לביבות תפוחי אדמה וגבינה מלוחה

הן עשויות כמו הלביבות שאתם כבר מכירים, אבל כאן הטוויסט הוא של הגבינה המלוחה שמעניקה להן מרקם מיוחד וטעם נפלא. המתכון של שוקי גלילי.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: שעה | דרגת קושי: בינוני | חלבי

 

הן עשויות מתפוחי אדמה כמו הלביבות שאתם כבר מכירים, אבל מכילות גם כמות נאה של גבינה מלוחה שמעניקה להן מרקם מיוחד וטעם נפלא. ההכנה לא מאוד מסובכת.

 

מקורות המתכון הזה הם במטבח העיראקי, שהוא עתיר קציצות ולביבות בכל השנה, לא רק בחנוכה. יש כאלו שמכירים אותו (או דומים לו) בשם "עיג'ה בג'בן", שהוא גם השם בו מכנים בעיראק חביתה פשוטה עם גבינה מלוחה. כמו הרבה מאכלים עממיים, אין מתכון מוסכם אחד אבל הגרסה שלפניכם "עובדת".

 

 

הבסיס למתכון הוא השילוב בין תפוחי אדמה מבושלים, גבינה מלוחה וביצים. הגבינה המתאימה ביותר היא זו שמכונה בפשטות "גבינה עיראקית", גבינה מלוחה מאוד, נקבובית ובעלת מרקם קשה יחסית (יש גבינה דומה שמכונה "גבינה גרוזינית"). אם לא הצלחתם לשים יד על כזו, תוכלו להשתמש בכל גבינה מלוחה אחרת, ובלבד שאינה לחה מדי.

 

הלביבות שמתקבלות הן אווריריות ורכות מאוד, ממש נמסות בפה. אחרי שמקררים אותן המרקם נעשה יציב יותר והן עדיין טעימות מאוד.

 

 

המצרכים

 

ל-20-25 לביבות

1/2 ק"ג תפוחי אדמה (עדיף האדומים מזן דזירה)

200 גרם גבינה מלוחה (עיראקית או דומה)

1/2 בצל יבש

4 כפות פטרוזיליה קצוצה דק

1/2 כוס קמח

2 ביצים

קורט מלח, פלפל שחור, פפריקה

שמן לטיגון (תירס או קנולה)

 

אופן ההכנה

 

1. מבשלים את תפוחי האדמה בקליפתם במים מומלחים עד שיתרככו (20-30 דקות). מניחים בצד כמה דקות לקירור ואז קולפים ומועכים במזלג או במועך פירה.

 

 

2. במקביל, קוצצים את הבצל ומטגנים במעט שמן עד להשחמה. מגרדים את הגבינה בפומפיה דקה.

 

3. מערבבים את הפירה עם הבצל המטוגן והגבינה המגורדת, הפטרוזיליה הקצוצה, הקמח והתבלינים. טורפים ומוסיפים את הביצים.

 

 

4. מחממים במחבת גדולה שמן בגובה 1.5 ס"מ. נוטלים מהתערובת כמות בנפח של בערך כדור פינג פונג, צרים בידיים לחות כדור ומועכים אותו ללביבה בגובה של כ-1 ס"מ (אם יש צורך מוסיפים מעט קמח לתערובת). מטגנים כ-3 דקות מכל צד ומעבירים לצלחת מרופדת במגבות נייר.

 

 

מקררים מעט, טועמים, מתקנים תיבול וממשיכים לטיגון שאר הלביבות.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה