אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

אמרו לקפוץ, אז קפצתי! באמת. קפצתי כדי להגשים את החלום. זאת לא הייתה קפיצה מסוכנת, אבל גם לא מתפשרת, כזו שלא השאירה לי הרבה ברירות באזור הנוח.

3 דק' קריאה

ירדנה סלטר

פורסם בתאריך 05.04.21

לא מזמן קראתי באתר "ברסלב ישראל" את המאמר של המחברת רבקה לוי – תקפוץ ! וזה באמת עשה לי חשק לקפוץ. ולא סתם קפיצה, אלא כזו שמעלה הכי למעלה, למקום של אמונה והאמת. זאת לא קפיצה מסוכנת, אבל גם לא מתפשרת. מה שקראתי הדהד בתוכי בקול חזק ובגדול!
 
למה?
 
כי בקיץ האחרון סוף סוף עשיתי את זה, קפצתי את קפיצת האמונה שלי, עזבתי את האזור הנוח על כל ערוציו וגווניו, את העבודה (ששנאתי) והלכתי להגשים את החלום.
 
מאמרים נוספים בנושא:
אל תחלום, תגשים אותו!
החלום  של חבר שלי
זה לא חלום, זה להשתנות!
 
מצד אחד, ברור שלא עוזבים מקום עבודה עם משכורת טובה ועוד מהבית, עם חברה נפלאה ועמיתים לעבודה עוד יותר נפלאים, נכון? לא קמים ואורזים את עצמכם ואומרים שלום ולא להתראות לאזור הנוח, במיוחד אם אתם זקוקים למה שעושה את הנוח , קרי הכסף. למה לסכן סטטוס-קוו בטוח בשביל חלום, הרצון שלי? ומי בכלל עושה דבר כזה?
 
ובכן, אם בזה הכל היה מסתכם, ניחא. לא הייתי קמה ועוזבת. אבל בורא עולם יודע מה הכי טוב בשבילי, בשביל הנשמה שלי. הכל אצלו מדוד ושוקל, מושגח בהשגחה נפלאה ומדויקת. וזהו, צלצול השעון נשמע והגיע הזמן לזוז מהביצה הנוחה, ותהיה הנחמדה והנעימה אשר תהיה, הביצה הזו, הוא החליט שאני צריכה לצאת משם. למה? כי הנשמה שלי לא הצליחה לצמוח שם, לא הצליחה לממש את עצמה כמו שהיא צריכה לעשות.
 
בקיץ האחרון נסעתי בפעם הראשונה לאומןלרבי  נחמן מברסלב, ומיד אחרי שחזרתי הכל היה ברור כשמש – הקב"ה רוצה שאקפוץ, ועכשיו! אז מצאתי דרך עוקפת-פחד וזרקתי את כל העניין הכלכלי על כתפיו של בעלי, התעלמתי מהפחד הנורא של עתיד כלכלי לא ידוע, ועזבתי את העבודה.
 
ולאן קפצתי, אתם בטח רוצים לדעת? קפצתי למקום בו אני עושה דברים שאני אוהבת – עיסוק בתחום הבריאות והפצת המסרים החשובים שעולים ממנו. קפצתי לחיים עם אינטריגות, בהם אני יכולה לשמש דוגמה למופת לעצמי, למשפחה שלי ולכל מי שרק אפשר, כי עם אמונה וביטחון בבורא עולם – אתם יכולים לעשות את זה, והכי חשוב, לנשמה שלכם.
 
אחד הדברים המועדפים עלי בעבודה כיועצת בריאות טבעית, הוא לעזור לאנשים לראות ולהבין שהבריאות הפיזית קשורה מאוד לבריאות הנפשית והרוחנית. מודעות לבריאות זה לא 'גיבוב שטויות', זו תורה מלאה בערכים ומחויבויות המהווה צינור לבריאות הנפשית והרוחנית של האדם.
 
הרמב"ם (הלכות דעות ד, א) אומר, מכיוון שהשמירה על הגוף היא אחת מדרכי השם – שאת דרכי הבורא שום אדם לא יכול להבין או לדעת – לכן אם הוא חולה, הוא חייב להימנע מכל מה שמזיק לגוף ולהרגיל את עצמו לדברים בריאים שמסייעים לגופו להתחזק.
 
ספר החינוך (מצווה ע"ג ומצווה קמ"ז) אומר, שאם הגוף חווה מצבים של קושי ובעיות זה ישפיע על הראש של האדם, על החשיבה שלו. לכן התורה מרחיקה אותנו מכל מה שיכול להזיק לנו…. ובגלל שהגוף הוא כלי לנשמה, אדם חייב לנסות לשמור על גופו בריא וחזק… לכן זה חסד עצום מהשם, שהורה לנו להרחיק עצמנו ממאכלים המזיקים וכאלה הגורמים ליחה יתירה בגוף.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
לאכול כדי לחיות
16 סיבות לאכול נכון
יש מה להפסיד
מה בתפריט?
 
ה"ראשית חכמה" (שערה הקדושה) מסביר, שמיותר לציין שאדם חייב לשמור על עצמו ממאכלים שהוא יודע שהם מזיקים. כי אדם שאוכל אוכל המזיק לו אך היה יכול להסתדר בלעדיו, מבצע פשע נגד גופו ונשמתו! מכיוון שהולך אחר תאוותיו ואינו נזהר מלשמור את גופו. זו דרכו של היצר הרע שנותן עצה רעה שנועדה להסית את אדם מדרך החיים לדרך המוות…
 
היום לא חסרים דברים מזיקים ומסוכנים לגוף – בשר מעובד, ג'אנק בכמויות מסחריות, מתוקים ושאר מאכלים המלאים בצבעי מאכל וחומרים שלא צריכים להיכנס לגוף ועוד, באמת שלא חסר. התורה וחז"ל נותנים לנו את העצות הנכונות, את ההכוונה והאזהרות מפני דברים המזיקים לגוף ולנשמה כאחד.
 
כיועצת בריאות טבעית והמתמחה בטיהור וניקיון הגוף, ועם הרבה ניסיון אישי, אני יכולה לומר לכם דבר אחד על בטוח: פעולת הניקיון הפיזית תסייע בצורה מדהימה לניקיון הרוחני והנפשי, ובעיקר – תסייע לקשר עם בורא עולם.
 
אני קפצתי כדי לחיות את החלום, לעזור לאנשים ולקרבם לבורא בעזרת בריאות טהורה וקדושה. תחילת שנה היא זמן מתאים להתחלות חדשות, לחשיבה חדשה, לראיית הדברים ממקום חדש, נקי וטהור. זה גם הזמן לחשוב על בריאות הגוף שלנו ממקום חדש, ממקום של כלי לעשייה רוחנית אדירה, כלי לנשמה היקרה שלנו כדי להיות חזקים ובריאים.
 
שנה טובה ומתוקה ובריאה, וצום קל ומועיל.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה