עיקרון הדקה האחת

שיטת עיקרון "הדקה האחת" היא שיטה יפנית שנקראת "קאי זן" ובעזרתה תשיגו כל מה שתרצו בדקה אחת אומרת עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, והתוצאות? נסו ותגלו!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

מדי פעם אנחנו מציבים לעצמנו מטרה או אתגר חדש.

 

במהלך החיים, אבל לפעמים תגלו שזה קורה בעיקר בסוף או תחילת שנה, אז ישנה אווירה של השתדלות ורצון להיות טובים יותר. רובנו מבקשים להתקדם במשהו שהוא מייעד לעצמנו.

 

ואז, אחרי כמה ימים, אנחנו מגלים שלא עמדנו באתגר שרצינו. "אולי אני עוד לא מוכן" אנחנו שומעים את עצמנו אומרים במרמור מסוים, "אולי אתחיל בשנה הבאה, בשבוע הבא, ביום ראשון הבא… ואולי אני בכלל לא בשל?!?…"  

 

למה אנחנו מוותרים לעצמנו? למה אנחנו לא עומדים בהחלטה שלנו?

 

התשובה די פשוטה. כי אנו מציבים לעצמנו מטרות של "יותר מדי ומהר מדי". למשל, אנחנו רוצים לשנות הרגלים מסוימים – נניח את האכילה לצורך הרזיה ולשיפור הבריאות. למה אנחנו לא מצליחים לעמוד בהחלטה הזו? כי אנחנו רוצים לעשות יותר מדי שינוי, אוכלים מעט מדי ונשארים רעבים או רוצים להגיע ליעד מהר ככל הניתן, ללא סבלנות לתהליך עצמו.   

 

דוגמה נוספת. אנחנו רוצים לעשות פעילות גופנית ומתחילים ביותר מדי ומהר מדי, לא לפי סרגל המאמצים המדורג והחשוב. דבר שגורם לנו להתעייף ולהשתעמם מהר מאוד. ככה קשה מאוד לשנות הרגלים או לנסות משהו חדש, כדי להצליח באתגר שבחרנו.

 

אז מה עושים?

 

שיטת עיקרון הדקה עוזרת להשיג כל מה שנרצה בדקה אחת. והתוצאות? מרשימות!  

 

שיטת "עיקרון הדקה האחת" היא שיטה יפנית. ביפן קוראים לה "קאי זן". קאי – שינוי, זן – חכמה.

 

חכמת השינוי מאפשרת ליישם החלטות בכל תחום. אפשר להשתמש בגישה זו לשיפור יכולת למידה וריכוז, ללמידה של שפה חדשה, לשיפור יכולת ניהול צוות, לשיפור ניהול הזמן, להרזיה, לפעילות גופנית, לסידור הבית או המשרד, להתייעלות בעסקים או בעניינים אישיים וכן הלאה.

 

המוטו הוא: שאין טעם לעשות שינוי סתם כך, יש לעשותו בחכמה ולאט!

 

ובעולמנו, בו הכל מהיר מאוד, זה מפתח מאסטר הפותח כל מחסום וקושי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

להזיז את הגבינה

גישה חיובית זה כוח!

פרויקט 100

אתם בוחרים איך ייראו החיים שלכם

תחשוב טוב יהיה טוב

רוצה שינוי

אם תרצו לחיות, הדיאטה תצליח!

שינויים ותופעות לוואי

לאן זה מוביל?

בינוני? ת'שכחו מזה!

 

איך השיטה עובדת?

 

עיקרון "הדקה האחת" אומר, לתרגל דבר אחד בלבד במשך דקה אחת בלבד, כל יום באותו הזמן בדיוק. רק דקה אחת ולא יותר. זה לא מהווה בעיה לאף אחד, נכון? זה מתאפשר די בקלות. גם האדם העצלן ביותר או הלא מתמיד יכול לעשות פעולה אחת למשך זמן כה קצר.

 

לרוב, יש לנו תירוצים כאשר עלינו לעשות משימה במשך 30 דקות או יותר. לעומת זאת, אין לנו שום בעיה לעשות משהו במשך 60 שניות.

 

האם השיטה הזו אכן עובדת? לרוב, מתעורר אצלנו ספק ביעילות וערכה של פעולה כל כך קצרה, נכון? אנחנו חושבים שפעולה קצרה ללא מאמץ לא תביא תוצאות. מסתבר שזו שיטה יעילה בצורה מפתיעה!

 

תכניות גדולות שמבקשות אנרגיה רבה, מתישות אותנו מבלי שנגיע לתוצאות ממשיות. אבל במקום זאת, פעולה של דקה באופן קבוע מביאה סיפוק רב. 

 

קחו צעד אחד בכל פעם ותהיו בדרך לשיפור עצמי ומימוש האתגר שבחרתם.

 

"עיקרון הדקה" מאפשר לנו לראות התקדמות, והכי חשוב – ליצור הרגלים חדשים! פעולה לפי "עיקרון הדקה" מוריד ומוחק את חוסר הביטחון שיתכן ויש לנו, משחרר את רגשות האשמה ותחושת ה"אני לא יכול". "עיקרון הדקה" מביא חוויה של ניצחון התומכת בהתקדמות.

 

כך מתעוררת לה השראה פנימית המבקשת להגדיל ולהגביר את כמות הזמן בהשגת המטרה שרציתם. ואז אתם מוצאים את עצמכם, מתוך רצון כמובן, עולים לחמש דקות ויותר.

 

מה עלינו לעשות?

 

רק לדעת ולהבין מה אנחנו רוצים להשיג. להתחיל לעשות בכל יום דקה אחת בזמן קבוע.

 

יש בנו שני חלקים: הרצון לעשות והיישום.

 

לפעמים, כשאחד מהחלקים מתעורר השני ישן. הרצון ער אך היישום ישן. בשיטת "עיקרון הדקה" נלמד להיות ערים בשני החלקים יחד.

 

צידה לסיום ולהתחלה

 

"וקול דממה דקה ישמע" – מתוך התפילה המרגשת והמיוחדת של ראש השנה, ונתנה תוקף.

 

"דע, שיכולין לצעוק בקול דממה דקה בצעקה גדולה מאוד!" רבי נחמן מברסלב, שיחות הר"ן, ט"ז.

 

נראה לנו ש"דממה דקה", הכוונה היא לקול חלש ונמוך בסולם הצלילים, קול שקט. אבל ישנה גם הבנה נוספת – שדקה היא יחידת זמן הרושמת רישום בנפש. יש לדקה כוח גדול מאוד. והדקה היא דיוק כמו קרן לייזר.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה