תקשיבו לבטן!

הקשבתם פעם לבטן שלכם? ד"ר גילה גבריאלוב מגלה לנו שזאת לא סתם שאלה ושכדאי להיות קשובים לחלק הזה בגוף שלנו, כמו גם להורמוני הלפטין והאינסולין.

3 דק' קריאה

ד"ר גילה גבריאלוב

פורסם בתאריך 04.04.21

הקשבתם פעם לבטן שלכם? כי אם לא ידעתם, כדאי שתדעו שמדובר בפעולה חשובה ורצויה וכדאי מאוד להיות קשובים לבטן.

 

לרוב, זה קורה בעיקר עם תחושת הרעב והשובע שלנו, אז אנחנו באמת מקשיבים לבטן. אם נשים לב, לא מעט פעמים אנו אוכלים תוך כדי השובע ואפילו כבגר לא מזהים מתוק מהו.

 

בגוף שלנו קיימים מנגנונים שאמורים לווסת אצלנו את תחושת השובע ואת תחושת המתיקות – הסוכר! יש לנו בגוף מערכת מופלאה של הורמונים שנועדה להגן עלינו מפני תחלואות.

 

אבל מה קורה כשלא קשובים לגוף ולמנגנונים המופלאים הללו?

 

תחשבו, למשל, על הרגע הזה שאנחנו יושבים מסביב לשולחן – השבת, החג או סתם ארוחה חגיגית עם משפחה וחברי, וכבר אחרי מנת הדג אנחנו מרגישים שזהו, אין מקום. אבל מה לעשות עם צלי הבקר העסיסי שהוגש לשולחן ומפתה אותנו רק עם חתיכה אחת (שהופכת לעוד אחת ועוד אחת)? וזה לא נגמר בזה. כי מה עם התוספות והקינוחים שיוגשו בהמשך? לא ייתכן שנסתפק רק במנה של דג?!…

 

מאמרים נוספים בנושא:

לרדת במשקל עם ד"ר גילה גבריאלוב!

לב לאבן – ראיון עם ד"ר גילה גבריאלוב

השילוב המנצח

דיאטה? לא נשארים רעבים!

לאהוב את עצמי

תגידו כל יום!

חיסון לכל וזה הכל!

עומדים בעומס?

האוזניים כואבות?

 

ארון התרופות של ד"ר גילה גבריאלוב!

 

התמציות של גילה גבריאלוב במחיר מיוחד, עכשיו בחנות האתר!

 

מה שקורה לרוב הוא, שאנחנו מתעלמים מתחושת השובע, לא מקשיבים לו, לא נותנים לו את הכבוד הראוי לו ודוחפים, תוספות ובשר ואופס.. פתאום יש גם מקום לקינוח… איך זה קורה?

 

איך אחרי המנה הראשונה הרגשנו כל כך שבעים. אחרי שישבנו על סיר הבשר התיאבון נפתח שוב ויש מקום לנשנושיה בלתי פוסקת. וזה רק עוד קצת פיצוחים ועוד קצת קינוחים, ומה לעשות שזה תמיד מגיע עם שתייה מתוקה כי המלוח מצמיא?

 

בשלב הזה, הגוף משחרר הורמון שנקרא לפוטין ברגע שאנחנו מגיעים לכדי שובע, שהוא אחראי על תחושת השובע ומעלה את קצב חילוף החומרים. ככל שנאכל יותר שומן, כך ישתחרר יותר לפטין.

 

הלפטין מסביר לנו שאין לנו יותר מקום לאכול, אך כשאנחנו לא קשובים לו אנחנו מפתחים "תנגודת לפטין" – מה שאומר, שאיבדנו את תחושת השובע, לכן יש תנגודת להורמון והוא לא משתחרר יותר. ואז, אנחנו נמצאים במצב שאנחנו כל הזמן רעבים כי אין את הלפטין שייתן תחושת שובע (אפילו אחרי ארוחה דשנה), וקצב חילוף החומרים שלנו איטי מאוד.

 

זה מן גלגל כזה שחוזר אלינו שאנחנו מתיישבים סביב השולחן לסעודות ארוכות – לרוב בחגים ובשבתות, ויש זמן לעוד ועוד אוכל. אם אנחנו לא יודעים לעצור ולהיות קשובים להורמון הלפטין, נאבד את תחושת השובע ונרגיל את הגוף שלנו לאכול יותר ויותר שומן. ההשלכה הכי קשה של זה היא – שגם במהלך השבוע ונפתח, לאט לאט, "תנגודת לפטין" תמידית!

 

משמעות הדברים היא, תחושת רב והעדר שובע כשההשלכה החמורה היא עלייה לא בריאה במשקל.

 

כך הוא הדבר עם הסוכר.

 

ההורמון שאחראי על איזון הסוכר בגוף הוא – האינסולין, והוא המנגנון ששומר עלינו, אבל אם אנו מכניסים לגוף מתוק יתר על המידה או כל פחמימה ריקה – שהיא גם סוכר. אנו מאבדים את ההגנה הזו.

 

כי ככל שאוכלים יותר מתוק, כך משתחרר בגוף יותר אינסולין עד שהגוף מייצר תנגודת לאינסולין. וזה אומר, שקיים בגוף שלנו סוכר שמצטבר לכדי רעל. מכאן הדרך מובילה לזרועותיה של מחלת הסוכרת, לא עלינו.

 

אז זכרו היטב!

 

לפטין – הוא ההורמון האחראי על תחושת השובע ועל חילוף החומרים.

 

אינסולין- הוא הורמון האחראי על ויסות הסוכר.

 

אם איננו קשובים לגופנו אנו מייצרים שני סוגי תנוגדות:

 

האחת – תנגודת לפטין, דבר שגורם לנו לחוש כל הזמן רעבים וחילוף החומרים בגוף נעשה איטי.

 

השנייה – תנגודת אינוסלין – בה משתחרר אינסולין רב וקיים חוסר ויסות של רמות הסוכר בגוף.

 

והבשורה המשמחת היא שיש מקום לתקן את זה! יש דרך לאזן את שתי התנגודות הללו!

 

קיימות תמציות נהדרות, טבעיות, יעילות ממש ובכשרות של הרב לנדא שליט"א, שיכולות להחזיר אותנו למצב בו נוכל שוב להרגיש שובע! ואני מדברת על שובע אמיתי, ממקום נעים, לא מתעלף. וכמובן, שהאינסולין ישוב לתפקד באופן תקין.

 

תמצית לריסון תיאבון ואיזון תזונתי – מאזנת תנגודת לפטין ומחזירה את תחושת שובע וחילוף חומרים תקין.

 

תמצית לאיזון סכרתי – מאזנת תנגודת אינסולין.

 

מלבד התמציות המעולות נשתדל לא לנשנש ארוחות ביניים, אפילו דברים בריאים, וניתן ללפטין ולאינסולין הזדמנות לרדת. בנוסף, נלך לישן על קיבה ריקה מכיוון שצריך לתת לגוף לנוח. נמנע מפחמימות מעובדות, כמו דגני בוקר ועוד, כי עדיין, העומס הגליקמי גדול. ולסיום, נגדיל את כמות השומנים הבריאים והטובים!

 

 

*  **

לפגישה, ייעוץ והכוונה ניתן לפנות אל ד"ר גבריאלוב במייל: info@doctorgavrielov.co.il או בטלפון/פקס: 03-5320266

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה