יש לנו טיפ בשבילכם

מה שרואים מכאן לא רואים מהמראה! עצבנים וטעונים על ההגה ובחיים בכלל? זאת לא גזירה משמים. לרב שלום ארוש יש בשבילכם טיפ שיעשה לכם את היום והחיים.

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 14.03.21

הקריאות של ניידת המשטרה שנסעה מאחורי כאילו העירו אותי מתרדמה עמוקה. אני עובר תקופה לא קלה בחיים ופעמים רבות אני מוצא את עצמי שוקע במחשבות ובהרהורים ובדאגות, או מפליג על כנפי הדמיון למקומות אחרים. אנשים מדברים אלי ואני לא שם לב. אני לא ממש כאן. אבל מהקריאה של הניידת "סוברו, עצור בצד!" היה קשה להתעלם, והיא הורידה אותי בחזרה אל קרקע האספלט של המציאות.

 

במשך אותן שניות מתוחות של המתנה ניסיתי לחשוב מה לא בסדר אצלי. הרצתי בראשי מעין רשימה דמיונית תוך כדי שאני מסמן 'וי' על כל פרט ברשימה: הרישיון כאן והוא בתוקף, יש ביטוח, יש טסט, נסעתי במהירות המותרת, עצרתי בעצור, אני חגור, לא נגעתי בטלפון הסלולרי…

 

גם אחרי שווידאתי שאין לי ממה לחשוש, עדיין קינן בתוכי הספק: 'נכון שלא מצאתי שום סיבה מיוחדת שבגללה אני אמור לקבל הפתעות, אבל אני מקווה שגם השוטר לא ימצא…'

 

כשפתחתי את החלון עמד מולי שוטר כשהוא מחייך חיוך רחב. לא, זה לא היה חיוך של לגלול או של התנשאות, זה היה חיוך חם מכל הלב. אחרי שהחזרתי חיוך מהוסס שהסגיר את המבוכה שבה הייתי שרוי, שינה השוטר את ארשת פניו והם עטו דאגה אימהית. לא אגזים אם אומר שהרגשתי שהוא ממש דואג לשלומי. "עצרתי אותך בגלל שאתה מהווה סיכון לציבור", הוא אמר. מרוב תדהמה לא הצלחתי לשחרר מילה ואפשרתי לשוטר להמשיך ולהסביר במה אני מסכן את הציבור.

 

"זה לא רק שאתה נוסע בלי חיוך, אלא אתה גם נראה מאוד מתוח ומודאג. זה מהווה סיכון נורא לציבור, נהג שרואה אותך עם כזה פרצוף עלול גם הוא להיכנס לעצבות, והתוצאות עלולות להיות חלילה קטלניות. אתה יודע שלפי כל המחקרים החדשים, נהיגה בעצבות היא הגורם הראשי לתאונות. לטובתך ולטובת כולנו אני חייב להוריד אותך מהכביש לריענון קצר. שב כאן ברכב ותשמע כמה בדיחות טובות, תתעודד ותתחזק, ואחר כך תמשיך בנסיעה עם חיוך בלבד בכפוף לחוקי התעבורה החדשים".

 

הוא צודק, חשבתי, מאז שעלתה לשלטון המפלגה החדשה והתמנה בממשלה שר חיוך, האווירה ברחוב השתפרה פלאים. ואני, מרוב דאגות שכחתי לחייך… טוב שהשוטר המתוק הזה שם לב לכך בזמן ועצר אותי. אבל במצב שבו אני נמצא לא האמנתי שכמה בדיחות יעזרו לי, לכן פניתי אל שוטר ואמרתי, "שוטר יקר, אתה ממש צודק, אבל תראה, אני עובר תקופה לא כל כך קלה ואני לא חושב שהריענון הזה יעזור לי, אני צריך משהו יותר חזק…"

 

השוטר הבין לליבי ואמר, "אתה יודע מה, אני אשלח אותך ל'קורס אמונה מונעת'. זה קורס שרץ כבר כמה חודשים, ובשבוע הבא נפתח מחזור חדש בדיוק בשביל אנשים כמוך. אני בטוח שתוך ימים ספורים אתה כבר תוכל לחזור ולנהוג בחיוך…"

 

השוטר המשיך לחזק אותי וסיפר, ש"הקורס מצוין. גם השכן שלי עובר הרבה קשיים בחיים. לפני כחודשיים הוא עבר את הקורס הזה ובמשך חודש שלם הוא היה בשמחה עצומה למרות כל מה שעובר עליו. ולפני כחודש הוא נרשם לקורס נוסף, 'קורס הודיה מונעת' ומאז הוא התחיל להודות על הצרות ובזכות זה גם יצא מכל הצרות ומכל הבעיות".

 

מאמרים נוספים בנושא:

סותמים חורים

להשחיז את הגרזן

עם הפנים קדימה

בית ספר לאהבה

לנצח כל רגע מחדש!

לא ביום אחד

להזיז את הגבינה

החיים בקופסה

יש חיים מחוץ לקופסה

הדבר הכי טוב שקרה לך

 

ידעתי שזה בדיוק מה שאני צריך כעת. אחוז התפעלות יצאתי מהרכב, הודיתי לשוטר מכל הלב והתחבקנו. אחר כך הודיתי לבורא עולם שיש לנו שוטרים כאלה ששומרים על מצב הרוח של האומה ואוכפים את חוקי החיוך של מפלגת השלטון החדשה, מפלגת האמונה…

 

המציאות האידיאלית

 

סיפור דמיוני? ממש לא. נכון שבינתיים הוא לא קרה, אבל זה סיפור על האמת. זה סיפור על המציאות כפי שהמציאות אמורה להתנהל. נהיגה באמונה היא חוויה נעימה, נסיעה באמונה היא נסיעה בטוחה. גם לכם וגם לנהגים סביבכם. נהג עם אמונה מתמודד בצורה אחרת לחלוטין. הוא מקרין סביבו אווירה חיובית וכל הנסיעה שלו רצופה מעשים טובים וקידוש שם שמים.

 

זאת לא גזירה משמים שאנו צריכים לרדת מההגה עצבניים וטעונים. יש לנו את הזכות לנסוע בבטחה ובשמחה, וזה אפשרי כשנוסעים באמונה. כמו כל דבר בחיים, גם נהיגה בלי אמונה יכולה להיות גיהינום, עצבים בלתי פוסקים ותחושה מרה שמלווה אותנו כל היום. לעומת זאת, נהיגה באמונה היא גן עדן עלי אדמות, רוגע, נעימות ואינטראקציה חיובית עם בני אדם.

 

חוקי התנועה אינם יכולים למנוע תאונות, כי כאשר האגו חוגג והרצונות לנהל את העולם ולהיות צודק שולטים – כל אלה גורמים לאדם לאבד את השליטה על הדחפים שלו והוא עוקף וממהר, מתעצבן וצופר. נהג בלי אמונה עלול בקלות להפוך לחיית טרף על הכביש. לעומת זאת, הנוהגים באמונה שומרים על צלם האלוקים, מוותרים, נותנים זכות קדימה, אין להם לאן למהר כי הם יודעים שהם יגיעו בדיוק בשעה שבה הם צריכים להגיע – ואז הדרך אינה רק סביבה בטוחה, אלא גם סביבה של נועם ואהבה. אם כן, האמונה יכולה למנוע תאונות וליצור אווירה חיובית וטובה על הכביש.

 

 

עצבניים וטעונים על ההגה? זאת לא גזירה משמים. ממשו את הטיפ וסעו בבטחה עם חיוך על הפנים…

 

טיפ לנהג

 

בפרשת השבוע מתואר אחד החטאים החמורים בהיסטוריה: חטא העגל. בני ישראל עשו עגל זהב ואמרו עליו: "אלה אלוהיך ישראל". ואומרים חז"ל שבגלל שאמרו "אלה אלוהיך ישראל" היו צריכים לעבור את "אלה מסעי בני ישראל" – ארבעים ושניים מסעות במשך ארבעים שנה במדבר, כי הנסיעות הן תיקון על חטא העגל שהוא פגם האמונה.

 

לכן, האדם סובל על הכביש בגלל חטא העגל. חטא העגל היה חטא של עבודה זרה, כלומר חוסר אמונה מוחלט, והתפקיד של כולנו הוא לתקן את החטא לא רק על ידי שלא נעבוד עבודה זרה אלא על ידי שנשאף תמיד להגיע לשלמות האמונה. וככל שאדם זוכה להשלים יותר את אמונתו, הסבל שלו בדרכים הולך ופוחת.

 

ונכון שצריכים אמונה בכל מעגלי החיים ובלי זה לא ניתן להצליח בכלום, אבל על הכביש זה ממש קריטי, מאוד מסוכן. מפחיד לנהוג בלי אמונה. מצד שני, כשאנו נוהגים, יש לנו זמן להשקיע בעצמנו עם חיזוקים באמונה ולפנק את עצמנו בשמיעת שיעורי אמונה.

 

למה לשמוע חדשות ולהיות עצבני בריבוע? למה לשמוע צרות שקרים ומריבות? קחו לכם לדרך את עֶרכַּת שיעורי האמונה שבורא עולם זיכה אותי למסור, והנסיעות בדרכים ייהפכו לחוויה נעימה ומחזקת. ניתן לקבל שיעורים רבים על דִיסק־אוֹן־קִי קטן, ןכך כל הדרך לקבל "טיפול עמוק באמונה", דיבורי אמונה שמחלחלים לתוך הנשמה. למה? כי זאת האמונה המונעת הטובה ביותר לכל בעיות החיים ובפרט, ולכל הצרות והתאונות שבדרכים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה