אני, זה הכי מקורי

מתחת לכל שכבות האיפור שמכסה לנו את הפנים, מתחת לכל התפקידים שאנחנו 'משחקים' בחיים, נמצא שם מישהו אמיתי, הכי מקורי - אני. בואו נדבר עליו קצת.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

מתחת לכל שכבות האיפור שמכסה לנו
את הפנים, מתחת לכל התפקידים שאנחנו
'משחקים' בחיים, נמצא שם מישהו אמיתי,
הכי מקורי – אני. בואו נדבר עליו קצת.
 
 
בואו נדבר קצת על מקוריות.
 
מקוריות היא הדרך בה אנו מתנהגים עם עצמנו, ועם בורא עולם, כאשר הפוקוס הוא על איך אנו צריכים להתנהג או מה עלינו לעשות כדי להיות בשמחה.
 
ולשמחה, כמו שכולם יודעים, יש תנאי מקדים וחשוב.
 
להיות בשמחה, או אנשים שמחים, זה רק כאשר אנחנו מחוברים לרגשות האמיתיים שלנו, למה שקורה בתוכנו באמת. זה אולי יישמע לכם מוזר, אבל הרגשות האמיתיים שלנו הם בורא עולם, מכיוון שהקב"ה הוא אמת וחותמו אמת, כמו שמלמדים אותנו חז"ל במקומות רבים בספרי הקודש והספרות היהודית.
 
אבל הבעיה היא שרבים וטובים מאיתנו מנותקים מעצמנו, חיים בלי קשר אמיתי עם הרגשות האמיתיים שלנו. מתחת לכל השכבות, מתחת לאיפור הכבד שאנו מורחים על הפנים, מתחת לחזות שאנו מציגים, מתחת לכל התפקידים שאנחנו 'משחקים' בחיים, מתחת לכל הדברים שאנו חושבים שהם אנחנו ועצמנו – נמצאת האמת. שם נמצא האני האמיתי שלנו. ואנחנו, צריכים לאפשר לעצמנו להיות מי שאנו באמת.
 
זה אומר להיות האדם שבורא עולם ברא – זה עם כל הכישרונות, היכולות, החכמה, הכסף והדבקות שבאמת יש לנו. בלי להעמיד פנים, רק להיות הדבר האמיתי. כי ברגע שנעשה זאת, רק אז יתחיל הקשר שלנו עם הבורא ועם האמת, רק אז נחוש את העוצמה הנפלאה שבאה עם להיות מקורי, להיות אנחנו.
 
לא מפחדים
 
יהדות היא דת של לפעול ולעשות מעשה. כל אחת מתרי"ג (613) המצוות מאמנת אותנו לעשות משהו, ולקבל תוצאה. העשייה היא המקום בו הקסם נמצא, המקום בו אנו מקבלים תוצאות. רק לדבר? זה לא אפשרי. להעתיק את החיים שלנו לסרט טוב יותר זה בלתי אפשרי. צריך לעשות, ואת הדבר האמיתי.
 
אנחנו חייבים לראות את מה שאנו רוצים, את מה מונע מאיתנו מלהשיג את המטרות וההשראות: מה חוסם אותנו? מה שולט בנו? ברגע שנענה על השאלות הללו נוכל להתקדם שלב נוסף בתהליך, שהוא להשתמש בכלים שאלמד אתכם ושיאפשרו לכם לפעול, לעשות, ולדחוף את כל מה שעוצר אתכם בדרך.
 
אם זה נשמע לכם מפחיד, אל תחששו ואל תיסוגו לאחור. הרבה אנשים מגלים שהם הרבה יותר חזקים ממה שהם חשבו כשעשו זאת.
 
לפעול בלי פחד
 
תאמינו בעצמכם.
 
תהיו כנים ואמיתיים, מקוריים עם מי שאתם באמת, עם מה שאתם באמת יכולים להשיג בחיים. כנות זה לא רק לשלם את החשבונות והמיסים בזמן ולומר שלעולם לא נשקר. נראה לי שהדרישה הכי גדולה וחשובה שבאה עם המושג כנות היא – להיצמד למה שאנחנו באמת מרגישים, גם אם זה לא מרגיש נעים או 'לא שווה', או ממש לא פוליטקלי קורקט.
 
"אבא, אני מצטער שאין לי סבלנות ושצעקתי על הילד/בעל/אישה/חברים וכו'. אני לא אעשה את זה עוד פעם…"
 
אנחנו חושבים שאחרי שאמרנו משפט כזה עכשיו ייתנו לנו מדליה, או עוגה וזר פרחים מהשמים. אבל מה באמת קורה? אלוקים מסתכל עלינו ואומר: "ילד, ילד יקר שלי, למה אתה מתכוון כשאתה אומר 'לא אעשה את עוד פעם?' כי אני רואה שאתה כן תעשה את זה, ועוד הרבה פעמים. למה אתה לא כנה איתי ועם עצמך? תפסיק להעמיד פנים שאתה כבר בפסגה. צא החוצה ודבר איתי על זה, על הבעיות שלך…"
 
כשנעשה את המאמצים להיות בקשר אמיתי עם הרגשות שלנו, נגלה שחלק מאיתנו רוצה באמת להיות אדם סובלני בכל מחיר. והחלק השני? החלק הזה עדיין לא נמצא שם באמת. החלק הזה רוצה להישאר קשור לבעיות,.כי עמוק בתוכנו, אנחנו אוהבים את הבעיות, ואנחנו רוצים להישאר מחוברים אליהן. מאוד נוח לנו עם הבעיות והמטען שאנחנו סוחבים.
 
ובכל זאת, איך משחררים? איך אפשר להשאיר אותן מאחור, את הבעיות, ולהיכנס לתוך תוכנו ולראות מה באמת קורה שם, לנסות לפעול, לעשות משהו ולטפל בבעיה?
 
התשובה היא לחזור לתרשים המקורי, להיות הכי כנים לגבי מה ומי שאנחנו באמת, ולגבי מה שאנחנו באמת מרגישים. ורק אז לשאול כמה שאלות:
 
מה אני באמת מרגיש?
מה אני באמת רוצה?
מהן המטרות שלי?
 
הרבה אנשים מפחדים לשאול שאלות מהסוג הזה מכיוון שהם לא רוצים לגלות שהם עושים או מרגישים משהו "לא טוב", משהו שלא מתאים לתדמית שלהם, או למה שנחמד בעיניהם וכך צריך להיות. אולי הם מפחדים שאלוקים יעניש אותם… אבל אתם יודעים מה? אלוקים כבר יודע בדיוק מה אנחנו עושים ואיפה אנחנו באמת אוחזים, והעניין שלו בכלל לא להעניש אותנו.
 
מה כן?
 
הוא רק מבקש מאיתנו שנהיה כנים, שנהיה מקוריים. שנהיה אנחנו.
 
זאת מקוריות.
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים. ד"ר בלן הוא חסיד ברסלב שמטפל גם על פי משנתו של רבי נחמן מברסלב, אותה הוא שואב מבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. מאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג). על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א. אתם מוזמנים לבקר בבלוג החדש של ד"ר בלן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה