תעשו שיהיה אור

זה לא בא לו בקלות. 900 ניסיונות כושלים אבל הוא לא התייאש. בסוף, הוא עשה אור. גם אתם יכולים לעשות אור. ד"ר זאב בלן מסביר איך עושים את זה הכי קל ומאיר.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

היום, בקושי תמצאו בית שאין בו נורה אחת לפחות. קשה מאוד לחשוב על המצאה חשובה כזו ועל ההשפעה שלה על חיי היומיום שלנו כנורת חשמל פשוטה.

 

אבל הנורה הזו ממש לא באה בקלות לעולם. תומס אדיסון, ממציא נורת החשמל, עבד על ההמצאה הזו קשה מאוד. 900 ניסיונות!!! כושלים, בהם יצר נורת חשמל באופן ידני, הרכיב אותה על מכונת הניסיונות שלו בתקווה שהפעם היא תעבוד, ואז – בום! היא התפוצצה לו בפנים. תארו לעצמכם את כל האנשים מהצד שאמרו לו 'תשכח מזה, תומס, תשכח מהרעיון המטורף הזה, תפסיק לנסות לעשות את הבלתי אפשרי…' למזלנו, תומס אדיסון התעלם מכל הקולות השליליים הללו והמשיך להתעקש עם עוד ועוד ניסיונות עד שהנורה עבדה. לנו יש היום בבית אור בזכות העקשנות שלו.

 

בדרכנו, כולנו מנסים להביא אור רוחני לעולם הזה ולגלות את טובו של הבורא בעולם. זכרו, המשימה הרוחנית העיקרית שלנו כעם ישראל היא להיות אור לגויים. אלוקים רוצה שכל אחד מאיתנו יתבונן ביכולות שהוא העניק לו, ויראה איך הוא רותם אותם ואת הכישרונות בהם התברך, לחולל כאן עוד אור אלוקי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

תדליקו את האור

קרן אור

חושך, זה ילד בלי חיבוק

איך מדליקים את האור?

 

בפועל, איך זה יכול לעבוד? ובכן, לא מזמן קיבלתי אימייל מעורר השראה מאדם שנמצא בעיצומם של לימודי הדוקטורט שלו. לפי מה שקראתי, הוא אדם חכם ומבריק מאוד, אבל לכשעצמו, זה לא היה מספיק כדי ליצור אור רוחני בעולם הזה. מה הוא עשה? הוא הזמין את הספרים והדיסקים של הרב שלום ארוש, ויחד עם אשתו הוא לומד אותם ומשתמש בטכניקות שהוא מקבל מהם. כך למשל, הם מיישמים את כל העצות וההדרכה שקיבלו מהספר חינוך באהבה, וכן מהדיסקים העוסקים בתחום חינוך הילדים. כמובן שהוא פועל כך בכל תחום, אבל זו הדוגמה שהוא נתן.

 

"ד"ר בלן" הוא שאל אותי, "אני רואה מה אתה עושה עם האמונה והפסיכולוגיה וזה מדהים. שאלתי היא, האם מישהו ניסה לעשות את אותו הדבר עם הרפואה?"

 

"אני לא יודע" השבתי, "אבל אולי אתה תהיה הנחשון בן עמינדב! אולי אתה תהיה מי שיפתח את הדרך של "ללכת על זה" בשביל כל שאר הרופאים, שיצליחו להבין איך לשלב את האמונה עם הידע הרפואי שלהם? אתה מתאר לעצמך כמה אור אלוקי אפשר לחולל בעולם הזה אם נקשר את הרפואה המודרנית יחד עם החכמה הרוחנית העצומה שיש בספרים הקדושים?!"… זה משהו שבאמת שווה מחשבה עמוקה.

 

והיכן מתחילים? פשוט מאוד: אנחנו צריכים לצאת החוצה, לחפש את הרמזים ולדבר עם אלוקים על מה שהוא באמת רוצה מאיתנו. אנחנו גם צריכים להבין שפעמים רבות אנחנו לא צריכים להשיג הכל בבת אחת. בורא עולם יכול לתת לנו קצת פה וקצת שם, ורק בסוף התהליך הכל יתחבר לשלם אחד ומגובש.

 

אחד הפרופסורים שליוו אותי הוא פרופסור סידני רוזן – שבמקצועו הוא כותב ומחבר עם רעיונות שופעים ואדירים. אבל יום אחד הוא קם בבוקר ולא הצליח לכתוב, כאילו משהו חסם את צינור הכתיבה. אפילו משפט אחד לא יצא. הוא פנה למנטור שלו כדי לקבל עצה, וזה אמר לו שהוא טועה ובגדול. למה? מכיוון שהוא חושב שהוא יכול לכתוב הכל בבת אחת. ולא רק, הוא אמר לו שהוא לא חייב להתחיל דווקא מההתחלה. הוא יכול לכתוב את הסוף או את האמצע, ואז לקשר ולחבר את הכל כצעד האחרון של התהליך.

 

אם משהו חוסם אותנו ואנחנו מתחילים להילחץ מזה ולהרים ידיים, התשובה היא לא לנסות להכריח את התהליך לקרות. אלא, להקשיב למסרים שהקב"ה שולח לנו, ולקחת הפסקה. אולי לאכול משהו, לעשות שיעורי בית, או רק לצאת לטיול קטן מסביב לרחוב. ואז? אז מתרחשת פריצת הדרך ופרץ היצירה יוצא החוצה, אנחנו מקבלים את התשובות, את הסימן או כל מה שחיכינו לו. המחסום עף כלא היה ואנחנו מתחילים לתפקד בצורה פרודוקטיבית.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

חושך, ואז זריחה

שגרירות בארץ החושך

גונב האורות

מחזיר אור

 

ברגע שמתחילים לחשוב על האמונה מקבלים הרגשת ביטחון נפלאה, מכיוון שכבר לא צריך לדאוג או לחפש את התשובות בתוך הנושאים שאנו עובדים עליהם. אנו מבינים שהתשובות נמצאות בתוכנו ומסביבנו, ושאנחנו באמת צריכים רק להסב את תשומת ליבנו אליהן. כשיש לנו אמונה, אנחנו אנשים רגועים מכיוון שכבר אין צורך לרדוף יותר אחרי דברים. אנחנו יודעים שבמוקדם או במאוחר נברר את הכל ושאלוקים ייתן לנו, דרך מנגנון החיישנים שלנו, את התשובות והעצות וכל מה שאנו צריכים.

 

רק תאמינו שיש בתוככם ומסביבכם סביבה עשירה ושהחכמה כאן ולא בשמים היא, וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא ללמוד איך להשתמש בה ולמשוך אותה אליכם.

 

כך תהיו רגועים ושלווים ללא דאגות. וכך מחוללים עוד אור בעולם.

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה