בלי פתק החלפה

אם השפיות שלכם יקרה לכם אתם יודעים שאין שום אופציה אחרת! את הדיל המקסים הזה שקוראים לו ילדים, על כל מורכבותו, אנחנו מקבלים בלי פתק החלפה!

3 דק' קריאה

עליזה טייטלבאום

פורסם בתאריך 15.03.21

הצילו!

 

זה קורה עם הילד האחרון. לבחור קוראים אלי, הוא התארס בפעם השנייה והשדכן רוצה את הכסף ועכשיו, ההורים של הכלה רוצים שתחתמו על האולם ביחד איתם. חצי מהאחים שולחים הודעות דחופות בוואטסאפ כדי למצוא דרך לדבר על ליבו של החתן לעתיד לא להתחתן, כי קודם כל הוא צריך להוציא קודם כל תואר, אחר כך למצוא עבודה ואחר כך לפתח קריירה, לקנות בית, ורק אחר כך שיפגוש את האישה שלו איכשהו.

 

זה על פי ג'ו, הבן שעבר לגור בויאטנם ולא יודע אם הוא יחזור לכאן.

 

לא, הוא לא הולך להילחם בלוחמי הויט קונג. המלחמה הזו הסתיימה כבר מזמן וכולם כבר השלימו עם כולם, וג'ו כבר סיים את השירות הצבאי שלו. אז למה הוא שם? כדי ללמוד שיטות מסג' ייחודיות בתאילנד ובהודו ועל הדרך עשות גם טיול בהרים עם האופנוע שהוא שכר. הוא הטיפוס האחראי שהחזיק בעבודה שלו חזק ולא משנה מה היה. הוא היה ונשאר בבית כדי לחסוך כסף לטיול-לימודים, שילם את החשבונות שלו והוציא אותנו מכמה חובות וקיבל את כל החיסונים שהיה צריך לפני הנסיעה. טיפוס מתוקתק עד לפרט הכי קטן.

 

ואתן בטח חושבות, 'איך את מסכימה עם זה? אם הוא יכיר בחורה בויאטנם?'… אתן צודקות, זה לא טוב. אבל לפחות לא משלמים לשדכן אלפי שקלים… סתם צוחקת. אתן רואות, גם אתן מושפעות משגעת הכסף…

 

אבל ידעתן שזה יקרה יום אחד, כשעברתם לגור במקום מעורב באזור הנגב ולא בשכונה חרדית בקרית ספר שהילד לא בדיוק יהיה דתי וילך על משהו אחר לגמרי. אבל אמא זאת אמא ואין אהבה בעולם כמו אהבה של אמא – לומדות להכיל כל ילד לפני עניינו.

 

ואז, לפני שבת, אלי שמע מה אחים שלו אמרו עליו ועל הכלה שלו בוואטסאפ ופרץ בבכי בלתי נשלט. הוא בכה כמו שרבי נתן מברסלב בכה כשהצדיק של הדור נפטר מן העולם (עוד מדברי הרב שלום ארוש תמצאו בספרו שעריו בתודה). שעה עברה והפוגה מהבכי לא נראתה באופק.

 

מאמרים נוספים בנושא:

חמישה ילדים זה…

הכל נשאר במשפחה

הורות נפלאה בחמש

הפרי והמראה

תהיו השמש שלהם

וזה מתחיל בדוגמה אישית

המאמן האישי שלו

לבנות עם אהבה

יש מקום רק לאהבה

פירות האמונה

פרחים יקרים

חתיכות של סבון

הצלחתי לא לקלקל

ככה אהבה אותנו אמא

 

הייתן בטוחות שהקב"ה בוכה איתו ביחד וידעתן ששום דבר לא ינחם אותם. האם מישהו יכול בכלל להרגיע את בורא עולם כשהוא בוכה על האחים הנחמדים שנפלו ללשון הרע בוואטסאפ? נכון לא תמיד בוכים, אבל מי אומר דברים כאלה? הראשון, זה שנמצא בעיר הו צ'י מין בויאטנם. דווקא ממנו היינו מצפים לנהוג בעדינות עם בחור עדין שלומד בישיבה שמחפש כל היום ללמוד ואת השידוך שלו ולא פאב, שגם זה לא בחינם אבל יותר זול. האחים הנוספים, סוג של דתיים, גם חברים של בורא עולם…

 

אז אתן מבינות עכשיו למה הקב"ה לקח את כל העסק הזה קשה.

 

אנחנו לא אמורות לנחם אדם כשהוא נמצא בצער ובוכה כמו אלי (פרקי אבות), אז אתן מורידות את הראש ולא מגיבות, רק אומרות "תודה רבה לך השם שאתה ואלי בוכים מרוב צער". כי תראו מה הרב שלום ארוש אומר: "כאשר אדם מתבזה והסובבים אותו לועגים לו והוא מרגיש כאב בגלל שבעצם ביזו את בורא עולם – זה מובן" (שעריו בתודה).

 

ואז היה נס – תוך שעה, השם והחתן נרגעו.

 

ולא רק! בשבת אלי החליט לבקר את הגיס הוואטסאטפי שלו, זה שלומד בכולל, והדבר הבא שחזו בו עינינו היה החיבוק הגדול ביניהם כמו בזמנים עברו. ואז, האח מירושלים, שעזב את הישיבה ולבוש השחור-לבן לטובת ג'ינסים וחולצות טי שחורות פלוס קריירה בהייטק, ושאשתו המקסימה נשארה דתייה והם ביחד אוהבים ומכבדים זה את זו, הזמינו את כולם, משתי המשפחות – שלנו ושל הכלה, לבית שלהם למפגש חברי פנים אל פנים.

 

לא נס? אני חושבת שכן.

 

פלוס, אחרי שבת אלי החליט לקחת אחריות מלאה על השדכן, הוצאות החתונה וחלק מהדירה.

 

אז אתן רואות, בהתחלה זה היה נראה רע מאוד אבל כמה טוב יצא מזה? המון. כלומר, הכל בא מהשם כי אין דרך אחרת, והקב"ה המציא את ויאטנם וגם את הוואטסאפ.

 

תקשיבו, יקרות שלי שם בחוץ, אני יודעת שאתן לא יכולות לישון בלילה והילדים שלכם בוכים ואתן לא יכולות לעבוד וחצי מארוחת הערב מרוחה על הרצפה וכל הקטשופ נשפך על הרצפה והבעל מאשים אתכן, ו… לסבתות יש ניסיון במצבים כאלה. תעשו מאמץ והכריחו את עצמכן אם אתן צריכות, תנשכו את השפתיים ואמרו תודה לבורא עולם.

 

ותחייכו.

 

למה? כי – יס יו כן! (אתן יכולות!)

 

למה? כי אין אופציה אחרת. אם השפיות שלכן יקרה אתן בטח יודעים שאין שום אופציה אחרת!

 

את הדיל הזה – על כל מרכיביו, פרטיו ואנשיו – אנחנו מקבלות בלי פתק החלפה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה