רק אתם!

יש דברים שרק אנחנו יכולים לעשות, צריך רק לנקות מהדרך את מה שמפריע לנו להצליח ולהשיג בחיים ולהיות כל מה שאנחנו.

2 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

פסח וחשבון נפש הם שני דברים שהולכים טוב ביחד, מכיוון שזה לא רק חג הגאולה של כלל עם ישראל, אלא חג הגאולה הפרטית של כל אחד מאיתנו.

 

ופסח גם לא משאיר לנו שום ברירות, אלא רק לשבור את כל שלשלאות הברזל של כל ההשפעות האיומות שתופסות חלק לא קטן מחיינו, כאלה שאין להן שום קשר עם קרבה לבורא עולם – תורה, אמונה, מצוות ותפילה. מבט עמוק ונוקב על ההשפעות הללו, יגלה לכם שהן המניעה הכי גדולה להשיג את מה שאתם באמת יכולים להשיג בחיים, ולהיות כל מה שאתם יכולים להיות. אם תחשבו על זה כמה דקות תופתעו לגלות כמה שזה נכון.

 

תעצרו את המרדף אחרי כל קיצורי הדרך בעצמכם. לאנשים אין שום זכות לבקר אתכם כשהם בעצמם לא יודעים מה הם אמורים לעשות כאן, בעולם הזה. ותרשמו לעצמכם: חוסר הערכה עצמית הוא פשע איום ונורא, אתם שודדים מעצמכם את העתיד והפוטנציאל האדיר הטמון בכם!

 

מאמרים נוספים בנושא:

היד הנסתרת

הסדר של אלוקים

ארבע כוסות אל החופש

לקרוע את ים סוף לגזרים

רק ככה נצא מזה

צעדים אל החופש

עבדים היינו… ועכשיו?!

 

כי זה פסח. הוא בא ללמד אותנו שהעם שלנו מסוגל לעשות דברים שאף אחד לא חלם שנצליח לעשות! למה? כי בורא עולם מטיס אותנו קדימה. וכדי להיות על מסלול ההישגים אנחנו חייבים להיות בקשר עם הבורא! אם לעם שלנו יש פוטנציאל נצחי, אז בכל אחד מאיתנו, כפרטים, יש את התכונות של הכלל בתוכו. כמו שהדי.אנ.אי קיים בכל תא בגוף שלנו, כך גם הדי.אנ.אי הלאומי שלנו קיים בכל אחד מאיתנו, ילדיו של יעקב אבינו, אבי י"ב שבטי ישראל.

 

רבי נחמן מברסלב אומר לנו בצורה מפורשת וברורה: "כי צריך כל אדם לומר כל העולם לא נברא אלא בשבילי… נמצא, כשהעולם נברא בשבילי, צריך אני לראות, ולעיין בכל עת בתיקון העולם, ולמלאות חסרון העולם. ולהתפלל בעבורם".

 

אז אתם בוודאי מרימים גבה ושואלים, אחרי שקראתם את דבריו של רבי נחמן, 'איך אפשר לקחת אחריות על כל מה שחסר ופגום בעולם?'

 

התשובה פשוטה: אם בורא עולם הוריד את הנשמה שלכם לכאן, אז העולם ממש לא יכול להתקיים בלעדיכם! אתם חלק מאוד חיוני והכרחי בפאזל הענק של הבריאה.

 

בורא עולם עושה דברים נפלאים בשביל עם ישראל. אך עדיין, תיקון העולם הוא המשימה שלנו! ואם הקב"ה עושה הרבה מאוד בשבילנו, אז לכל הפחות, נעשה כל שביכולתנו להפוך את העולם הזה למקום יפה ונעים לחיות בו.

 

איך? עם הכוח האדיר שקיבלנו – האמונה!

 

זה תלוי בכם, בכל אחד מאיתנו.

 

יהי רצון שנזכה לחג פסח וחירות שמח וכשר, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה