תחשוב, תגיד תודה, תהיה בקשר!

עולם בשחור ולבן? זאת לא הגישה של בורא עולם, הוא נתן לנו אינסוף צבעים מרהיבים ביופיים ליהנות מהם. ואנחנו? רק צריכים לחשוב, לומר תודה ולהיות בקשר!

3 דק' קריאה

דניס רוזן

פורסם בתאריך 04.04.21

ישנו ספר מדהים של הרב נחום חיימוביץ – "הכל לטובה", בו הוא מסביר ומאיר אקסיומה בסיסית ביהדות. באחד הפרקים הוא מציג גישה שמצד אחד מלאת עוצמה אך פשוטה, ומצד שני מאפשרת לנו לחזק את העולם הרוחני שלנו, ובעיקר את הקשר עם בורא עולם. הגישה עוסקת במשהו מאוד מיוחד שנקרא – לקשר חוויה מענגת לבורא.

 

קחו בחשבון את המקור

 

במהלך היום אנחנו אוכלים מאכלים שונים, רואים מראות יפים, מקשיבים למוסיקה נעימה ונהנים משפע של חוויות חיוביות. כאשר אנו מקשרים כל חוויה ותענוג למי שנתן לנו ליהנות ממנה, אנו מחזקים את הקשר שלנו איתו. והדרך לקשר כל תענוג כזה עם הבורא היא פשוטה מאוד – צריך רק לחשוב עליו תוך כדי ההנאה מהחוויה עצמה.

 

למשל, כשאנחנו אוכלים, ברגע שאנו חווים את טעמו הטוב של האוכל יש לנו החלטה מאוד חשובה לעשות – או לקשר עצמנו לבורא במחשבה באותו רגע או לא. ההחלטה שנבחר בכל פעם שאנו חווים משפיעה באופן ישיר על היכולת שלנו להפגין קשר חזק ויציב עם בורא עולם.

 

הרב חיימוביץ אומר שאדם שלא מתרגל את החיבור של התענוגות לבורא דרך המחשבות שלו, יכול ללכת ימים, שבועות ולפעמים גם שנים, מתענוג אחד לשני ולשאול את עצמו למה הוא מרגיש בצער, כבוי, מנותק מעצמו ומבוראו. מצד שני, מי שאכן מתרגל את החיבור של חוויות החיים עם המקור – בורא העולם, יגלה שהוא מחובר לבוראו פעמים רבות במהלך היום. עם הזמן, ההתנהלות שנראית לנו בהתחלה כ'מעושה' תהפוך להרגשת אהבה גדולה בליבנו וחשיבה חיובית על הבורא, מי שנתן לנו את הכל ומשלו אנו נהנים. זה השלב של "תחשוב".

 

הוכחה חיובית: הקב"ה אוהב אותנו!

 

לעצה המתוקה הזו הייתה השפעה גדולה עלי ואני מנסה ליישם אותה בשגרת היום. אבל הנה כמה דברים שחוויתי באופן אישי.

 

בחודשים האחרונים בהם זכיתי לקיים את העצה, נתתי את דעתי לפרחים הנפלאים שצמחו אצלי בגינה ובגינות הציבוריות. לצבעוניות, לריחות וליופי. כל פעם שאני הולך עם הילדים ליד הגינות ואנחנו רואים את הפרחים הקסומים, אני אומר להם שזו אחת התזכורות היפות לכך שבורא עולם אוהב אותנו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

תגשימו חלום

מחשבים מסלול

יצאתי לחפש את עצמי

רק חצי שעה

עזוב הכל, זאת השעה שלך

חברתי התפילה

קבוע, אבל בטוח

קפה עם מלאכים

החבר הכי טוב

הכלים שאלוקים נתן לי

שיחה עם אלוקים

אלוקים, אפשר שאלה?

 

אני זוכר שפעם מסכי הטלוויזיה היו שחור לבן. הייתה לנו אחת כזו בבית הוריי. נדמה לי שאנחנו היינו האחרונים בכל המשפחה המורחבת, ואפילו ברחוב בו גרנו, שהכנסנו מסך צבעוני הביתה! כשאבא קנה את הטלוויזיה הצבעונית זו הייתה חגיגה עצומה. אני זוכר שבפעם הראשונה צפיתי במשחק בייסבול בטלוויזיה וראיתי את הדשא הירוק הענק של המגרש ואת צבעי המדים של השחקנים. וואו, כמה שזה היה מדהים!

 

אז תחשבו על זה לרגע, בורא עולם היה יכול לברוא את העולם בשחור ולבן, אבל מאהבתו העצומה אלינו הוא נתן לנו אינסוף צבעים מרהיבים ביופיים כדי ליהנות מהם.

 

אנחנו אוכלים, לרוב, כדי לשרוד. עבורנו זה צורך קיומי. תארו לכם שהקב"ה יכול היה לייצר אוכל שטעמו כשמן קיק או רק כדורי ויטמינים, במקום לתת לנו את כל האוכל הטעים שאנו אוכלים כל יום בטעמים שונים – בשר, עוף, פירות, ירקות, מתוקים ועוד.

 

בכל פעם שאנו משביעים את העיניים שלנו במראות היפים של הטבע או נהנים מארוחה טובה, יש לנו הזדמנות לקשר את התענוג הזה ישר למקור שלו, לבורא עולם, שמספק לנו אותם.

 

תרגמו את התודה למילים!

 

בנוסף לחשיבה על התענוג והחיבור שלנו לבורא, אנחנו גם צריכים להביע באופן מילולי את הכרת הטוב שיש לנו לבורא על כל החסדים הנפלאים הללו. זה החלק של "ותגיד תודה". על ידי הבעת הרגשות במילים אנחנו הופכים אותם ליותר עוצמתיים! לכן יש לפעולה הזו השפעה גדולה על הרגשות שלנו, זה גם מעצים את המודעות שלנו לאהבת הבורא והאכפתיות שלו כלפינו. ולא רק, לבורא עולם יש תענוג גדול מכל אמירת תודה והלל ושבח שלנו כלפיו.

 

מסיבה זו, אומר רבי נחמן מברסלב – בנוסף לתודה 'הכללית' על האוכל או כל דבר שהיה מקבל מבורא עולם, היה מפרט לפרטי פרטים. למשל, תודה לא רק על האוכל אלא על הסלט שמורכב מהירקות שאכל, מהתבשיל, הלחם וכן הלאה.

 

להרגיש את הקשר

 

הרמב"ם אומר שאנחנו המחשבות שלנו. כשאנחנו חושבים ומודים לבורא אנו חשים שהוא כאן לידנו. עם הזמן, נשיג גם דבקות אמיתית ונצחית לאבא שבשמים.

 

רבי נחמן מברסלב אומר, שככל שאנו מודים לבורא עולם כך הוא הוא נותן לנו יותר דברים להודות עליהם.

 

זה השלב של "תהיה בקשר". וישנה אפשרות נפלאה נוספת להיות בקשר עם אבא שבשמים והיא – התפילה האישית, או ההתבודדות כפי שמכנה אותה רבי נחמן מברסלב.

 

אז אם אתם רוצים שפע, ברכה ואת האושר המיוחל בחיים שלכם, אל תפסיקו להודות על כל מה שיש לכם, על כל תענוג וחוויה. קשרו עצמכם לבורא, שזו חוויה בפני עצמה עם אינספור תודות!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה