פואמה לנשים

אתן ראויות לכל הקרדיטים שיש בעולם, כי בכנות, אנחנו הגברים – אפילו שהיינו לוחמים קרביים בצבא, לא יכולים לעשות את מה שאתן עושות. דוד פרלו עם פואמה לנשים.

3 דק' קריאה

דוד פרלו

פורסם בתאריך 05.04.21

אימונים בסיסיים בצה"ל לימדו אותי איך להשתמש ברובה, אימונים מתקדמים יותר לימדו אותי איך להפוך את הרובה גם לכרית.
 
אבל, וכאן נכנס אבל גדול, אף לא אחד מכל האתגרים איתם התמודדתי הכינו אותי למשימה בהא הידיעה אותה אני חווה ממש עכשיו – להיות אבא. ומאז שנישאתי לבחירת ליבי, אשתי היקרה, לפני כמעט שלוש שנים, אני לא מפסיק לומר לה שנשים הרבה יותר חזקות מגברים.
 
לא יודע מה אתכם, אבל זה מה שאני חושב.
 
מאמרים נוספים בנושא:
גדולים מהחיים
גברת פרח השני
אנשי הצללים
שקופים
 
מה שהדהים אותי הוא היכולת של אשתי, ושל נשים בכלל, להתאושש. מאיפה הכוח הזה, תגידו לי?! לילות בלי שינה, בכי של תינוק חולה, וזה עוד בלי להזכיר את סדר היום – ארגון הבית, עבודה מחוץ לבית, בישול, אפייה, כביסה, הכנות לשבת וחגים. לא יאומן! אתן ראויות לכל הקרדיטים שיש בעולם, כי בכנות, אנחנו הגברים – אפילו שהיינו לוחמים קרביים בצבא, לא יכולים לעשות את מה שאתן עושות, בטח לא עם מתנת הפלא העצומה – ילדים.
 
גברים לא יכולים לעשות שום דבר בתחילת היום, אלא אם כן שתו קודם כל את כוס הקפה ואכלו ארוחת בוקר. תגידו להם לעשות משהו לפני, זה כמו לשבור להם חלק גדול מהמאצו'מן שלהם. אבל נשים – וואו! לא ארוחת בוקר ולא קפה, ישר מסתערות על הבית. מפקדות אמיתיות של החיים! אתן דואגות לדור העתיד ולנשמות הילדים המקסימים שלנו. נושאות את דגל היהדות.
 
וכן, אני יודע, זאת לא עבודה קלה בכלל!
 
חוץ מאשתי, יפית, גיסיתי היא דוגמה נפלאה.
 
בגיל 30 היא עבדה באחד הבנקים המוכרים והיוקרתיים במשרה בכירה, כזו שכל אדם חולם עליה. תנאים, משכורת שמנה ותואר בכיר העניקו לה כוח וביטחון. אבל עכשיו היא אמא במשרה מלאה. במקום ליהנות מיוקרה ומעמד היא מעדיפה (כן, זאת בחירה אישית שלה בלבד!) לטפל בילדים המקסימים שלה, לנהל ביד רמה וביוקרתיות מהודרת את התפקיד שלה כאמא, זה שכולל לא מעט תיזוזים, ריצות לקופת חולים או חדרי מיון כשהילדים חולים.
 
ההקרבה שלה הייתה עצומה! אבל אני שואל, האם הייתה שווה? כלומר, אחרי הכל, אפשר להיעזר במטפלת (מבחינה כלכלית היא בהחלט יכלה לאפשר לעצמה). היום אני חושב שהיא רוצה לצאת לעבוד, אבל מצד שני – שהוא בעל משקל גדול יותר – היא לא מוכנה לוותר על הקשר המיוחד עם הילדים. וכמו לא מעט נשים, הג'וב המדהים הזה של להיות אמא מושך אליה שמחה עצומה, חוץ מהאהבה הגדולה שיש לה לילדים שלה.
 
אבל בחיים כמו בחיים, השגרה עושה את שלה ונותנת את אותות ה'זקנה' על האדם.
 
יום אחד היא קיבלה את הספר חכמות נשים של הרב שלום ארוש, בו הוא מסביר את דבריו של רבי נחמן מברסלב: אסור להיות זקן! כי הזקנה הזו שרבי נחמן מדבר עליה היא ממש מחלה בפני עצמה, זו שבאה בעקבות המחשבות 'זהו, אני לא יכול להשתנות, אלה החיים שלי…' וכן הלאה. והכי מפליא, שלא מעט אנשים צעירים סובלים מהזקנה המוזרה הזו. כי ברגע שאדם נכנס לקו החשיבה הזה, היצר הרע תופס במושכות ודוהר איתו לבית האבות הכי קרוב… והרב שלום ארוש אומר, שאם יש משהו שעוצר את האדם מלהתקדם הלאה – זה העבר בו הוא מדשדש כל הזמן.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
התחלה מרעננת
תחרות עם איש זקן
האויב הזקן
 
כשיפית קראה את הדברים האלה היא ידעה שהיא צריכה לעזור לעצמה. היא חיפשה את הפתרון, שרבי נחמן אכן מציע לנו אותו: 'תאמרו לעצמכם, 'רגע, על מה אני מדבר בכלל? מה אני טיפש? מה, ככה לשרוף את כל היום?! לא משנה מה קרה, הכל היסטוריה. נולדתי ברגע הזה, ממש עכשיו!"
 
וברגע שאדם אומר את הדיבורים האלה לעצמו, המחשבות של היצר הרע פשוט קורסות כמו בניין קלפים. כן, הוא יחזור שוב עם מחשבות חזקות יותר, אבל מה אכפת לכם, יש לכם את המפתח: אני מתחיל מחדש עכשיו! ברגע זה ממש! וזהו. נטרלתם את כל העוקץ שלו. אתם מתחילים עכשיו. כי רק כשמתחילים שוב ושוב בכל פעם מחדש מנצחים!
 
אחרי שקראה את הספר המדהים הזה, יפית קראה את הספר חינוך באהבה שאף אותו חיבר הרב שלום ארוש, ותאמינו לי היא קראה אותו בלי להפסיק לרגע (טוב, אולי אני מגזים, אבל זה פחות או יותר מה שהיה). החשש שהחל לכרסם בתוכה, עם הזמן, הוא שהלחץ שיש לה כאמא עלול להשפיע על הילדים. אנחנו עושים הכל בשביל הילדים שלנו, והכי טוב שאפשר – מהכנת האוכל, הכביסה ועוד, אבל לא באמת מתקשרים ומתחברים אליהם עם הדבר הכי חשוב – החיוך. כשהיא קראה את הפרק שעוסק באיך שאנחנו ניגשים לילדים שלנו – ובעצם שהתפקיד שלנו להיות בשמחה תמיד, היא קיבלה תשובה חיובית לגבי העבודה החדשה אותה רצתה!
 
מדהים.
 
כשילדים רואים את ההורים שלהם חיים עם חיוך אמיתי על הפנים, זה מאיר להם את הנשמה. ובאופן טבעי, הם רוצים להיות כמו אבא ואמא.
 
כן, גם היום יפית מתמודדת עם אתגרי החיים, אבל היא מצוידת היטב עם הידע הרוחני שקיבלה מספריו של הרב שלום ארוש. ולא צריך לעשות הרבה, פשוט פתחו את הספר בצורה אקראית והמסר והעצה שאתם צריכים כאן ועכשיו יופיעו בשורות עליהן 'ינחתו' עיניכם, זה בדוק ומנוסה.
 
בכל אופן, תזכרו תמיד שהמפתח להצלחה בכל תחום בחיים הוא – לומר לעצמכם שוב ושוב: אני מתחיל עכשיו, מהרגע הזה!
 
וכשאני רואה את העוצמה של יפית, ושל נשים אחרות, את ההקרבה והרצון האדיר, ההתמודדות עם הוויתורים שבאים בעקבות, אני פשוט מצדיע לה ולכן. יש מה ללמוד.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. הילה

כ"ט טבת התשע"ה

1/20/2015

מדהים. תווודה!

2. הילה

כ"ט טבת התשע"ה

1/20/2015

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה