היצר הטוב מנצח

ודוד, בלי לומר מילה לאחיו הגדולים, ניקה את השולחן וסידר את הדברים. כי במקום להרגיש כעס ושהוא בכלל לא אשם, דוד שמח בליבו ורק הודה להשם...

1 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.04.21

ודוד, בלי לומר מילה לאחיו הגדולים,
ניקה את השולחן וסידר את הדברים.
כי במקום להרגיש כעס ושהוא בכלל
לא אשם, דוד שמח בליבו ורק הודה
להשם…

דוד הילד הרועה – פרק 10

אבל היצר הרע המשיך ולא ויתר, להציק לדוד שיבכה ושיצטער. ודוד ראה, שזה ממש לא כדאי. להקשיב ליצר הרע, זה עצוב מדאי.

"אני אצטער ואכעס ואצרח ואבכה, ואמא ואבא יצטערו הרבה. והאחים שלי יריבו, ובעצם, כולם כאן יפסידו. אולי כדאי לי לוותר, ואז כולם ירוויחו?! הבית יהיה נקי ומסודר, וגם כל מי שגר בבית יהנה ויהיה מאושר".

ואז פנה דוד בתפילה להשם: "ריבונו של עולם, עזור נא לי ותרחם. זכה אותי לוותר תמיד, וכך אזכה במצווה של גמילות חסדים וגם של כיבוד הורים. בורא עולם, זכה אותי שלעולם לא אצער את ההורים, שאהיה ילד טוב, ואעשה מצוות טובות. שלא אכעס, ולא אשתולל, ולא אעשה בעיות, שאזכור שזה טוב לנקות ולסדר, אפילו כשזה לא תורי. כן, שאזכה לוותר! ובשמים תיכתב עוד מצווה לזכותי, ואזכור שאני מרוויח פה, וזאת מתנה בשבילי. זכה אותי, אבא יקר, לא לכעוס על אף אחד. תן לי את היכולת לראות רק הטוב ואת הנחמד, רק את היופי שבכולם, כי הרי אתה בראת את העולם ביופי המושלם".

ודוד, בלי לומר מילה לאחיו הגדולים, ניקה את השולחן וסידר את הדברים. כי במקום להרגיש כעס ושהוא בכלל לא אשם, דוד שמח בליבו ורק הודה להשם, שנתן לו להתפלל ואת הכוח להלל.

בלי לומר מילה לאחיו הגדולים, ניקה דוד את השולחן וסידר את הדברים…

כתבו לנו מה דעתכם!

1. איתי

כ"ה ניסן התשע"ג

4/05/2013

תודה, סיפורים בונים ומחזקים. זכיתי !

2. איתי

כ"ה ניסן התשע"ג

4/05/2013

זכיתי !

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה