אלבום משפחתי, ראיון עם משפחת ואך

דמיינו לעצמכם – אבא, אמא, ועוד 11 ילדים שכולם יחד מוציאים אלבום משותף. לא, זה לא תסריט דמיוני, אלו משפחת ואך בכבודה ובעצמה. ועכשיו, עם אלבום חמישי.

3 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

דמיינו לעצמכם – אבא, אמא, ועוד 11 ילדים שכולם יחד מוציאים אלבום משותף. לא, זה לא תסריט דמיוני, אלו משפחת ואך בכבודה ובעצמה, להקה מוערכת ומוכשרת, שהיא בעצם משפחה אחת גדולה. עכשיו הם מוציאים את אלבומם החמישי.

לא קל להשיג ראיון עם משפחת ואך. הלהקה המצליחה, שמורכבת כולה מבני המשפחה, מעדיפה להשקיע במוסיקה ופחות בפרסום, גם בימים אלה, כאשר הם מוציאים את אלבומם החדש. בימים בהם מסע יחצ"נות אינטנסיבי הוא שם הקוד להצלחה שלך, אפשר לומר שהם נדירים בנוף המוסיקלי. אך ההתנזרות של משפחת ואך מראיונות לא פוגמת כהוא זה, בהצלחתם. הקהל, מסתבר, יודע לזהות איכות, גם אם היא לא עטופה בשלל ראיונות תקשורתיים וסקופים עסיסיים.

הם שבעה בנים וארבע בנות, שרובם מתגוררים ביישוב עלי. לרגל צאת אלבומם החדש, ראיינו את גולן ואך, נציג המשפחה, ומי שאחראי על העיבודים והלחנים שבאלבום.

"כל המשפחה שרה. לכל אחד יש את הקול שלו: קולות ראשונים שניים ושלישיים, אבל בכל שיר מתמיינים הקולות בצורה אחרת. השירה מתהווה בתווך שבין מרכיבי המשפחה" הוא אומר.

חלק מבני משפחת ואך באולפני רדיו קול חי, משמאל – חיים חזין, מנכ"ל "הינדיק הפקות"

מתי התחלתם לשיר וליצור?

"השירה התחילה מרחוק. סבא היה שר ואבא שר תמיד. נולדנו אל תוך האהבה לשירה ובמיוחד להרמוניה שבה. שולחן השבת היה תמיד הבמה הראשונה של המשפחה היהודית, וכך גם אצלנו. למדנו את זמירות השבת בנוסח אשכנז מאבא, ובנוסח טוניס – מאמא. לאט לאט למדנו מתי שרים ומתי מפסיקים, מי עולה לקול שני ומה נקרא זיוף", מספר גולן על ההתחלה המוסיקלית שלהם כילדים.

"במערת המכפלה, שם שימש אבא חזן, המשיכה השירה אל תוך התפילה. הבנים הצטרפו אליו, אחד-אחד על פי גילו, עד היום הזה סובבים הבנים והגיסים כולם את אבא בימים נוראים.

"ברבות הימים, התחלנו לכתוב שירים סביב "פזמונסניף" ב’בני עקיבא’ ולרגל אירועים משמעותיים שחווינו. השירים התלקטו אחד לאחד ויצאו לאור לפני כ-10 שנים בתקליט הראשון – ‘ביכורים’.

"מאז, נכתבו שירים חדשים והולחנו טקסטים ישנים ממקורות הקודש והחול והמשפחה הצליחה ליצור תקליט חדש אחת לשנתיים בממוצע".

ארבעה אלבומים הוציאה עד כה המשפחה: "ביכורים", "בין הזמנים", "פיסת חיים", "שבת", ובחודש האחרון הושק אלבומם החדש והחמישי – "חופת עננים". האלבום נקרא כך על שם אחד השירים שבו, שנכתב לרגל חתונת אחד הילדים במשפחה.

איך נוצר האלבום? עושה רושם שאתם כותבים הרבה לפני חתונות או אירועים משפחתיים.

"האלבום האחרון נוצר בשנתיים האחרונות. שלושה שירים מתוכו: ‘חופת עננים’, ‘אוחילה’ ו’כינור’, נכתבו לכבוד חתונות של בני/בנות המשפחה שחלו בשנתיים אלו.

"מאחר שבני המשפחה מפוזרים ברחבי הארץ, מקיבוץ מירב בצפון ועד לדרום הארץ במגורים ובתפקידים אחרים, היה קושי לכנס את כולם להקלטות אחודות. הטכנולוגיה סייעה כאן לא במעט בכך שאפשרה להקליט כל קול בנפרד ולאחד את כולם בצורה הקרובה ביותר האפשרית לשירה סביב השולחן.

"השם "חופת עננים" ניתן לשיר – וממנו לתקליט כולו, כביטוי לתחושת ההשגחה האופפת אותנו בדור הזה, על תהפוכותיו ונפלאותיו ממש כאותו דור מדבר שהשגחת השם חפפה עליו כחופת עננים".

חלק מבני משפחת ואך באולפן

איך הוקמתם כלהקה?

"השירה המשפחתית מטבעה היא אינטימית. לא חשבנו להופיע בשום שלב והפעם הראשונה שעלינו לבמה הייתה עקב פנייה מהיישוב איתמר, לאחר שאחד מהאומנים שהיה אמור להופיע שם, ביטל בגלל שפחד להגיע. הגענו בספונטניות והופענו ללא הכנה מוקדמת.

תגובות הקהל הפתיעו וריגשו אותנו. חשנו כי בכוחה של השירה המשפחתית לפתוח לבבות ולעורר חיבה – שכה נזקקת בדור זה – לחיזוק התא המשפחתי", מספר גולן על ההתחלה. מאז ועד היום הספיקה המשפחה כבר להופיע בעשרות יישובים וערים.

איך זה לשיר כמשפחה?

"אין זה פשוט להופיע. אנו משקיעים הרבה זמן ומחשבה בבניית ההופעות ומחדשים בקרבנו כל העת את תודעת הזכות שניתנה לנו להיות מנסרה אחת לקרן האור של המשפחה היהודית".

שולחן השבת שלכם בטח מאוד מוסיקלי ומרתק, כאשר כל המשפחה נמצאת.

"שולחן השבת הוא קסום גם אם יושב סביבו זוג אחד בלבד. וכטבעם של החיים, ככל שנוספות הופעות חיים חדשות, ילדים, גיסים וגיסות, גדל העונג שבישיבה המשותפת, מתגברת השירה ומתרבה ההרמוניה".

לסיום, מהו השיר האהוב על כולכם?

"שיר המעלות" בלחן של העיר בורדו.

אחותנו

חופת עננים

ידיד נפש

לרכישת הדיסקים של משפחת ואך בחנות האתר לחץ כאן

הכתבה בחסות "הינדיק הפקות"

כתבו לנו מה דעתכם!

1. דינה שבתאי

ה' תמוז התשע"א

7/07/2011

משפחה מרתקת הייתי היום במרכז וואהל בבר אילן בכנס גננות הייתי מרותקת לשירה ולקטעי הקישור שנאמרו ברוב חן נהניתי מכל צליל ומכל תו שאי"ה שתבורכו בהמון רגעי שמחה ואושר רב ושתמשיכו באחדות ואהבה תבורכו מאת ה'והמשך דרך צלחה אתם באמת יחודיים ומיוחדים.

2. דינה שבתאי

ה' תמוז התשע"א

7/07/2011

הייתי היום במרכז וואהל בבר אילן בכנס גננות הייתי מרותקת לשירה ולקטעי הקישור שנאמרו ברוב חן נהניתי מכל צליל ומכל תו שאי"ה שתבורכו בהמון רגעי שמחה ואושר רב ושתמשיכו באחדות ואהבה תבורכו מאת ה'והמשך דרך צלחה אתם באמת יחודיים ומיוחדים.

3. דוסית גאה!!!!

כ' אב התשס"ט

8/10/2009

וואו!!! הם ענקיים!!!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה