חנוכה למתחילים: סופגניות ביס ללא שמרים

מרגישים לא בטוחים להתעסק עם שמרים? נזכרתם רגע לפני שהאורחים מגיעים? מתכון מהיר לסופגניות קטנטנות שמכינים תוך דקות. אורי שביט עם מתכון מנצח.

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 18.03.21

אני מוצאת שיש כמה יתרונות משמעותיים לסופגניות מהסוג של המתכון הבא: הן אינן דורשות התעסקות מלחיצה עם שמרים (במיוחד אם אתם פחות מנוסים בכך), אפשר להכין אותן ממש מהר, והן קלות להכנה גם למי שפחות מבלה במטבח. הגודל המיניאטורי שלהן מאפשר גם למקפידים לאכול סופגנייה אחת בלי יותר מדי רגשות אשם והן כמובן גם טעימות מאוד.

 

כמו בכל סוג של סופגניות, הן מוצלחות כשהן טריות מאוד, אחרי שהן יוצאות מהשמן. לא נהוג להזריק להן ריבה אלא דווקא לצפות אותן – אפשר לגלגל אותן בתערובת של סוכר חום וקינמון, לטבול אותן בשוקולד מריר מומס שיצפה אותן בכיפה מתוקה, לזלף סירופ מייפל או פשוט לבזוק עליהן אבקת סוכר.

 

חומרים לכ-30 סופגניות ביס קטנטנות

 

ליבשים:

1/4 1 כוסות קמח לבן
1/2 1 כפיות אבקת אפיה
2 כפות סוכר לבן או חום בהיר
קמצוץ מלח

 

לרטובים:

200 מ"ל יוגורט סויה, גבינת סויה לבנה למריחה או טופו משי רך, טחון למרקם חלק
4 כפות רסק תפוחים ללא סוכר
1 כף ברנדי או ליקר
1 כפית תמצית וניל

שמן לטיגון עמוק

 

 

להגשה:
 

אבקת סוכר, מייפל, שוקולד מריר מומס או תערובת של סוכר חום וקינמון

 

1. מערבבים בקערה את החומרים היבשים.

 

2. מוסיפים את החומרים הרטובים ומערבבים היטב רק עד לקבלת בצק אחיד.

 

3. מחממים שמן לטיגון עמוק בווק או בסיר (חשוב שהטמפרטורה שלו לא תהיה גבוהה מדי כדי שהסופגניות לא יישרפו מבחוץ לפני שיהיו עשויות מבפנים).

 

4. בעזרת כף מחלצים מהקערה כמות בצק של כפית גדושה ובעזרת כף נוספת מחליקים אותו לשמן החם (שימו לב שהסופגניות תופחות בטיגון). ממשיכים כך עם הבצק שנותר, בסבבים.

 

5. בעזרת תרווד מחורר מפרידים מהדפנות את הסופגניות ששקעו לתחתית ומגלגלים אותן בשמן, כדי שיזהיבו מכל הכיוונים. מוציאים לנייר סופג, מוסיפים איזו תוספת שאוהבים ומגישים מיד.

 

בתיאבון!

 

 

 

 

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח "טבעוניות נהנות יותר", שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה