שבתי – רבי יעקב גלינסקי

פרקים נבחרים של הדרכות, עובדות והנהגות מופלאות מאוצרות רוחו של הגאון הצדיק הרב יעקב גלינסקי זצ”ל, להתעלות בתורה ויראת שמים. מאת י. הרשקוביץ.

זו הייתה חבורה מובדלת מעט, ואלה שנמנו עליה נקראו בשם המיוחד: “הנוברדוקאי”. למה? מפני שכל בני החבורה קיבלו את חינוכם בישיבות הנוברדוקאיות עם שיטה שנחרתה בנפשם של תלמידה ויצרה מהם אנשי מעלה מזוככים וטהורים. כזה היה הצדיק הגאון רבי יעקב גלינסקי זצוק”ל!

“דבר אחד לא אשכח לעולם”, סיפר הרב יעקב גלינסקי זצ”ל, “זה היה כשהייתי בסיביר במחנה הסגר יחד עם העשירים של ליטא. בין האסירים הללו היו גם שני אחים יהודים שנחשבו לעשירי קובנה. ציטטתי להם את דברי הנביא האומר (איכה ג) מה יתאונן אדם חי – די לחי באשר הוא חי. ‘אם הייתם נשארים אצל היטלר והוא היה לוקח חוץ מהרכוש גם את חייכם, היה טוב יותר? ‘והם פרצו בבכי ואמרו לי, ‘יעקב, אתה מאושר, חנכו אותך לאמונה וביטחון, זה הרכוש שלך, ואת זה לא יוכלו לקחת ממך אפילו בערבות סיביר…”

שבתי – לא מלאכה קלה היא לנסות להעלות על הכתב את דמותו של אחד הרבנים הצדיקים המפורסמים והידועים, איש מעלה ומעשה, מי שמסר את נפשו לעם ישראל, הוגלה לסיבר, מסר את נפשו על שמירת השבת והנחת התפילין, מי שהעביר בצינוק הסיבירי שבתות לא מעטות, מי שידוע ביציבות ונחישות בעבודתו הרוחנית, בזיכוך נפשו וגופו, מעורר הלבבות ומחיה הנפשות, אביהם של בחורים לא מעטים. אך למרות הכל, העלה המחבר קווים יחודיים אחרי איסוף של החומר, עריכתו והבאותו לדפוס.

שבתי – לקרוא ולהתענג! לקרוא ולהתחזק! מעמודי התורה שמלווים את עם ישראל לאורך כל הדרך, אז והיום.

503 עמודים סוחפים ומרתקים, כריכה קשה.

חובה בכל בית!

מחיר באתר

$13.09

+
-
קנה עכשיו
התחייבות למחיר הכי זול ברשת
מקט: 42-1766
תיאור הספר פרקים נבחרים של הדרכות, עובדות והנהגות מופלאות מאוצרות רוחו של הגאון הצדיק הרב יעקב גלינסקי זצ”ל, להתעלות בתורה ויראת שמים. מאת י. הרשקוביץ. זו הייתה חבורה מובדלת מעט, ואלה שנמנו עליה נקראו בשם המיוחד: “הנוברדוקאי”. למה? מפני שכל בני החבורה קיבלו את חינוכם בישיבות הנוברדוקאיות עם שיטה שנחרתה בנפשם של תלמידה ויצרה מהם אנשי מעלה מזוככים וטהורים. כזה היה הצדיק הגאון רבי יעקב גלינסקי זצוק”ל! “דבר אחד לא אשכח לעולם”, סיפר הרב יעקב גלינסקי זצ”ל, “זה היה כשהייתי בסיביר במחנה הסגר יחד עם העשירים של ליטא. בין האסירים הללו היו גם שני אחים יהודים שנחשבו לעשירי קובנה. ציטטתי להם את דברי הנביא האומר (איכה ג) מה יתאונן אדם חי – די לחי באשר הוא חי. ‘אם הייתם נשארים אצל היטלר והוא היה לוקח חוץ מהרכוש גם את חייכם, היה טוב יותר? ‘והם פרצו בבכי ואמרו לי, ‘יעקב, אתה מאושר, חנכו אותך לאמונה וביטחון, זה הרכוש שלך, ואת זה לא יוכלו לקחת ממך אפילו בערבות סיביר…” שבתי – לא מלאכה קלה היא לנסות להעלות על הכתב את דמותו של אחד הרבנים הצדיקים המפורסמים והידועים, איש מעלה ומעשה, מי שמסר את נפשו לעם ישראל, הוגלה לסיבר, מסר את נפשו על שמירת השבת והנחת התפילין, מי שהעביר בצינוק הסיבירי שבתות לא מעטות, מי שידוע ביציבות ונחישות בעבודתו הרוחנית, בזיכוך נפשו וגופו, מעורר הלבבות ומחיה הנפשות, אביהם של בחורים לא מעטים. אך למרות הכל, העלה המחבר קווים יחודיים אחרי איסוף של החומר, עריכתו והבאותו לדפוס. שבתי – לקרוא ולהתענג! לקרוא ולהתחזק! מעמודי התורה שמלווים את עם ישראל לאורך כל הדרך, אז והיום. 503 עמודים סוחפים ומרתקים, כריכה קשה. חובה בכל בית!

ביקורות (0)

אין עדיין חוות דעת.

מה דעתך על "שבתי - רבי יעקב גלינסקי"?

האימייל לא יוצג באתר.

שלחו הודעה
לפניה מהירה לחנות האתר
לחצו וקבלו מידע והכוונה