אהבה ללא תנאים

כמה רחוק אני מוכן ללכת כדי לעזור לאדם שאני אוהב, להיות שם בשבילו ברגעים הקשים בחייו? האם באמת יש בי אהבה כזאת?! ד"ר זאב בלן עם התשובה.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

לא תמצאו אדם אחד בעולם בלי הצורך הפנימי העצום להרגיש אהוב ומובן, בלי הרצון שיהיה שם בשבילו האדם המיוחד הזה שיהיה מוכן ללכת בשבילו עד לצדו השני של העולם, להניח את עצמו על הקרקע בשבילו ולו רק כדי שיעבור בשלום את משוכות החיים…

 

כשזה מגיע לקשרים בחיינו – זוגיות, חברות, קשרי עבודה ועוד, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו את שאלת השאלות: עד כמה רחוק אני מוכן ללכת כדי לעזור לאדם שאני אוהב, להיות שם בשבילו ברגעים הקשים בחייו? האם אני יכול לתת את עצמי במאת האחוזים? האם באמת יש בי אהבה כזאת?!

 

התשובה היא – כן! יש בנו אהבה כזאת!

 

רק מה, רובנו לא יודעים שהיא קיימת בתוכנו. אם לא נדחף את עצמנו, אם לא נדרוש את זה מעצמנו, אם לא נשחרר את הרסן מעליה – לא באמת נצליח להגיע לאהבה העמוקה הזו שאנחנו מרגישים לבני הזוג, לילדים, לחברים וכדומה.

 

אנחנו לכודים במחשבות שמתרוצצות לנו בראש, מנסים לפתח אסטרטגיות של 'מה לעשות' לגבי אנשים מסוימים, מצבים או בעיות. שוכחים שאנחנו אוהבים את האנשים האלה ושהאהבה שלנו אליהם היא עוצמה, היא בעצם הכוח הדוחף! אבל לפני שנצליח לרתום את האהבה הזו לדברים החשובים והגדולים בחיינו, אנחנו חייבים תחילה להיות מחוברים אליה. ורק כשהחיבור הזה יקרה נצליח להעניק אותה לסובבים אותנו… אפילו לאלוקים.

 

אהבה בלי תנאים – הקליפ שלא משאיר מקום לתנאים!

 

אהבה, היא כוח עצום בעזרתו אדם יכול להפוך עולמות. אהבה, היא בורא עולם בכבודו ובעצמו. אהבה היא התכונה בהא הידיעה של בורא עולם. אלוקים אוהב כל אחד וכל מה שהוא ברא והאהבה שלו מושלמת ואינסופית.

 

אבל אנחנו לא אלוקים. אנחנו בני אדם מוגבלים, ואהבה שלנו מלאה בפגמים ומגבלות והרבה מאוד דעות קדומות. אך אין זה אומר שאנחנו לא יכולים להידמות לבורא, לעשות את הטוב ביותר כדי לקיים את מצוות "והלכת בדרכיו". למעשה, הרצון להיות מושלמים בתכונות שלנו ולהידמות לבורא היא מטרה עיקרית וחשובה בחיינו. אנחנו צריכים לשאוף לחיות על פי הערכים הרוחניים שיכינו אותנו לעשות את הבחירות הנכונות במערכות היחסים שיש לנו בחיים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

משולש האהבה

אהבה, תרופת הקסם!

אהבה טהורה

תבחרו באהבה

אהבה, מה עוד צריך?

עולם של אהבה

בבקשה, תאהבו את עצמכם

אהבה, זה מה שצריך!

אהבה תמורת אהבה

בכוח האהבה

 

נניח, שיש לכם ילד בגיל הבגרות שמגלה אנוכיות מעצבנת, כזה שממוקד כל היום רק בעצמו. נניח, שאתם בעיצומן של הכנות לחתונה ויש לכם מיליון ואחד דברים להכין. ונניח, שבן/בת הזוג נמצאים בחו"ל וכל האחריות על הבית, החתונה והילדים נפלה על הכתפיים שלכם.

 

עכשיו הילד הזה, המתבגר, שבחיים שלו לא נקף אצבע כדי לעזור לכם, או אפילו להרים את הצלחת בה השתמש, בא ואומר לכם שהוא רוצה בגדים חדשים. וזה אומר, שאתם צריכים להכין לו 'חבילה' לבגדי המותגים שהוא אוהב, וגם אם אפשר את הרכב כי הוא רוצה לצאת קצת עם החברים… הדם שלכם רותח ואתם מיד חושבים, שהנה, הגיע הזמן ללמד את הילד הזה איזה לקח או שניים בחיים! לגרום לו להעריך! אחרי הכל, האחריות ההורית מחייבת!

 

אבל כאן, ממש כאן, צריך ללחוץ על כפתור ה-pause ולנסות לנתח את המצב. לנסות להבין מה קורה כאן. כי כשתנשמו עמוק ותנסו להירגע קצת מכל מה שלוחץ לכם על החזה, תפסיקו לחפש הצדקות לשחרור הקיטור, ודווקא על הילד הזה. בזמן שאתם לוחצים על כפתור ההשהיה שעוצר באחת את כל הזעם והדמים הרותחים רק לרגע, נצלו את ההזדמנות לחשוב מה אלוקים באמת רוצה מכם ברגע זה, על איזו מידה הוא רוצה שתעבדו ממש עכשיו עם עצמכם.

 

אלוקים נותן לכם הזדמנות אדירה להראות לו שאתם עובדים ברצינות על מידות הנפש שלכם, על היכולת שלכם לאהוב את הסובבים אתכם – לענייננו, את אותו בן אנוכי – אהבה ללא תנאים עם סיטואציה מעצבנת כזאת מהמקום הכי אוהב ומבין.

 

לפעמים, אלוקים רוצה שנצעד את הקילומטר הבא בדרך אחרת. נניח, שבן/בת הזוג מגיעים לזוגיות עם ילד מנישואים קודמים ואין לכם קשר מי-יודע-מה עם הילד. יכול להיות שהילד לא מכבד אתכם או שהוא בכיין ומתלונן כל הזמן, ואולי אתם בכלל מקנאים בתשומת הלב שהוא מקבל מבן/בת הזוג, תשומת לב, כמו שאתם מתרגמים, שנלקחת על חשבונכם. לא עשיתם כלום, באמת, רק הפגנתם קרירות קלה כלפי הילד הזה, קצת ריחוק, אבל לא אמרתם שום מילה פוגעת. אבל זה בדיוק הרגע, הזמן והניסיון בו בן/בת הזוג צריכים אתכם יותר מתמיד, שתעמדו שם בשבילו, שתתמודדו עם האתגר הזה ותנסו להתקרב אל הילד, למצוא את הדרך אל הלב שלו. במצב כזה אי אפשר לומר שאוהבים את בן/בת הזוג אהבה ללא שום תנאי, אלא אם כן אתם מנסים לאהוב ולהתקרב לילד שלו.

 

כל אחד מאיתנו מרגיש שהוא חשוב, יקר ומשמעותי, והכי חשוב – מיוחד. כל אחד מאיתנו הוא הוצאה מוגבלת של האחד-ויחיד-ומיוחד במינו, כמו שכולם יודעים – שאף אדם לא דומה לחברו, אפילו לא בטביעות האצבעות גם של התאומים הכי זהים שיש! אם האדם שאתכם או זה שאתם מתמודדים איתו ממרר את חייכם, לא חווה את ההרגשה של להיות אהוב, בעל משמעות וחשוב בבית הוריו, לא קיבל הכוונה, הארות וכדומה, זה הזמן שלכם לפעול בעניין – עשו את זה אתם בשבילו!

 

ברגע שנגלה שאנחנו מסוגלים לתת ולהעניק הרבה מעבר למה שחשבנו שאנחנו יכולים, או האמנו שאנחנו מסוגלים, נוכל לשחרר את כוח האהבה העצום הטמון בנו בלי שום תנאים. וגם, להתמודד עם כל קושי, כאב ומצב תוך זמן קצר על הצד הטוב ביותר.

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה