הנכס הכי יקר שלנו

אם אתם רוצים להיות בריאים יותר, חיוניים ומלאי אנרגיות, תתחילו לכוון את חופש הבחירה שקיבלתם לכיוון הנכון ותראו מה קורה. ירדנה סלטר על הנכס הכי יקר.

3 דק' קריאה

ירדנה סלטר

פורסם בתאריך 05.04.21

כמעט כל יום אני שומעת מחברה או מטופלות את הטענה – שהסיבה העיקרית שהן לא משקיעות בבריאות או באנרגיות והחיוניות שלהן, לרוב, נובעת בגלל שאין להן את שני האלמנטים הבאים:

 

זמן

וכסף.

 

הו, הנה היא באה, אשליית הכסף והזמן…

 

מאמרים נוספים בנושא:

קאשי, להתעורר כבר

שמח כדי לחיות

מרשם להצלחה

 

אז תרשמו לעצמכם ותזכרו היטב: אנחנו עם ישראל, עם ששרד אלפי שנים של מלחמות, פוגרומים, מעשי טבח, טרור ומה לא, רדיפות מעמים ואימפריות – מצרים, בבל, יוון ורומי, ועדיין! אנחנו כאן והם לא. נעלמו אי שם בין דפי ההיסטוריה של העולם… וכפי שניסח את זה הכי טוב מארק טוויין במאמרו "בנוגע ליהודים" (מגזין הרפר משנת 1899):

 

"… אם הסטטיסטיקה מדויקת הרי שהיהודים הם רק אחוז אחד של הגזע האנושי. כוכב קטן מהבהב, עכור ועלוב, האובד בזוהר שביל החלב. הגיוני שכמעט ולא היה צריך לשמוע אודות היהודי, אבל שומעים, ותמיד שמעו עליו. הוא זוהר ככוכב לכת בשמים לא פחות מן המעצמות הגדולות. חשיבותו המסחרית מרקיעה שחקים בחוסר כל יחס למספרו באוכלוסייה הכללית. תרומתו לרשימת הכבוד של אישים בספרות, מדע, אומנות, מוסיקה, כלכלה, רפואה ומדעי הרוח חורגת מכל קנה מידה. הוא ידע להילחם על נפשו, בכל הדורות, גם כאשר ידיו כפותות לאחור. מותר לו להתהדר בכך. המצרים, הבבלים והפרסים קמו בזמנם, מילאו את שָׁמֵינוּ ככוכבי שביט עד שזיוום דעך ונמוג לחלוטין, בעקבותיהם באו היוונים והרומאים ברעמים כבירים עד שנשתתקו ונעלמו, עמים אחרים זינקו והחזיקו בלפיד הגדול עד שכבה, וכיום הם יושבים בחשֵכה תחת השמש. היהודי ראה את כולם, ניצח את כולם ועוד איננו מראה סימני התדרדרות, גם לא תופעות של זקנה, לא תשישות ולא אובדן תנופה. ערנותו לא כהתה וחכמתו לא פגה. כל הברואים חדלים פרט ליהודי, כל עוצמה כורעת רק שלו שרירה וקיימת. מהו סוד חיי הנצח?"

 

אני בטוחה שאתם יודעים את זה, אבל אני חושבת שכדאי לחזור על העובדה הזו שוב ושוב: עם ישראל נלחם כבר 60 שנה ברציפות עם מתקפות טרור וחרם שמטילים עלינו פעם אחר פעם. אבל לא עם קשה עורף כמונו ירים ידיים ויתייאש. מה עשינו בכל השנים האלה? הפרחנו את השממה, הפכנו מדבר יבש וצחיח למקום של חקלאות משגשגת, הקמנו מפעלים, פיתחנו את הטכנולוגיה ותחום ההיי-טק שמדינות לא מעטות נעזרות בהם. אפילו בנאסד"ק אנחנו המדינה עם הכי הרבה נציגות של חברות! המוח הישראלי, האנרגיות, היושרה וההגינות והתרומה למהפכת ההיי-טק קיבלה הכרה עצומה מאנשים חשובים כמו ביל גייטס ווורן בופט.

 

הדבר המדהים והאמיתי ביותר מכל ההיסטוריה שלנו הוא הידיעה – שהדבר היחיד שבאמת חשוב הוא הדבר היחיד שלא תפסיד – המעמד המלכותי שלנו כבניו של מלך מלכי המלכים, בורא עולם יתברך שמו, עם הסגולה, עם האוצר!

 

אז עכשיו אתם בשטח שואלים, איך כל זה קשור לכסף וזמן?!

 

ובכן, כסף וזמן הם מצרכים יקרים, ומאוד. אבל ישנו גורם נוסף בעזרתו תגשימו את החלומות והמטרות שלכם, והוא אפילו יותר חשוב משני הפרמטרים האלה – אתם, עצמכם!

 

כן, והרשו לי להסביר.

 

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו, שכל מה שאנחנו רואים בעולם – כל מה שקיים – נברא בשביל חופש הבחירה, כדי לנסות ולבחון אנשים. כל העולם כולו וכל מה שהוא מכיל נבראו כדי לתת לאדם חופש בחירה (שיחות הר"ן וחיי מוהר"ן).

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

אל תגיד מחר

ההסבר לכל התעלומות

לא רק גוף בריא

 

אם אתם רואים להיות בריאים יותר, חיוניים ומלאי אנרגיות, יצורים חיים – תתחילו לכוון את חופש הבחירה שקיבלתם לכיוון הנכון – למטרות הללו, ותראו מה קורה. עשו משהו. עשו את הצעד הראשון. אבל תעשו! ותראו איך אתם מתחילים לחיות, להרגיש. בורא עולם, מלך מלכי המלכים יתברך שמו, שהוא גם אבא היקר שלנו שבשמים, ישלח לנו את כל מה שאנחנו צריכים כדי להפוך את ההעדפות שלנו למשהו אמיתי, חי ומוחשי, אם רק נדע ונפעל לפי ההעדפות האמיתיות שלנו!

 

כוח המחשבה של האדם, אומר רבי נחמן, הוא דבר עצום! הוא כוח חשוב מאוד. המחשבה עצמה יכולה לגרום לדברים רבים. אפילו המחירים בשוק עולים בגלל המחשבות והציפיות של האנשים. כל היכולות של המוח, המודע ותת המודע, מהנקודה הכי עמוקה וחשובה, חייבים להיות ממוקדים בלי שום הפרעה על התוצאה הסופית. כשהרבה אנשים עושים את זה ביחד, המחשבות שלהם יכולות להכריח את מה שהם חושבים להתקיים. מחשבה בריכוז חייבת להתבטא לפרטי פרטים. זה לא מספיק שהמחשבה תהיה באופן כללי מכיוון שזה "כלי לא שלם". ולא רק שאינו שלם אלא אפילו פגום (שיחות הר"ן).

 

בואו נחזור לחוצפה הקדמונית שלנו ונרגיש את הביטחון והשמחה מעצם הידיעה שהקב"ה איתנו תמיד! בחלומות ובמציאות, במחשבה ובעשייה. זה הנכס הכי יקר ונפלא שיש לנו. לא משנה כמה כסף וזמן יש לכם, מתנת חופש הבחירה כדי שתהיה לנו אמונה, שאנחנו יכולים לעשות הכל עם עזרתו של הבורא – שאנחנו יכולים להיות שמחים, בטוחים, מעודדים ומחוזקים מכיוון שהשם תמיד איתנו, וכל מה שהוא עושה – הכל לטובה והכל מאיתו. לדבר הזה אין מדבקה עם מחיר או אילוצים של הזמן.

 

האדם הוא יחיד ומיוחד ביכולות ובגדולה שלו, אומר רבי נחמן מברסלב. כשאדם עושה תנועה כף עם ידו (וכאן הוא מראה את התנועה) תנועה שכזו פועלת בכל העולמות! אם הייתם יכולים לראות את האדם מבפנים כלפי חוץ, הייתם רואים איך שאלפי עולמות תלויים בכל תנועה של גופו! (חיי מוהר"ן).

 

לא משנה איזה צעד אתם עושים בשביל הבריאות שלכם, או לא עשיתם, התחילו עכשיו ותעשו את זה עם התפילה היומית! זו הדרך לזכות בהשגחה הפרטית והמיוחדת של בורא עולם עלינו, להתמיד במה שאנחנו עושים. עשו את זה ותראו מה קורה. אין כמו להתעורר מהאכילה והתנומה שכל כך משפיעות עלינו ולאמץ בחום את הבריאות הטובה והחיונית, את התזונה הבריאה שבורא עולם, האבא היקר שלנו, משפיע עלינו ביד רחבה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. הילה

י"ט שבט התשע"ה

2/08/2015

תודה !!!

2. הילה

י"ט שבט התשע"ה

2/08/2015

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה