על קו הזינוק – פרשת השבוע נצבים וילך

פרשת השבוע נצבים - כאשר אדם עובד את ה' יתברך עם ציבור, אזי דבר זה מעלה את העבודה שלו לאין ערוך ואין שיעור, יותר ממה שהוא עובד את ה' לבדו. כי כשכל הציבור מתקבץ יחדיו...

2 דק' קריאה

הרב שמואל שטרן

פורסם בתאריך 06.04.21

פרשת נצבים
 
 
את פרשת נצבים אנו קוראים תמיד לפני ראש השנה ויש לזה משמעות מיוחדת – הקיבוץ הגדול!
 
הקיבוץ הגדול שבו מתקבצים יחדיו לפני ראש השנה, ובראש השנה עצמו, ובפרט כאשר באים לקיבוץ הקדוש של חסידי ברסלב בכל שנה ושנה, באומן אצל ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב.
 
רבי נתן כותב, שכאשר אדם עובד את ה' יתברך עם ציבור, אזי דבר זה מעלה את העבודה שלו לאין ערוך ואין שיעור, יותר ממה שהוא עובד את ה' לבדו. כי כשכל הציבור מתקבץ יחדיו – העבודות של כולם מתקבצות ביחד, ולכל אחד יש חלק בעבודה הכללית של כולם, וכפי מספר הנפשות כן גדֵלה עבודתו של איש הישראלי.
 
רבינו הקדוש אמר, שהנפשות מגדלות את מספר הבתים לאין ערך ואין שיעור, עד שבהתקבצותם של מספר לא רב של אנשים כבר מתרבים הבתים, עד כדי כך שאין אפשרות אפילו בפה לספור ולדבר על כך, וכל עבודה של כל אחד ואחד מצטרפת למספר הגדול של הנפשות, כמובא בספר "יצירה": ששתי אבנים בונות ארבעה בתים, שלוש אבנים בונות שישה בתים, חמש אבנים בונות מאה ועשרים בתים, שש אבנים בונות שבע מאות ועשרים בתים, שמונה אבנים בונות חמשת אלפים שבע מאות ועשרים בתים – וכן הלאה. נמצא, שכאשר עובדים את ה' יתברך בציבור ובקיבוץ נפשות, אזי גדֵלה העבודה מאוד ללא שיעור ומספר.
 
וזה עניין פרשת נצבים, שמלמדת אותנו, בערב ראש השנה, ומרמזת על העניין של קיבוץ הנפשות ועבודת ה' הנעשית בריבוי הנפשות, שהיא יקרה ואין כמותה, כדברי רבי נתן זצ"ל, שאין דמיון וחקר כאשר אדם עובד את ה' לבד או כשהוא מקושר לציבור.
 
ואכן, מי שמאחד את הציבור הם הצדיקים, ובפרט הצדיק האמת שבדור, שמקשר ומאחד את כל הנפשות. וזהו גם כן העניין שרבינו הקדוש אומר להיות אצלו בראש השנה, כי הוא מקבץ את הנפשות ועל ידו נעשים כל הבתים, זאת משום שהצדיק הוא ה"בראשית" – "ראש בית".
 
לכן אומר רבינו הקדוש, שכל מי שסר למשמעותו צריך שיהיה אצלו על ראש השנה, ומדבריו למד רבי נתן זצ"ל, שכוונתו שיהיו אצלו גם אחר הסתלקותו, לכן צריכים להשתדל במסירות נפש להשתתף בקיבוץ הקדוש של רבינו הקדוש והנורא, כי על ידי זה נעשים צירופים נוראים ונפלאים שאין כלל ביד אנוש למנות אותם.
 
זכות הצדיק תגן עלינו ועל כל עם ישראל, שנזכה להגדיל את הקיבוץ הקדוש ובזכותו תבוא הגאולה השלימה לעם ישראל, במהרה בימינו, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה