לביבות בטטה ברוטב מנגו או פלפלים קלויים

המרוץ אחרי הלביבה עדיין ממשיך. אורי שביט עם מתכון חגיגי ולא שגרתי שיהפוך את ארוחת החג למעניינת יותר. להגיש לצד הלאטקס המסורתיות.

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 22.12.22

אני לא מכירה הרבה אנשים שלא אוהבים לביבות בטטה – הן רכות ונימוחות, שחומות ומעוררות תיאבון ובעלות מתיקות טבעית כובשת. חנוכה זו הזדמנות מעולה לשלב אותן בארוחת החג ולשדך להן רוטב עוקצני שיקפיץ את הטעמים שלהן עוד יותר. אם יש ילדים בקרב האורחים (אצל מי אין?) אפשר להכין אותן בגרסה עדינת טעמים, לצד הגרסה המתובלת ולהגיש את הרוטב בצד.

אם לא מצאתם מנגו בשל (שמתם לב כמה העונה שלו התארכה השנה?) תוכלו לטחון במקומו פלפלים מתוקים קלויים ולהגיש את הלביבות עם רוטב אדום לוהט.

חומרים ל 20-25 קציצות

כ-1 ק”ג בטטות, קלופות וחתוכות לקוביות
1/2 כוס בורגול גס
1 כוס מים רותחים
1 כרישה, קצוצה (החלק הלבן בלבד)
3/4 כוס קמח מלא
2 כפות לימון כבוש קצוץ, מתובל בפפריקה או טבעי (להשיג במרכולים)
פפריקה חריפה
מלח

פלפל שחור גרוס טבעי

לרוטב מנגו:

1 מנגו גדול ובשל, קלוף וללא הגרעין
1 כפית ממרח פלפל צ’ומה
1 כף מיץ לימון
חופן קטן עלי נענע טריים
חופן קטן עלי כוסברה טריים
קמצוץ מלח

להגשה: כוסברה קצוצה

1. מבשלים את קוביות הבטטה בסיר עם הרבה מים במשך כחצי שעה, עד שהן מתרככות לחלוטין. מסננים ומשהים במסננת כחצי שעה, כדי שיגירו את כל הנוזלים. מעבירים לקערה גדולה.

2. בינתיים מניחים את הבורגול בקערה ויוצקים לתוכה מים רותחים. מכסים בניילון נצמד וממתינים כ-20 דקות, עד שהבורגול מתרכך וסופג את המים. מסננים ומניחים להתקרר לטמפרטורת החדר.

3. מכינים רוטב מנגו: מניחים את חומרי הרוטב במעבד מזון וטוחנים עד לקבלת קרם אחיד. טועמים ומתקנים תיבול.

4. יוצקים מעט שמן זית למחבת ומחממים מעל להבה בינונית. כשהשמן חם מטגנים את הכרישה הקצוצה 5-10, עד לריכוך. מסירים מהאש.

5. בעזרת מועך פירה מועכים את הבטטות המבושלות. מוסיפים בורגול, כרישה, קמח, לימון כבוש ותבלינים, ומערבבים עד שמתקבלת תערובת מעט דביקה. אם צריך מוסיפים מעט קמח.

6. יוצקים מעט שמן זית למחבת עם ציפוי נגד הידבקות ומחממים מעל להבה בינונית-גבוהה. יוצרים לביבות שטוחות מהתערובת ומטגנים 2-3 דקות להשחמה. הופכים ומטגנים 2-3 דקות נוספות. מוציאים לנייר סופג וממשיכים עם יתר התערובת.

7. להגשה, יוצקים מעט רוטב המנגו לצלחת ומניחים עליו כמה לביבות. מפזרים מעל כוסברה קצוצה ומגישים.

בתיאבון!

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה