אל תבלעו את הפיתיון

בעולם הזה תמצאו אנשים רבים שהם מושכים, מעניינים ומלאי כריזה עד שאפשר בקלות להתאהב בהם, במאות כאלה, במהלך החיים. אל תבלעו את הפיתיון יש כאן מלכודת הרסנית!

3 דק' קריאה

יהודית חנן

פורסם בתאריך 14.03.21

אפשר לעמוד בפני כל דבר, מלבד הפיתוי… (אוסקר ווילד).

 

עד כמה זה נכון?

 

אריק וג'סי נשואים קרוב לשנה והצרות בקן כבר מבקרות. אריק הוא טיפוס חברותי שבקלות מתחבר עם אנשים, אבל לא פעם החברים האלה הם נשים שג'סי אשתו לא רואה בעין יפה, בלשון המעטה.

 

העניין הוא שאריק לא מבין למה ג'סי עושה מזה עניין. זה לא שהוא מעוניין בקשר איתן בהיבט הרומנטי, ממש לא. הן רק חברות. בדיוק כמו הנשים שהוא 'פוגש' בפייסבוק. מבחינתו, הן כמו כל האנשים שהוא מצ'וטט איתם בזמנו הפנוי. ולא רק, האובססיביות והרכושנות של ג'סי לא עושים לא טוב, הוא אפילו לא סובל את זה. מה שמבלבל אותו יותר מכל, כפי שאמר לי, הוא ההתקוממות שלה על ההערות שהוא זורק בכל פעם שהוא רואה תמונה שלהן – על הלבוש, המראה החיצוני וכל מה שעולה לו באותו רגע. ג'סי מרגישה פגועה מכל העניין הזה אבל הוא לא בכיוון הזה בכלל. "מה הביג דיל כאן?" הוא שאל אותי בתמיהה.

 

ואז הגיע השלב שבו נמאס לאשתו הטרייה של אריק. המחשבות החלו לנקר בראשה שמא היא לא מספיק טובה בשבילו. מכאן הדרך לריבים הקולניים הייתה קצרה מאוד, עד כדי איומים של פירוק החבילה.

 

מהסתכלות שלי כאשת מקצוע (מטפלת-מאמנת) זיהיתי שתי בעיות:

 

האחת – קשורה לצורך של אריק לקבל אישורים מנשים נוספות חוץ מאשתו. זה היה נושא שהיינו צריכים לחשוף. כמו כן, מה אריק מקבל מהקשר שלו עם נשים שהקשר איתן מבחינתו הוא הכרחי, עד כדי סיכון חיי הנישואין שלו? או שמא הקנאה של אשתו ג'סי – היא הדבר אותו הוא רצה להשיג, למרות שהוא כביכול מחה בקול גדול שהוא 'שונא' את תגובות היתר שלה. "אני באמת אוהב את ג'סי" אמר לי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

זוגיות חלומית בחמש דקות

זוגיות טובה? תהיו חברים!

למצוא את הזוגיות מחדש!

אם לא תשנה, שום דבר לא ישתנה!

אהבה אמיתית

שניים זה ביחד

סיפור הדרכה מהסרטים

סוד הזוגיות המוצלחת

כל יום מחדש

זוג טוב עושה שיעורי בית!

תבחרו באהבה

 

אחרי שיחה עם ג'סי ואריק גיליתי ששניהם חוו בעבר בגידה מבני זוג בחיי הנישואין הקודמים שלהם. ללא ספק, זה מוסיף עוד שמן רותח לבלגאן שכבר קיים.

 

השנייה – וזו הבעיה שאני שמה עליה את מירב הדגש במאמר זה: שניהם אכן מנסים לבנות זוגיות וחיי נישואין נורמטיביים בחברה שלא הכי תומכת ברעיון של להתחתן. אריק וג'סי אינם דתיים והחברה והסביבה בה הם נמצאים שופעת בהזדמנויות ודרכים באיך להרוס את קדושת חיי הנישואין.

 

זוכרים כשסגן הנשיא מייק פנס אמר שהוא לעולם לא יישב לאכול ארוחת צהריים עם אישה ושהוא לעולם לא יגיע למסיבה שיש בה אלכוהול בלי אשתו? איש חכם, נכון? ובכן, החברה של היום הגיבה בלעג ובסוג של 'עליהום' במשך שבועות, והחשיבה אותו כאדם שלא ניתן לסמוך עליו אם יהיה בסביבת נשים. למה? כי מבחינתם מה שהוא אמר מעיד על כך שהוא לא רואה את הנשים כ"שוות", אלא כאובייקטים שאפשר לנצל אותן. וזה עוד בלי להזכיר את העובדה שבעיני המגיבים הוא טיפוס ארכאי ומיושן. 'מה איתך מייק, תכניס קצת אור לחיים שלך…'

 

אלה שחושבים קצת יותר טוב, אלה שכנים עם עצמם, דווקא משבחים את דבריו. אבל נראה שאנחנו בצד המיעוט. למה?

 

החברה בת ימינו הודפת גדרות טובים ולא תסכים להתמודד עם העובדה – שקשרים מחוץ לחיי הנישואין "לא קורים" סתם. גם אם יש סיבות פסיכולוגיות שיגרמו ליצירת קשרים לא מוסריים, זה לעולם לא ישתווה לעובדה שאם אנשים יקיימו את ציווי התורה הנוגעים לקשרים בין גברים לנשים הם יזכו לחיים נפלאים.

 

בורא עולם נתן לנו גבולות משום שכמי שברא אותנו הוא יודע בדיוק איך המוח שלנו עובד, ומה אנחנו מסוגלים לעשות.

 

הוא גם מרחם עלינו ומבין עד כמה קל ליפול למשהו שלא היינו צריכים ליפול לזרועותיו. הוא יודע שגם עם חיי נישואין מלאי שמחה וסיפוק אנשים אחרים יכולים למשוך אותנו ולפגוע בזוגיות שלנו, בטוב שאנו חווים. בכל אופן, חיי נישואין וזוגיות שמחים משמעם – שהקסם של מישהו אחר אינו רלוונטי בעינינו.

 

 

זה מתחיל במשחק קטן והדרך נראית בטוחה, אבל זו רק אחיזת עיניים, לפיתוי יש מחיר והדרך הזו מלאה בבורות סמויים…

 

אריק מתעקש שהוא לא מחפש קשרים מחוץ לחיי הנישואין, אבל הוא לא מבין שהוא משחק באש. התורה לא אוחזת מקשרים אפלטוניים בין גברים ונשים. אבל אין זה אומר שלא צריך להתנהג בכבוד ובצורה מנומסת ומכבדת עם בני המין השני! אבל זה כן אומר, שבני הזוג מחויבים לנהל את עצמם על פי המצוות שבורא עולם נתן לנו – לטובתנו האישית ולטובת כל הסובבים אותנו, במיוחד לטובת בני הזוג שלנו. קשרים אפלטוניים יכולים בקלות לגלוש להרבה מעבר למה שהם, וכל מקרה לפי הנסיבות שלו.

 

את הציוויים של בורא עולם אנו משווים לגדרות ששומרות עלינו ממצבים שיש בהם סיכון, על מנת שלא ליפול לפיתויים שבסופו של דבר ימיטו עלינו אסון גדול חלילה, עד כדי פירוק התא המשפחתי.

 

בעולם הזה יש אנשים רבים מושכים, מעניינים ומלאי כריזמה, כך שאפשר להתאהב בקלות במאות אנשים במהלך החיים. ועדיין, אנחנו מתחייבים רק לאחד/אחת ומשתמשים בהקדשה הזו לשפר את עצמנו, ללמוד יותר על המושג אהבה, לגדל משפחה נפלאה ולהתקרב לבורא עולם. יש לנו עבודה חשובה וגדולה למלא בעולם הזה, וממש לא מדובר ביצירת קשרים אסורים, מורכבים ומסובכים. חבר'ה, את התיכון סיימנו מזמן…

 

אריק צריך ללמוד לרסן את ההתנהגות שלו, להבין מה הצורך הכפייתי שלו בתשומת לב מנשים אחרות גורם לחיי הנישואין שלו.

 

אבל הוא גם צריך להתמודד עם עובדות כשהראשונה שבהן היא – שהוא לא יותר חכם מבורא עולם! הוא טען "ששום דבר לא יקרה" כפי שאמר לי.

 

אבל תנחש מה, אריק, זה כבר קרה ואשתך סובלת משברון לב. אם לא תיתן דעתך על זה ותיזהר זה יהפוך למשהו הרסני ויפגע בחיי הנישואין שלך. האם זה מה שאתה רוצה?

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה