כלל הזהב

תרשמו לכם את זה, כי הדברים הבאים שתקראו כאן עומדים לשנות לכם את החיים. כי כלל זהב כזה, מפתח להצלחה ושפע של ברכות בכל תחומי החיים עוד לא קיבלתם!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

תרשמו לכם, כי כלל הזהב הזה עומד לשנות לכם את החיים!

 

משנתו של רבי נחמן מברסלב מלאה בחכמה, בינה ודעת, והרבה מאוד הכוונה מלאה בעוצמה. אך גם כזו שמלווה בכללי זהב מדהימים שמרצפים את שבילי חיינו ומעניקים לנו מפתחות חשובים להצלחה בחיים.

 

אחד הכללים היפים מסט כללי הזהב שרבי נחמן מברסלב הוריש לנו הוא – שיש עניין שהכל יתהפך לטובה!

 

ואל תחשבו שזה עניין של מה בכך!

 

כי כל מה שעשינו, כל מה שחשבנו, כל מה שאמרנו – על דרך השלילה, אם נרצה ונתקן יתהפך לטובה! וכשדבר טוב מתהפך לטובה הוא משפיע לנו שפע גדול ואדיר של ברכות בחיים!

 

נכון, קשה לחשוב על כל הדברים הלא טובים שעשינו, אבל אם נעשה מאמצים מכאן ולהבא, אם נחשוב טוב ונחפש את הטוב בנו ובסובבים אותנו נגלה שהכלל הזה פועל בצורה נפלאה.

 

חז"ל מלמדים אותנו, לצורך המחשת הדברים, שלשון הרע ורכילות ושאר עבירות קשות מעין אלה שאין דרך לכפר עליהם, אם האדם בוחר להמשיך לעשות אותן ולא מתקן את דרכיו.

 

אם אדם רוצה להשתנות, עושה את כל מה שהוא יכול ולומד מה נכון ומה לא ומתפלל לעזרה משמים, ובמקביל מתחייב בנחישות לעשות כל שביכולתו לשפר את עצמו והתנהגותו ולהימנע מהעבירה, הוא בוודאי יזכה לעשות תשובה שלמה ואף יתברך משמים. הקב"ה יעזור לו להשיג את המטרה הזו.

 

אבל כל זה רק אם הוא מאמין בכלל של רבי נחמן – שיש עניין שהכל יתהפך לטובה!

 

שאם טעינו וקלקלנו ואנחנו מאמינים שאפשר לתקן – אז בוודאי אפשר לתקן והכל יתהפך לטובה!

 

מאמרים נוספים בנושא:

סוד האושר והשמחה: שני כללים

נוסחת החיים

מעגל ה-99

בדרך אל אי האושר

החלום המושלם

תגיד, אתה מאושר?

הנוסחה הנכונה?

הדרך הכי טובה לחופש

 

אל תפחדו מהמושג הזה שנקרא תשובה. למה? כי היא נעימה וקלה לעשייה, מתוקה ונפלאה. אדם שאף פעם לא מדבר לשון הרע הוא אדם עם לב נקי וחיים רגועים. הוא נהנה מנשמה וגוף בריאים. והאמת, שכולם יכולים להשיג את זה. לא משנה מה עשיתם ובמה חטאתם – לא ידעתם, לא הייתם מודעים לעניין, ויכול שלמדתם ושכחתם. בכל אופן, אל תדאגו! רבי נחמן מברסלב מבטיח  שאין שום ייאוש בעולם (עוד כלל אדיר ונפלא שלו!) כי יש עניין שהכל יתהפך לטובה. אתם יכולים לסמוך עליו.

 

למה? תקראו את השורות הבאות:

 

הרמב"ם מלמד אותנו, בהלכות תשובה, שאדם יכול לכפר על העבירה הכי גרועה בעולם עם מצוות התשובה, ואומר שאדם שבוחר בתשובה הוא בעל תשובה עם מקום בעולם הבא. הדבר החשוב הוא לשים לב ולהחליט עם כל הלב להתחיל להימנע מהעבירה. למשל, לשמור על הפה שלנו מרגע זה ואילך ולא לדבר רע על אף אחד.

 

 

אל תדאגו, יש עניין שהכל יתהפך לטובה!…

 

אנחנו חייבים להיות נחושים ולקבל את הפעולה ההחלטית ולעשות כל שביכולתנו ולהימנע מלדבר לשון הרע, לשמוע או לקבלה. כולם צדיקים ואהובים. אז מן הסתם נרצה גם להתפלל כדי שנזכה כולנו להיות שמחים ומוצלחים – ברוחניות ובגשמיות. נקדיש זמן כל יום בתפילה האישית, במילים שלנו, ונבקש מבורא עולם שיעזור לנו מול היצר הרע ושלא נדבר על אף אחד.

 

כי זה מה שאנחנו רוצים – פה נקי מדיבורים רעים. חשבון נפש יומי יעזור לנו להשיג את המטרה, וכך גם החיפוש אחר הדרכים לדבר רק טוב. כך נזכה לחיים מאושרים ומתוקים ונאיר את העולם ונהפוך אותו למקום טוב יותר לחיות בו. כי אור קטן מגרש חשיכה גדולה! מילה אחת קטנה תהפוך לטובה את כל הדיבורים הרעים.

 

זהו אחד מסודותיו של משיח שרבי נחמן גילה לנו: כאשר משיח יתגלה הוא יגלה לנו איך לתקן את כוח הדיבור. כי המילה "משיח" מלשון להשיח – שיחה. אם הפה של אדם היה מלא בדיבורים רעים, משיח ילמד אותו איך לדבר ולהתפלל אל הבורא, להפוך את החושך בחיינו לאור בוהק וחיובי ברוחניות ובגשמיות.

 

זה לא קשה ולא צריך בכלל לחכות שמשיח יבוא כדי לעשות את זה, בפה ובלב שלנו יש את הדבר הזה לעשות. וכמובן, להשתמש בכללי הזהב שרבי נחמן מברסלב נותן לנו להצליח בחיים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה