הנשק היחיד במלחמה הזאת

המלחמה בעיצומה. נראה כי התחמושת 'הרגילה' כבר לא כל כך עוזרת. זה הזמן לשלוף את הנשק היחידי, זה שהוכיח את עצמו לאורך כל הדורות. זה צו השעה!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

המלחמה בעיצומה. נראה כי התחמושת
'הרגילה' כבר לא כל כך עוזרת. זה הזמן
לשלוף את הנשק היחידי, זה שהוכיח את
עצמו לאורך כל הדורות. זה צו השעה!
 
 
אנו חיים בדור שהיצר הרע הגיע לשיא שלו. בעשור האחרון, היצר הרע התעצם בצורה מבהילה. בלחיצת כפתור (אינטרנט, פייסבוק וכו') הזוהמה הכי גדולה מגיעה עד לפתחו של האדם. וזו ממש סכנה. מכאן הדרך למצב של הולכת שולל, חלישות הדעת וריבוי ספקות קלה מאוד…
 
עיקר הניסיון של האדם בעולם הזה, והדבר שהיצר הרע הכי מתגבר בו עליו, הוא הניאוף. וכידוע, עיקר הניאוף בעיניים, כאשר אדם נחשף למראות אסורים המבעירים בו את אש התאווה.
 
זה לא חדש, הרבה יעידו על כך. לא היה אף דור כדורנו. בחופי הים נשים מתהלכות עירומות, וברחובות כמעט עירומות. ואם לא ראית את זה שם, זה ממש על המסך מולך, באחד מאתרי האינטרנט (או בכמעט כולם). בלחיצת כפתור אדם רואה דברים שאולי מעולם לא היה מתעניין לראותם, אולם יצר הניאוף נכנס כל כך חזק ובצורה אגרסיבית אל תוך חייו של האדם, אפילו עד לטלפון הנייד שלו. וכך, בכל שנייה ושנייה הוא נמצא תחת השפעת אש התבערה של התאווה, בוער ונשרף בלי הפסקה של רגע. אז מה הפלא שמוחו ונשמתו שרופים ויבשים וכבר אין לו שום לחלוחית של חיות, שמחה והנאה בחייו?!
 
נכנסנו עמוק מאוד מאוד לעומק ותוקף שער החמישים של הטומאה! והדרך היחידה להילחם בטומאה של שער החמישים היא על ידי שער החמישים של הקדושה!
 
כלי הנשק היחיד!
 
ההתבודדות!
 
התפילה האישית שלך, במילים ובשפה שלך. כן, זוהי שעת ההתבודדות עליה דיבר רבי נחמן מברסלב. אדם יכול להינצל מהיצר הרע הבוער של הניאוף, במיוחד כמו זה המתפשט בימינו אך ורק על ידי ההתבודדות.
 
שעת ההתבודדות היא כלי הנשק היחידי של האדם במלחמה קשה ומתמשכת זו. ומכיוון שהיא הנשק היחיד של האדם, אדם ללא שעת התבודדות למעשה אין לו בחירה, אילו לו שום דרך להילחם ביצר הרע ולעמוד בניסיון. ולא לעמוד בניסיון זה אומר לאבד את החיים – בעולם הזה ובעולם הבא! לכן חייב כל אדם להתבודד. אי עמידה בניסיון בעולם הזה זה לא רק הפסד רוחני לעתיד לבוא, אלא כבר בעולם הזה זה גורר חיים מרים ממוות – חוסר שמחה, הצלחה, פרנסה, אהבה ועוד.
 
מדוע שעה זו כה נצרכת? הרי אפשר לטעון שיש עוד דרכים – מצוות וכדומה. למה דווקא התבודדות? כתוב בגמרא שיצר הרע מתגבר בכל יום על האדם, ואלמלא הקדוש-ברוך-הוא עוזרו אינו יכול לו! כלומר, לאדם יש יצר הרע שכל יום מתגבר עליו יותר ויותר להכשילו, ואם השם לא יעזור לו נגד היצר אדם לא יוכל לעמוד בניסיון והוא בודאי ייכשל. ואם כך הוא בכל סוגי ההתגברות של היצר הרע, כל שכן בניסיון של תאוות הניאוף, שזה ניסיון קשה יותר פי מאות ואלפים, משום שהוא עיקר היצר הרע, והוא נכנס באדם ובוער בו כמו אש, לכן צריך עזרה עצומה מהשם.
 
ובפרט בדור הזה. כי אם פעם היו הניסיונות של האדם בתאווה זו בודדים, כמו שמסופר על יוסף שהתנסה בזה במשך תקופה מסוימת ודי, או על בועז שהיה לו בסך הכל ניסיון חד פעמי. ואנחנו מדברים כאן על אנשים קדושים. אולם, היום ניסיון זה תופס את האדם כל שנייה ושנייה, ממש רודף אותו. הוא נמצא כאן בכל רגע ובהישג יד – במחשב, בטלפון, ברחוב, במראות לא צנועים. הכל תוכנן במיוחד כדי להבעיר באדם את אש התאווה, להוציא אותו ממש מדעתו, לשרוף לו את המוח והנשמה.
 
וכאשר אין לאדם את שעת ההתבודדות בה הוא עומד לפני השם, מבקש ומתחנן לפחות חצי שעה על שמירת עיניו, להינצל מכל הזוהמה המשודרת אליו ש'מפציצה' אותו כל רגע בתאוות כאלה ואחרות, למעשה אין לו שום כלי ושום כוח להילחם ביצר הרע הקשה והעצום הזה. במילים פשוטות, אין לו בכלל בחירה.
 
לכן כל אדם צריך להבין שהוא חייב ללמוד להתפלל, כי התפילה היא השם, ובלי התפילה זה להיות בלי השם. ללא בורא עולם בחיים שלנו הכישלון בטוח. אדם עלול לאבד את הכל, חלילה. בלעדי הבורא אי אפשר להצליח בשום דבר.
 
על זה נאמר: "מה יעשה הנער ולא יחטא"? האמת היא, שכל עם ישראל זכאים כולם! אולם בימינו ישנה התגברות נוראה ועצומה של היצר הרע הכי גדול שבעולם – של תאוות ניאוף בממדים מבהילים שנכנסת באדם דרך כל פרצה שהיא מוצאת, אפילו הקטנה ביותר, וכל שכן אם מתמכר, עד כדי שיגעון, לאתרים לא ראויים בכלל באינטרנט, או בכל דרך ברשת (ממש נופל ברשת…) אדם זה מאבד את חייו ממש. אין לו שום כוח לעמוד במלחמה, אין לו שום בחירה. מדוע? משום שאין לו את התפילה, אין לו שעת התבודדות.
 
לומדים את הגנים
 
ואיך אפשר לצאת בכל זאת למלחמה? לנצח? על ידי לימוד מעמיק ויסודי של הספר בשדי יער, שכל כולו עוסק בעולם הנפלא של ההתבודדות. בעזרת ספר זה אדם לומד כיצד לדבר עם השם במשך שעה בכל יום. לדעת להתחנן על נפשו שתינצל מן הגיהינום של העולם הזה – שעיקרו הוא הניאוף (ובעיקר בעיניים), העונש הכי מר שישנו בעולם הזה, לראות מראות לא צנועים שהופכים את האדם למריר ומוציאים לו את החשק לחיות.
 
כשתתפלל, תראה איך כל יום כזה עובר עליך נקי, איזו עזרה משמים נפלאה אתה מקבל. כך, אתה זוכה לעבור את העולם הזה בשלום – שלום בגופך, שלום בממונך, שלום בזוגיות שלך, שלום בנשמתך.
 
וכדי להצליח ממש, מומלץ ללמוד את כל ה'גנים' (בגן האמונה, בגן השלום, בגן החכמה, בגן האושר, בגן הגעגועים, חכמות נשים – בגן השלום לנשים, בגן עדן מקדם, שעריו בתודה – בגן התודה) וכן לשמוע את הדיסקים העוסקים בנושא שמירת העיניים, קדושה, התבודדות, אמונה, שמחה ועוד. שיהיה בהצלחה רבה, ויהי רצון שנזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו, אמן. 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. בת מלך

י"ט אלול התשע"א

9/18/2011

מומלץ! ותודה לרב.

2. בת מלך

י"ט אלול התשע"א

9/18/2011

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה