הנשים של אומן

רחלי רקלס החליטה שהיא מעניקה אות גבורה לנשים של אומן. למה? כי זה לא קל. אבל מסתבר שזו העסקה הכי טובה שנפלה בחלקנו! לא תלכו על זה?

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

כשראש השנה כבר מציץ מבעד לדלת והנסיעה לאומן במרחק נגיעה, עלה לי רעיון אדיר: להדפיס על חולצות טריקו "הנשים של אומן". וכן, אשלח חולצה כזו לכל נשות אומן ובחינם!

 

למה? כי נשות אומן הן נשים אמיצות, הן שולחות את הבעלים שלהן לרבי נחמן מברסלב. וזה לא קל.

 

הרעיון האדיר הזה עלה במוחי כשחברה שלי שאלה מה דעתי על כך שבעלה נוסע לאומן בראש השנה. אני בתוכי, 'בטח, תשלחי אותו, גם ככה אני לא מי יודע מה מחבבת אותו…' סתם, אני יודעת שיש לי חוש הומור איום. אבל אם כבר היא שאלה, אז אני קצת משוחדת כי אני שלחתי את בעלי לאומן כבר שש או שבע פעמים. טוב, אני לא טובה כל כך בחשבונות, אז בואו נשאיר את זה בשבע פעמים.

 

בכל אופן, הדאגה העיקרית שלה הייתה בגלל העובדה שהיא תישאר לבד בחג הגדול שלוח השנה היהודי מציע לנו. ואני באמת מבינה אותה. זה לא קל להישאר לבד כשמסביב מתהלכות להן משפחות נחמדות שחוגגות להן את החג ביחד, נהנות ממרתון התפילות והשופר ביחד, בני המשפחה אוכלים ביחד עד שבקושי מצליחים לנשום, ואפילו נהנים להם מזמן איכות של ויכוחים אחד עם השני פה ושם…

 

פלוס עובדה כואבת לא פחות: אם אתם גרים במקום בו אין לכם משפחה, או שהמשפחה בכלל נמצאת בארץ אחרת ואין שום עזרה או תמיכה בימים כאלה, זה אפילו יכול להיות יותר לבד ומרגיש בודד והרבה יותר קשה. אני חווה את זה כל שנה, מטפלת בחמשת החוליגנים המתוקים שלי לבד. המשפחה שלי ושל בעלי גרה בארצות הברית.

 

מאמרים נוספים בנושא:

בן אדם חדש

בפעם השביעית, אומן!

סעו לשלום ואל תשכחו לפרגן, ובגדול!
נשות אומן
אומן אומן ראש השנה… לנשים!

מלאכים מאומן
נזכר ושוב מגיע
מחפשת אותו ברחובות

 

והנה שאלת השאלות: האם שווה לסבול את כל הסבל הזה – את והילדים, רק כדי שהבעל ייהנה לו מתפילות מרוממות במשך יומיים עם עוד ארבעים אלף גברים?

 

כן!!!!

 

נשים יקרות, אם אתן מתלבטות וההחלטה קשה עליכן, או אפילו אם אתן ממש מתנגדות לשלוח את הבעלים לאומן – תחשבו על זה כך: ראש השנה הוא לא "שנה חדשה" במובן הרגיל והמוכר. הוא הגרעין של כל השנה כולה. וזה אומר, שכל פעולה שעושים ביומיים המיוחדים הללו – יש לה השפעה לטווח הרחוק, לאורך כל השנה הבאה עלינו לטובה!

 

ולא רק, אלא שכל המשפט והדין שנעשה ביומיים הללו ישפיע על השנה כולה, והמשמעות וההשלכות שלהם יומחשו במהלך השנה, והחיים בפרט.

 

ראש השנה הוא היום בו בית דין של מעלה פותח את כל התיקים שלנו ועובר עליהם במיקרוסקופ אלקטרוני. אלו שני הימים שלכם בבית הדין, וכל המצוות והעבירות יוצגו כהוכחות חותכות. בהתבסס על כל העובדות, שופטי בית הדין יחליטו מה יהיה פסק הדין. תחוו את פסק הדין הזה במהלך השנה הקרובה, עם כל הברכות או חלילה הקשיים שתוצאות המשפט יביאו בכנפיהן.

 

זו הסיבה שאנו מתפללים בכוונה ומכל הלב ביומיים הללו, כך שנוכל לעשות את המקסימום מבחינתו ולבקש רחמי שמים שפסק הדין יהיה טוב ומלא חסדים ורחמים של השם עלינו ועל כל ישראל.

 

והרשו לי לשאול אתכם/אתכן: האם הייתם מוכנים להיות עורכי הדין של עצמכם בבית הדין? תארו לעצמכם שדנים אתכם בבית המשפט על משהו שעשיתם. האם אתם באמת בטוחים כל כך בעצמכם שתנצחו ותצאו מזה נקיים? או שמא הייתם מעדיפים לשכור את שירותיו של עורך הדין הכי טוב בעיר?

 

זו ההבטחה הגדולה:

 

רבי נחמן מברסלב מבטיח לנו שהוא בעצמו יהיה עורך הדין שלנו בשני הימים הללו!

 

ולא רק, הוא גם אמר ש"הראש השנה שלי עולה על הכל!"

 

בשבילי, זה דבר אדיר. כי הוא ילך מקצה העולם ועד סופו, אפילו של היקום כולו, כדי להבטיח לי שנה מלאה בברכות וחיוכים.

 

הדבר היחיד שמתבקש מאיתנו הוא – להיות שם בבית המשפט עם עורך הדין שלנו, כלומר רבי נחמן מברסלב. תארו לכם שעורך הדין שלכם אומר לשופט, "הלקוח שלי זכאי, שום דבר מכל מה שהוצג פה לא נוגע אליו… בלה, בלה, בלה…" רק שהלקוח נמצא עכשיו בבית, עסוק באוכל שאשתו הכינה לחג.

 

כמה צדיקים עצומים וגדולים הבטיחו הבטחה כזאת?

 

זה כלל ברזל בחיים: ככל שהדבר יקר ערך יותר, כך הוא גם יקר יותר.

 

וכך הוא הדבר גם ברוחניות. אם אתם רוצים ברכות יקרות וחשובות, הן לא באות בחינם. צריך לשלם עליהן. להרוויח אותן עם המאמצים וההשתדלות שאנחנו מתבקשים לעשות.

 

אז, יומיים לבד הם לא הדבר הכי נעים. גם לא הכי כיף. אבל שכר ההשקעה משתלם בהחלט. 363 (חישבתי נכון?) של ברכות משמים זה לא משהו שהולך ברגל, גם לא משהו שאנחנו יכולים להשיג בכוחות עצמנו.

 

אני חושבת שזה הדיל הכי טוב שתוכלו להשיג בחיים.

 

ולא תיסעו?

לא תשלחו את בעלים?

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רחל

כ"ב אלול התשע"ו

9/25/2016

צניעות

עולה על הכל – גם על מצוות שעם ישראל מסרו את הנפש על זה??? מה עם בגד לא צנוע…

2. רחל

כ"ב אלול התשע"ו

9/25/2016

עולה על הכל – גם על מצוות שעם ישראל מסרו את הנפש על זה??? מה עם בגד לא צנוע…

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה