עצה לאנשים מתוזזים

האם אתם מאלה שמפספסים ארוחות או חוטפים משהו קל על הדרך, ובסוף רואים את התוצאות הכבדות על המשקל? אם כן, לאליס בצ'יני יש כמה עצות בשבילכם.

3 דק' קריאה

אליס בצ'יני

פורסם בתאריך 06.04.21

האם אתם מאלה שמפספסים ארוחות או
חוטפים משהו קל על הדרך, ובסוף רואים
את התוצאות הכבדות על המשקל? אם כן,
לאליס בצ'יני יש כמה עצות בשבילכם.

אף פעם אין לכם זמן לסיים את הדברים שנמצאים על הפרק. אתם מפספסים ארוחות או חוטפים משהו קל על הדרך שלא פעם אינו מזין ובריא כלל, אבל כשאתם עולים על המשקל אתם רואים שעליתם בעוד כמה קילוגרמים, ודי בקלות.

אתם מכריחים את עצמכם להמשיך הלאה, אבל כל מה שאתם רוצים הוא רק להניח את הראש ולנוח מעט. אולם ברגע שנכנסתם למיטה, אתם מבזבזים את זמן המנוחה בכל מיני דברים שמטרידים אתכם במהלך היום. קפה, דברי מתיקה ושתייה מתוקה ממלאים אתכם כשהאנרגיות שלכם בירידה – כשאין מספיק זמן לנוח, להתפלל, והס מלהזכיר מעט זמן איכות עם הילדים, או סתם טיול קצר כדי לנשום מעט אוויר. מצב האנרגיות שלכם נמוך ואתם מתעוררים בבוקר מותשים. הדברים רק נעשים גרועים יותר ויותר…

פעם, את הסימפטומים האלה היו כותבים בגיליון הרפואי של האנשים שסבלו מהם והרופאים ציינו שמדובר בבעיות רפואיות, אבל היום, אנשי מחקר וחשיבה זיהו הורמון חדש שגורם להפרעה ולעייפות כרונית – בגלל לחץ, מזון לא בריא ותלות בכל מיני ממריצים למיניהם במקום אנרגיות אמיתיות. בעוד שאכילת יתר וחוסר פעילות קשורים לחוסר איזון הורמון האינסולין, חוסר אכילה ופעילות יתר, כסגנון חיים, מובילים לחוסר איזון הורמון הקורטיזון, דבר שמסייע לנו בעצם להחזיק את עצמנו כל היום.

כולנו מודעים לבעיית ההשמנה, אבל כמה מאיתנו מודעים באותה מידה לסכנה ולכל אותן בעיות נפוצות שפוגעות בגוף, בגלל שאנו דוחפים את עצמו כל הזמן קדימה מבלי לצרוך את האנרגיות והאוכל המזין הנחוצים לגופנו? אנשים יכולים להתבונן על גודל גופך, אבל הם לא יכולים לראות עד כמה אתה עייף, במיוחד אם אתה דואג להסתיר זאת. והדבר הגרוע ביותר הוא שאנשים רבים, ובעיקר נשים, רואים בזה "מעלה" ולא כסכנת חיים. ועדיין, זה דבר שגורם למתח ולחץ רב על הגוף, ומחלות שונות, ה' ישמור, יכולות להתפתח ולגרום למערכות מסוימות בגוף פשוט לקרוס!

לצערנו, הטיפול לא מלווה בתרופות למיניהן או בניתוח. צריך להקדיש זמן רב כדי לשפר את אחזקת הגוף, ברוחניות ובגשמיות. הרופאים אמנם לא מדברים הרבה על רוחניות, אולם סקירה מעמיקה על הגישות המומלצות שמוצעות כיום, בכדי לאזן את ההורמונים הללו ולחזק את עצמנו עם יותר אנרגיות, מצביעות על התאמה מדהימה בין רפואה טבעית לעצות חז"ל – שילוב של עתיק עם מודרני. הרבה מאוד מן ההמלצות הללו מאוד מתאימות מאוד עם תרגולים רוחניים, לעניות דעתי. למשל, אם נזכור תמיד שהשם הוא זה שמנהל את העולם יהיה זה פתרון טוב לכשעצמו מול כל לחץ ומתח, דבר שיזכיר לנו שניהול עולמנו הקטן בכוחות עצמנו הוא לא בדיוק הדבר הכי טוב שכדאי לעשות, כי זאת בהחלט יומרנות וקו מנחה שגוי בחיים.

כאדם שמתעניין בספרים בנושא זה, לא הופתעתי למצוא בספרים אלה את אותם דברים שאומרים הרמב"ם, רבי נחמן והרב אליעזר רפאל ברוידא. חלק מהעצות הרפואיות, או עצות הבריאות השונות, הן בהחלט גחמת המפרסמים, דבר שהפך לטרנד, אולם עקרונות בסיסיים שמהווים את הקרקע לעצות אלו הם אמיתיים, ואני מאמינה שאם נדבק בעקרונות אלה לכתחילה, נצליח למנוע פגיעה במערכות ההורמונאליות שבגופנו.

במשך השנים, הבחנתי פעמים רבות שהדבר שפועל באמת ומשפר את הבעיות הבריאותיות היא התפילה, ופחות תלות ברופאים, כך גם התמקדות בתרגול רוחני לשיפור בעיות אלה. כמובן שתרגול זה מצריך התמדה ועקביות. כאדם שסובל משחיקת ההורמונים הללו, אני מבינה שקשה להבין מה אנו מעוללים לעצמנו עד שדברים מתחילים לזייף. התרבות האמריקאית המודרנית מעודדת אותנו ללכת בעקבות מה שנקרא "מוסר עבודה", ולא בעקבות "התחייבות להשם שהוא יטפל בנו ובמשפחה שלנו", שזה דבר מוסרי הרבה יותר! היצר הרע אומר לנו שאנחנו 'בדרך הטובה והנכונה' אבל זה ממש לא נכון. אך כשאנו מבינים זאת, אז אנחנו מתחילים לפעול כמו שבאמת צריך לעשות.

הכנתי רשימה בסיסית של מספר דרישות מומלצות עבור אנשים שנמצאים במצב של אפיסת כוחות, לאלה שסובלים מסימפטומים כגון עייפות, חרדה, מתח, עבודה מרובה, דפוסי שינה לקויים ודיאטה אומללה:

1. אכלו אוכל טבעי, מזין, ארוחות מאוזנות, כולל ארוחת בוקר.

2. התעמלו במתינות, לא בהגזמה, לא התעמלות ש'תפיל' אתכם.

3. הקדישו זמן, גם ביומכם העמוס, לתפילה ורגיעה.

4. שימו לב לכך שהשינה שלכם תהיה מבוקרת – לא יותר משמונה שעות, אבל גם לא פחות.

5. הימנעו מאלכוהול ושתייה מתוקה ואפסו את מצב הקפאין שאתם צורכים.

6. הימנעו מסוכר. אם אתם אוהבים לנשנש בין הארוחות החליפו את המתוקים או החטיפים הלא בריאים בחטיפים ללא סוכר, כך תאזנו את האנרגיות בגוף.

7. הקדישו מספר דקות בכל יום לתרגול נשימה נכונה ועמוקה, דבר זה יש לעשות מספר פעמים ביום.

8. ימנעו מכל סוגי הג'נק-פוד (אוכל זבל, כשמו כן הוא), תוספים כימיקלים וכל מיני דברים המכילים טוקסין (רעלן). שאפו לריאותיכם אוויר נקי, וכמה שיותר.

9. העסיקו עצמכם בדברים שמשמחים אתכם וגורמים לכם הנאה – הרי מצווה גדולה להיות בשמחה!

10. זכרו שהטיפול בעצמנו הוא חלק בלתי נפרד מההתחייבות שלנו לבורא העולם, ולא דרך אנוכית שאנו בוחרים לחיות על פיה. זה הרבה יותר אנוכי להזניח את עצמנו ולגרום נזק לבריאות שלנו, במיוחד אם אחרים תלויים בנו.

אם אתם מרגישים מותשים, כפי שתיארתי במאמר זה, אז דעו ששינוי אחד או שניים לפחות, יגרמו לכם להרגיש הרבה יותר טוב ואפילו מיידית. הקדישו לעצמכם את הזמן הזה, כבר עכשיו, במיוחד אם אמהות קוראות את המאמר הזה. ואל תשכחו לבקש עזרה – מהבעל, מהמשפחה, והכי חשוב מהשם. אינכן לבד, זה הזמן להפסיק לשחק את הגיבורות מכיוון שאין זו גבורה כלל, זה רק היצר הרע שמנסה להשתלט עלינו.

ויותר מכל – זכרו לפחות עשרים פעם ביום! (כן, אני לא מגזימה) שהעולם מונח על הכתפיים של השם, ולא על הכתפיים שלכם! לתזכורת כזאת, כשהיא מלווה במספר נשימות עמוקות, יש משמעות גדולה וחשובה על חיינו. ואם עשינו זאת, אז אנחנו בהחלט בדרך הנכונה.

בהצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה