מאוד מיוחד. הרבה צדיקים היו צועדים ברחובותיה. צדיקים כמו הרב בן ציון אבא שאול, הרב צבי פסח פרנק, הרב שלמה זלמן אויערבך, רבי אריה לוין זיע"א ועוד רבים וטובים, שאת צעדיהם היו עושים תוך כדי פלפול בסוגיה מהגמרא או בדברי תורה.

 

"למה את בוכה ילדה קטנה?" שאל בנעימות מתוקה ואבהית האיש שהתקרב אל אסתי. היה זה לא אחר מאשר רבי אריה לוין, הרב המוכר והאהוב של ירושלים. אסתי הרימה את ראשה, מופתעת לראות את הצדיק של ירושלים מסתכל עליה בעיניים אוהבות ומרחמות.

 

"אמא שלי חולה מאוד. ולפי מה שהבנתי מפניהם של הרופאים, לא נראה שיש סיכוי שהיא תצא מזה…" סיפרה אסתי בקול שבור וחנוק מבכי, כשהיא מוחה בממחטה ישנה את הדמעות הסוררות שלא הצליחה לעצור בעודה מדברת עם הצדיק.

 

"אני מברך אותך" אמר רבי אריה, "שאמא שלך תלווה אותך לחופה".

 

חיוך קטן אבל בטוח נראה על פניה של אסתי, מכיוון שידעה באמונתה הטהורה והמתוקה שברכתו של הצדיק תמיד מתגשמת.

 

מאמרים נוספים בנושא:

חלב ועוגיות

הכובע של מירי

חלון יפה

מבחן החבר הטוב

הפתק הקטן

חתונה בשחור לבן

סיפור אהבה פשוט

 

השנים חלפו, ולמרות שהאמא הייתה עדיין חלשה היא הצליחה לשרוד את המחלה. אסתי, שהייתה הבת הבכורה במשפחה, כבר הגיעה לגיל שאפשר להתחיל, כלומר להשתדך ולבנות את הקן שלה. אולם בכל פעם שהוצע לה שידוך היא סירבה בעדינות, כל פעם מסיבה אחרת. כך עבר לו הזמן, והנה, הגיע זמנה של אחותה השנייה להתחתן. אחותה, תודה לא-ל, מצאה את החצי השני שלה במהירות והחתונה יצאה לדרך, ואילו אסתי נשארה רווקה בבית הוריה.

 

מחוגי הזמן לא עוצרים, ועכשיו תורו של האח למצוא את הכלה המיועדת לו, את השידוך שהוכרז עליו ארבעים יום קודם היווצרו. גם במקרה שלו, הכלה נמצאה במהירות ועוד חתונה יצאה לדרך, ואילו אסתי נשארה רווקה בבית הוריה.

 

השנים עוברות מהר ומגיע גם תורו של האח הקטן לעמוד מתחת לחופה. גם זה קורה מהר, וקול ששון וקול שמחה נשמעים בבית המשפחה. זהו, עכשיו אחותה ואחיה של אסתי כולם נשואים.

 

רשימת הצעות השידוכים לאסתי לא הייתה מי יודע מה מלאה, אבל בטח ישנו האחד שיתאים רק לה. היא המשיכה לחפש עד שמצאה את הנפש התאומה, החצי השני שלה. בשמחה רבה, עוד חתונה נראתה באופק הקרוב. אימה החולה והחלשה של אסתי ליוותה את ביתה אל החופה, הכלה היפה שלבשה שמלה מיוחדת שעוד לא נראתה כמותה באותם ימים.

 

ואז, חודשים בודדים לאחר החתונה השמחה והיפה ושמחת שבע הברכות שרבים לא ישכחו, אימה של אסתי נפטרה.

 

הילדה הקטנה שקיבלה את ברכתו של הצדיק מירושלים ידעה גם ידעה שברכתו של הצדיק תתגשם במלואה. מתוך הקרבה עצמית ומסירות נפש שאין כדוגמתה, אסתי החליטה שהיא תחכה עד שאחותה ואחיה יתחתנו, שגם הם יזכו שאימם האוהבת תלווה אותם באהבה לחופה וגם הם יזכו להתברך מברכתו של הצדיק, אותה ברכה בה זכתה כשהייתה ילדה קטנה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה