אפקט הבומרנג

זה קורה תמיד אחרי שקיבלנו על עצמנו משהו ואז הכל קורס או מתפקשש. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, על אפקט הבומרנג והדרך לעצור אותו, בעיקר בדיאטה.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

מסדרים את הבית והכל במקומו, ובכל זאת, אחרי כמה ימים או כמה שבועות צריך לעשות סדר יסודי שוב.

 

עושים דיאטה ומרזים, ובכל זאת, אחרי כמה ימים או כמה שבועות צריך לעשות שוב דיאטה…

 

ישנם עקרונות של התנהלות בחיים, שאם תלך איתם החיים ישתנו לתמיד! אם תיישמו את העקרונות הללו בסידור הבית, בדיאטה, במערכות יחסים, בעבודה ובכל מה שתרצו – החיים ישתנו לתמיד!

 

נשמע בלתי אפשרי?

 

כולנו מכירים את אפקט הבומרנג – זה קורה כאשר הבית היה מסודר ואז הכל התבלגן… שתכננו לקנות בית ואז הכל התפספס… שהתחלנו דיאטה עם מוטיבציה גדולה ואז נפלנו בגדול…

 

שינוי נקודת המבט שלנו, שינוי המחשבה שלנו – הוא הדרך לעצור את אפקט הבומרנג. על ידי גישה נכונה לחיים ולכל המורכבות שלהם, וכן כאשר מבינים מהם הצרכים שלנו ומה מיותר, נמנע את אפקט הבומרנג.

 

אחת הדוגמאות שאני מאוד אוהבת לתת בעניין זה, ומכיוון שאני גם עוסקת בתחום – תוך התבוננות בגישה, בעקרונות ובמניעת אפקט זה – היא  דיאטה, הרזיה ובריאות.

 

כולנו מכירים וחווינו על בשרנו ניסיונות של אכילה בשיטות הרזיה שונות, ואחרי זמן מה חווינו את אפקט הבומרנג, בו הספקנו את סדר האכילה שהוצע לנו ולא רק שלא ירדנו במשקל, אפקט זה גרם לנו אפילו לעלות במשקל, והרבה! אחרי זמן מה אספנו שוב את כוחותינו, ושוב התחלנו במאמץ גדול לנסות להרזות מעודף משקל גדול יותר מתמיד. לא משנה כמה פעמים ניסינו – תמיד הכישלון חזר על עצמו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

מבחן הבלבוסטה

היוגה של המזון

פעולות פשוטות לבריאות טובה

הנכס הכי יקר שלנו

קאשי, להתעורר כבר

שמח כדי לחיות

מרשם להצלחה

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

אל תגיד מחר

ההסבר לכל התעלומות

לא רק גוף בריא

הרמב"ם ממליץ

שמח כדי לחיות

לפני הכל, עצור!

 

מהו סוד הקסם בו נעשה דיאטה רק פעם אחת וזה יישאר לתמיד?

 

למרבה הפלא, ישנה דרך והיא כרוכה באימוץ טכניקה נכונה. טכניקה בה רמת הרעב תתאזן, ההתמכרות למתוק ומלוח יתאזנו והיחס לאוכל ישתנה. זו טכניקה שכל אחד יכול לממש אותה! כי כל אחד נועד להצליח – ועליו לגלות את ההצלחה שלו!

 

כולנו עמוסים במחשבות, השקפות ואמונות שמטעות אותנו ומונעות מאיתנו להצליח. גם מחשבה קטנה ומוכרת כמו, 'ניסיתי כבר כמה פעמים להרזות ולא הצלחתי…' חוסמת אותנו מלהצליח.

 

ההנחה הבסיסית היא שאנשים יודעים מה לאכול ואין צורך ללמוד את זה – מעכבת את ההצלחה. כמה מאיתנו למדו בבית בו גדלנו או בבית הספר מהי תזונה נכונה? גם אצלת ההורים שלנו והמורים שלנו בבית ספר לא לימדו… והוראת התזונה מוזנחת. האם אנשים שהתבגרו ואוכלים כבר מעל יובל שנים, או נשים שמבשלות במטבח למשפחתם מעל 30 שנה הפכו לבעלי ותק וידע? האם מי שהפחית בכמות המזון והקלוריות הצליח לשמור את הירידה לאורך הזמן?

 

בודדים בלבד. כל שאר האנשים אחרי הצלחה לטווח קצר נפלו ל"אפקט הבומרנג".

 

ישנה דרך אשר תשעה באופן דרמטי את החשיבה שלנו.

 

ישנה טכניקה שתשאיר את המוטיבציה לאורך זמן ותיצור שינוי ותהליך.

 

אבל קודם כל חשוב להגדיר את המטרה: לבסס ולייצב את סגנון החיים והחשיבה שאנו מעוניינים בה.

 

הטכניקה מורכבת מכה שלבים ואפרט חלק מהם:

 

שלב של דמיון – לדמיין את דמותנו במיטבה, להמשיך "להחזיק בראש" את הדמות שלנו כדי לתחזק את עצמנו בדרך למטרה. לצורך כך נעזרים בכמה גישות של דמיון מודרך.

 

שלב של התבוננות – לברר עם עצמנו מהי הסיבה שאנו רוצים הרזיה?

 

שלב בחינת הקשר שלנו עם מזונות שונים – מחזיקים ביד כל פעם סוג אחד של מזון ושואלים את עצמנו: האם המזון משמח אותי? מחזק אותי? מחליש, מכבד ומעייף?

 

שלב הכרת תודה לאוכל – הכרת תודה למזונות שאינם משרתים את המטרה שלנו.

 

אמצעים נוספים בעזרתם נצליח לעמוד במשימה הם: משמעת עצמית, ללמוד להתמיד, לארגן  

 

מסייעים ליכולת ללמוד משמעת עצמית, ללמוד התמדה, לארגן באופן פרקטי את השינוי וליהנות מהתוצאות.

 

כן, כל אחד יכול!

 

חשוב לציין שהתזונה מזינה את כל צורכי הגוף והנפש ואין צורך בתוספי מזון.

 

זה נכון שכאשר מרזים מצליחים בעוד תחומים בחיים, אבל העיקר הוא – שיש תוצאות בחיזוק הבריאות. תוצאות בדיקות דם משתפרות, עור הפנים נראה צעיר יותר ויש יותר אנרגיה ושמחה.

 

נועדתם להצליח – עכשיו עליכם לגלות את ההצלחה!

 

לעשות רק פעם אחת, לתמיד!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה