שיגעון המנגו

אז מה עניין שיגעון המנגו הזה שתפס אותי וגורם לי לשקר לכם שקר לבן, כמו שעכשיו אני כותבת לכם מאיי סיישל? רחלי רקלס על מנגו, אהבת הבורא וקיץ בריא וחם.

2 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

היי, יופי שנכנסתם לכאן.

 

למה?

 

כי אני כותבת לכם מאחד החופים האקזוטיים של איי סיישל.

 

לא מאמינים לי, נכון?

 

אתם יודעים מה הם אומרים שם בחוץ, בדמיון שלך הכל יכול להיות. או עם מבטא אמריקאי כמו שלי – הכל אפשרי???

 

האמת, אני אפילו לא מצליחה להגיע לחוף באשדוד, כל שכן לחוף הטרופי שנמצא באוקיינוס ההודי.

 

ולמה אני הוזה עם שקר לבן כזה על חוף שנראה כמו גלויה ואוכלת לי מנגו עסיסי?

 

ובכן, כי זה קיץ ואני אוכלת הרבה מנגו. אפילו שיש לי במרפסת כיסאות נוח שאפשר לשכב עליהם ולהרגיש כמו… באיי סיישל? ולהתבטל קצת כשהגולם הפרטי שלי מאכיל אותי בפירות הטרופיים, גיליתי שאני מתעצלת לגרור את עצמי למרפסת ולאכול בחוץ. בינתיים, מר גולם המסכן עומד שם, נמס בשמש הלוהטת של בית שמש, מחכה שאצא אליו ואתן לו הוראה להאכיל אותי. אולי מחר. היום אני חושבת שאלמד אותו לעשות כביסה…

 

אתם יודעים, ישנם כ-400 סוגי מנגו ושחלק מהם אתם יכולים למצוא כאן. אלה שעשו לי את זה ממש, כמי שאוהבת מאוד מאוד את הפרי הזה היו מהסוג שנקרא "מנגו מאיה" שגדלים כאן בישראל. הם הדבר הכי קרוב לחוויה הזו שנקראת גן עדן שאדם יכול לחוות כשהוא אוכל. הטעם שלהם לא מהעולם הזה – מתוק ועסיסי. המרקם שלהם מושלם – מאוזן ברכות ובבשרניות. אין להם הרבה סיבים שנתקעים לכם בין השיניים והם, לדעתי, הפרי המושלם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לא איש הפח

לאהוב את עצמי

היוגה של המזון

גם קצת בריא זה בריא

הנכס הכי יקר שלנו

שמח כדי לחיות

תפילה לבריאות

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

הרמב"ם ממליץ!

האלף-בית של החיים

 

ומה הטעם בשיגעון המנגו שלי?

 

ובכן, הפרי הטעים והמושלם הזה מסמל את אהבתו של הקב"ה אלינו!

 

תחשבו על זה, הוא הרי לא היה צריך לברוא פרי יאמי יאמי כזה אבל הוא ברא, ועוד 400 מינים ממנו.

 

הוא גם לא היה צריך לברוא בלשון שלנו 10,000 בלוטות טעם, שכל אחת מכילה 50-150 תאי קולטן, סך כולל של כ- 1,500,000 תאי קולטן כדי שנרגיש את טעמו.

 

וזאת רק הלשון!

 

מה עם האיבר האדיר הזה שקיבלנו בזוג – האוזניים? אלה ששומעות למרחקים צלילים נפלאים שעושים לנו טוב על הלב? ואם כבר זוגות – מה עיניים שיכולות לראות 10,000,000 מיליון צבעים? זה לא מנקר לכם שם קצת במוח? וזה עוד בלי להזכיר ולהיכנס לעובי הקורה כשמגיעים לגנרל – המוח, שיכול לעבד אינסוף נתונים!

 

אתם מבינים? הקב"ה לא היה חייב לברוא אותנו כך. הוא יכול היה לאפשר לנו לאכול מבלי להרגיש טעם, להרגיש את הרעב ולאחר האכילה את השובע. אבל הוא לא עשה את זה. למה? כי הוא רוצה שנהנה מהעולם שברא. שנהנה מהעולם היפה סביבנו ועל ידי זה נתקרב אליו.

 

אם יש לכם ספק שאבא שבשמים אוהב אותנו, תסתכלו במראה ותוציאו את הלשון! כן, תהיו חוצפנים לרגע.

 

אז כאן, מהמרפסת שלי, כלומר מהחלק הפנימי של הבית שמשקיף על המרפסת שלי (כי חם שם בחוץ) אני מאחלת לכם קיץ בריא ומלא תובנות מעוררות השראה, ולא פחות – טעימות!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה