תוכנית עסקים רוחנית

הסדנה שתהפוך אתכם לאנשי עסקים רוחניים - הסקרנות שלי עלתה על גדותיה. הייתי חייבת לדעת אילו כלים הסדנה הזו תיתן לי לתוכנית רוחנית מוצלחת!

2 דק' קריאה

ג'ניפר וודוורד

פורסם בתאריך 17.03.21

לא מזמן השתתפתי בסדנה יומית שנקראת "יצירת תוכנית העסקים הרוחנית שלך".

 

כי אתם יודעים, אם כותרת כזו לא תעורר את הרצון והאינטרסים שלי, אז אני לא יודעת מה כן! בכל אופן, גברת אוהבת לעשות רשימות שכמותי אוהבת תוכניות עסקים טובות, זו הסיבה שהסקרנות שלי עלתה על גדותיה והייתי חייבת לדעת איך עושים תוכנית עסקים רוחנית, וטובה!

 

כמובן, שהסדנה הייתה מרתקת. יצאתי ממנה עם מטרה עיקרית וחשובה למשך השנה, פלוס מטרות תמיכה נוספות במגוון קטגוריות. וזה די מדהים, בלשון המעטה. יש לי רשימה מקסימה עם נקודות חשובות ותת קטגוריות שסימנתי לי, בהן אני צריכה לטפל.

 

זו הייתה משימה משעשעת, ואני התענגתי מכל רגע של הטוב הרוחני אותו תכננתי לשנה הקרובה…

 

אלא שאחרי כמה ימים דברים התפתחו בצורה מעניינת, כשעברתי על התוכניות השנתיות שלי. אתם יודעים, התוכניות שאתם יוצרים כשאתם מקבלים מוטיבציה או איזה תמריץ שמזיז אתכם כמה שלבים קדימה, מותחים קווים מתחת למטרות, הפעולות והצעדים שצריך להשיג בזמן הקרוב, עם ראייה על כל השנה כולה.

 

אז איפה כאן הבעיה, אתם שואלים? ובכן, כאשר השוויתי את שתי הרשימות זו לזו זה היה נראה כאילו שני אנשים שונים כתבו אותן. אחת הייתה על צמיחה רוחנית, שיפור מידות הנפש, קשר וצמיחה אישית, ואילו הרשימה השנייה הייתה, נו, על כסף, וסולם הצמיחה העסקית אישית.

 

הניגוד בין השתיים גרם לי לתהות לא מעט. שאלות כמו – איזו מהן היא אני? האם האחת היא יותר אני מחברתה? והאם השתיים הללו מתנגשות אחת בשנייה או יכולות לעבוד ביחד? – לא הפסיקו לנקר במוחי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לסדר מגירות

סוף עונה, תחילת הסיפור

עושים סדר במטבח

קרן גשם

שר בגשם

להתהלך יחידי בשוק

לא ביום אחד

להישאר מעל הכל

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

הגשם בא אחרי הטפטופים

 

זו לא הפעם הראשונה שאני נתקלת בשאלות מהסוג הזה. יכול להיות שגם אתם חוויתם אותן – פעולה או תחום שעניינו אתכם מאוד, אולם השארתם מאחור בגלל שהם לא התאים למסגרת החיים שאימצתם. לא משנה כמה תנסו להתעלם מהקולות שלהם, הם נמצאים שם במוח האחורי ולא פעם גם מייחלים להתגשם. זה משהו שאני חווה בכמה תחומים שמעניינים אותי, למשל: ספורט, נסיעת סולו למנוחה, מוסיקה, ספרות ועוד. עכשיו, זה קורה גם בתוכנית החיים שלי.

 

מי שנחלצה לעזרתי הייתה האמונה, שמלמדת אותנו עיקרון חשוב מאוד: שיש סיבה לכל דבר!

 

גילתי שככל שאני מרפה או לא מנסה לדחוף דברים מהעבר שלי לארון הפרטי שלי, מכיוון שהם פשוט לא מתאימים למי שאני היום, כך הקב"ה מרחיב יותר את חלון ההזדמנויות שלי. ולא רק, אלא שאני זוכה ליצור קשרים ולחבור לאנשים עם תחומי עניין זהים או דומים לשלי. קשרים שהיה לי מאוד קשה להשיג אם לא היה לנו את המכנה המשותף הזה.

 

פעם הייתי כל כך להוטה בעסקים – בבניית חברות והרחבת השטח העסקי בכל ההיבטים. היום אני להוטה להפיץ את האמונה, להתקרב יותר לבורא עולם, לעסוק יותר בתפילה האישית (ההתבודדות, כפי שמכנה אותה רבי נחמן מברסלב), הבית והמשפחתיות ועוד דברים חשובים נוספים.

 

מה תהיה הנקודה שתחבר בין שתי הרשימות של התוכניות שלי?

 

אמונה!

 

הקב"ה נתן לי להתעניין בתחום העסקי כי יש לו סיבה. במקום להתעלם ממנו, יש לי עכשיו את ההזדמנות להעלות ניצוצות קדושים נסתרים שנמצאים בהזדמנויות העסקיות הללו.

 

אז במקום שתי רשימות שונות וכביכול סותרות זו את זו למשך השנה הקרובה – במציאות כמו במציאות, לכולנו יש לנו את ההזדמנות ליצור רשימה אחת יפה ומאוחדת, דרכה העסקים או כל תחום בו אנו מתעניינים מתגלה דרך עדשות האמונה והרוחניות.

 

וזאת תוכנית עסקים רוחנית אמיתית!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה