תאירו אותה!

אם גם לכם זה קורה, אם גם אתם מרגישים שהיא יותר מדי שגרתית, אם אתם מחפשים קשר אמיתי, המכתב הזה מיועד אליכם.

3 דק' קריאה

אלי הורוביץ

פורסם בתאריך 17.03.21

היי, זה שוב אני, אלי, כותב לכם מכתב ממני…

 

כל בוקר כשאני קם אני אומר "מודה אני", נוטל ידיים, חובש את הכיפה, לובש את הציצית, מתפלל ומניח תפילין. זה, פחות או יותר, הבוקר שלי. אבל יום אחד התעוררתי ושאלתי את עצמי, למה אני עושה את כל זה? למה אני צריך, למשל, להניח תפילין כל בוקר? מה יקרה אם לא אעשה את זה? תגידו, גם אתם מרגישים ככה, לפעמים?

 

ערכתי ניסוי בכיתה, עם החברים שלי: "כשאתם מניחים תפילין" שאלתי אותם, "מה אתם מרגישים? אתם מרגישים איזשהו קשר עם אלוקים?"

 

רובם אמרו שהם אכן מרגישים קשר מסוים עם אלוקים, אבל היו כמה שאמרו שהם לא מרגישים שום דבר. אז עכשיו עולה בי השאלה – אם הם לא מרגישים קשר עכשיו, כשהם עושים משהו רוחני כזה, האם הילדים שלהם יניחו תפילין? אני לא יודע, אבל מה שאני כן יודע הוא שאם בן אדם נלחם להניח תפילין, אז הוא בטח מתאמץ ונלחם לקיים עוד מצוות. כמו מה? השבת.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אפשר אור?

יהדות? השתגעתם?!

לא רובוטים

יהדות על רגל אחת

מפת דרכים יהודית

עושה לי כנפיים

היופי שבפשטות

יהודים פשוטים

 

אני חייב לספר לכם לפני כן סיפור ששמעתי מהמורה שלי. הוא סיפר על יהודי אחד שהיה בתקופת השואה במחנה אושוויץ, שהחביא את התפילין שלו מתחת לאדמה בצריף אחרי שהיה מניח אותן. אתם מבינים איזה סיכון הוא לקח הבן אדם הזה?!? אם הנאצים היו תופסים אותו הם היו הורגים אותו במקום, זה מה שהם עשו לכל מי שנתפס מקיים את היהדות. תראו איזה כוח, איזו עוצמה יש לאיש הזה! לא היה אכפת לו למות, הוא רק רצה לקיים מצווה!

 

בכל אופן, באופן אישי, לי קצת קשה עם השבת. זה אתגר בשבילי מכיוון שהיא באה פעם בשבוע, אז אני פחות מחובר אליה. אבל קראתי הרבה מאוד על השבת, על מה שאומרת עליה הגמרא – שאלוקים אמר למשה רבינו שיש לו מתנה יקרה ושמה שבת!

 

אחד העניינים החשובים שהשבת מעניקה לנו הוא, הכוח לשבוע הבא אחריה. הרבה אנשים לא יודעים את זה, לכן הם מבזבזים את השבת שלהם על דברים מטופשים, כמו לישון מאוחר ואז לקום מאוחר, לאכול, לישון ואז לקום בצאת השבת ולרוץ מיד למחשב או לאייפון או מה שלא יהיה. ככה הם מבלים את השבת שלהם. בזבוז או לא? אז מה הפלא שלא נשאר זמן איכות למשפחה? לילדים? לחברים?

 

ואם כבר דיברנו על משפחה, אז הנה עוד נקודה מיוחדת שהשבת מעניקה לנו – זמן איכות משפחתי! אפשר ליהנות יותר ביום הזה עם המשפחה. אחרי הכל, ביום חול בני המשפחה לא מתראים הרבה, לא תמיד אוכלים ביחד. בקיצור, מי שלא מכיר את העוצמה והכוח של השבת חי בחוסר מודעות.

 

אומרים שאם עם ישראל ישמרו שתי שבתות רצופות משיח יבוא. אתם מבינים איזה כוח יש לשבת? כמה היא חשובה לבורא עולם? שבת, זה לעצור, לא למהר לשום מקום, גם לא אחרי סעודה שלישית ובטח לא אחרי הבדלה. קחו את הזמן, כי זה זמן יקר, משהו של פעם בשבוע. מעין עולם הבא.

 

תנסו, ותרגישו את ההבדל. אני אומר לכם זה שמים וארץ, ממש כך. פתאום, תבינו איך בזבזתם את השבת על דברים חסרי משמעות, איך זמן האיכות עם המשפחה חמק לכם מבין האצבעות, בתוך המיטה יותר נכון…

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

פשוט, לעצור ולנוח

השילוב המנצח

ברוכים הבאים למציאות

הגשר אל החופש והאושר

 

אבל גם שמעתי שאין שום ייאוש בעולם כלל! תמיד אפשר להתחיל מההתחלה, ליהנות מהיום המקסים והמיוחד הזה שבורא עולם נותן לנו פעם בשבוע! ולא משנה אם אתם לא מרגישים אותה, את השבת, או את הקשר עם אלוקים כשאתם מקיימים מצווה, חשוב שתדעו יותר מכל – שהקב"ה אוהב אתכם! שהוא אבא שלכם והוא יודע שאנחנו תמיד הילדים שלו, ולא חשוב לא מה צבע הכיפה שעל הראש שלנו, או הגודל שלה, כולם יקרים לו.

 

אז תיהנו ממנה, ובכלל, מכל מצווה שתזדמן לכם לקיים, ותמיד תשאפו ליהנות ממנה יותר, להיות ביחד עם המשפחה, כי יש דברים שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור ולשנות כשהם קורים.

 

מקווה שעזרתי לכם במשהו עם המכתב שלי, כלומר עם המחשבות שלי. לימדו אותי שחשוב להיות כנים וישרים עם אחרים, אז אני משתדל.

 

שלכם, אלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה