ל”ג בעומר: תעלומה במירון

ל"ג בעומר: מה גורם למאות אלפי יהודים מכל גווני הקשת מהארץ ומרחבי העולם לעלות על אוטובוסים דחוסים ביום קיצי חם ולהיטלטל במשך שעות כל הדרך להר מירון, לרשב"י?

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 14.03.21

במה מתייחד רבי שמעון בר יוחאי מכל עשרות ומאות קברי הצדיקים הפרוסים בכל רחבי ארץ הקודש, שעושים עסק כל כך גדול מקברו ומיום ההילולה שלו?

 

מה הפשר אופי החגיגה בהר מירון בה משמשות מצד אחד – שמחה עילאית, שירים וריקודים, שפע של מאכלים ואווירת חג, ומן הצד השני – התעוררות ובכייה, תפילה ותחנונים, תשובה וחרטה?

 

במאמר זה אשתדל להסביר לכל הנוסעים היקרים לשם מה הם נוסעים. וגם, אתן עצה טובה ויקרה כיצד להפיק את הטוב ביותר ממנה. כי כאשר אדם יודע מהי מטרת הנסיעה וכל כולו מונחה ומכוון על פיה – בוודאי שהוא יפיק את התועלת הרצויה. ולמרות שלא ניתן לשער את מעלת הנוסעים השמחים ביום קדוש וגבוה זה, יהיו אשר יהיו, אך כאשר המטרה אינה ברורה בקלות ניתן להחטיא את הייעוד ולאבד אוצרות יקרים.

 

אז כבר נסעתם, כבר זכיתם להיות שם, בעצם אתם כבר שם… אבל עם קצת כיוונון תחזרו עם הרבה יותר כוחות, ישועות וים של אוצרות.

 

ההבטחה והתקווה

 

התשובה לשאלות בתחילת המאמר היא, שכל יהודי, ולא משנה מי הוא ואיך הוא נראה או איך הוא מנהל את חייו – בעומק ליבו מקננת השאיפה האדירה וחסרת המעצורים – קרבת הבורא, להיות כרצונו בשלמות ולהניח לכל הענייני ההבל והשקר של העולם הזה ולדבוק בתכלית.

 

אולם היצר הרע הגדול והיחיד שיכול למנוע מהאדם להרגיש את זה – הוא הייאוש. כאשר אדם מתייאש, חלילה, מלהגשים את המטרה הגדולה של נשמתו זה הדבר הכי קשה. אך אם יש לו תקווה שלמה, היצר הרע לא יוכל לו.

 

 

צילום תמונות: דוד כהן 156 שאטרסטוק

 

מאמרים נוספים בנושא:

נוסעים לרבי שמעון

הסוד של רבי שמעון בר יוחאי

הרצון של רבי שמעון

יום שכולו הבטחה!

ל"ג בעומר – טיפים ליום שכולו המתקה!

לילה של מדורות
המסר של רבי שמעון בר יוחאי

רגע, איזה ברוך?

 

הצדיקים, יחידי הדורות, שזכו לתכלית ההשגה וידעו בידיעה מוחלטת שאין שום ייאוש כלל בעולם והיה להם את הכוח הרוחני לתקן את נשמות ישראל, הם אלה שהיה בכוחם להבטיח הבטחות מרחיקות לכת לכל נשמות ישראל, שיזכו לחזור בתשובה שלמה ולתיקונים נפלאים.

 

"רבי שמעון בר יוחאי הבטיח שלא תישכח תורה מישראל על ידו", אומר רבי נחמן מברסלב. הוא הבטיח שבאור התורה שלו, בכוח האמונה בגדלותו – "ייצאו מן הגלות ברחמים"!

 

זה נוגע גם לגאולה של עם ישראל בכלליות ולזו הפרטית של כל אחד ואחת – לזכות לגאולה השלמה. כלומר, להשתחרר מכל הרע שלו, להתנתק מכבלי העולם הזה, לזכות לתשובה שלמה וחיים רוחניים נפלאים – תורה ותפילה בשמחה אמיתית, אמונה שלמה, דבקות בבורא עולם ועונג עילאי בעבודתו.

 

ולרבי שמעון בר יוחאי זיע"א, יש את הכוח להבטיח. הוא העיד על עצמו שהוא יכול לפטור את כל העולם מן הדין. זה נכתב בגמרא. וכל יהודי בעומק נשמתו מרגיש שכל התקווה שלו למילוי שאיפותיו הכמוסות נמצאת שם בהר מירון, בתוך המערה, אצל הצדיק הקדוש רשב"י. לכן אנו רואים את נהירת ההמונים דווקא אליו, כי יש שם התעוררות גדולה מאוד לתפילה ולתשובה לצד שמחה אדירה הנובעת מהתקווה הגדולה שבה כל אחד מתמלא ביום ובמקום הקדוש והעצום הזה.

 

וכמובן שחשוב לדעת: ציון הרשב"י זה לא קבר, אלא זה משכנו של צדיק חי וקיים שהבטיח לכולנו, והוא מצפה שנבוא ונקבל ונממש את ההבטחה. מעשי כוחו וגבורתו והמפוזרים בדברי חז"ל ונשמות ישראל שנוהרות אל מקור האור – כל אלה מעידים כאלף עדים שמדובר בהבטחה נאמנה: אתם יכול לזכות לתשובה שלמה ולתיקון שלם ביום קדוש זה!

 

ותשובה שלמה, זו ישועה שכוללת את כל הישועות, כי כאשר זוכים לתשובה שלמה, ממילא מתבטלות כל הצרות ונמתקים כל הדינים. אפשר להתפלל על ישועות בכל תחומי החיים, אבל החכמה היא לפתור את כל הבעיות מהשורש ולבקש על הדבר העיקרי והשורשי – התשובה שלנו. וזה גם הדבר העיקרי שיש לנו עליו הבטחה מפורשת מהצדיק – שאנחנו יכולים לדרוש אותו ולקבלו.

 

 

צילום תמונות: דוד כהן 156 שאטרסטוק

 

איך עושים את זה? ובכן, כשאתם נמצאים בהר מירון אין צורך להידחף ולהידחק לתוך המבנה פנימה. רבי שמעון נמצא בכל מקום ושומע אתכם מכל נקודה על ההר. העיקר הוא, שתגיעו ליישוב הדעת ולשקט נפשי. מצאו לכם פינה 'להיבלע' בהמון, כמו בתפילת שמונה-עשרה שכולנו ביחד וכל אחד מתייחד עם קונו לבדו. אז, פנו לרבי שמעון ובקשו ממנו שיקיים את מה שהוא הבטיח – שלא תשתכח תורה מישראל על ידו, שנזכה לתשובה שלמה, לפטור את כל העולם מן הדין… בקשו ממנו, אל תתביישו. הרבו במילים ובתחינות לבורא עולם והצדיק הקדוש.

 

כן, זה כל כך פשוט. צריך להתעקש ולחזור על הדברים שוב ושוב. ככל שתתעקשו, האמונה שלכם בצדיק תתחזק. וככל שהאמונה בצדיק תתחזק תתקרבו אליו יותר ויותר, עד שתכללו בו ותזכו בעוד ועוד ישועות ודברים נפלאים. האמונה בכוחו של הצדיק היא דבר גדול ועוצמתי ביותר, אפילו אם במציאות אתם רחוקים ממנו כרחוק מזרח ממערב, כמו שאומר רבי נחמן: "כשמקורב להצדיק, אף שאינו מקבל ממנו כלל, הוא גם כן טוב מאוד. והאמונה לבדה שמאמין בהצדיק, מועיל לעבודת השם יתברך".

 

כל דיבור שלכם קושר ומחבר אתכם אל הצדיק, מדביק את נשמתכם בנשמת הצדיק עד זוכים למה שאומר רבי נחמן בהמשך, "כשדבוק להצדיק ומאמין בו – נאכל להצדיק ונתהפך למהות הצדיק ממש"!

 

כשאתם מתעקשים ומפצירים, תבקשו עליכם ועל כלל עם ישראל. כולנו מחכים לישועות, לגאולה השלמה. וכאמור, הגאולה תלויה רק בתשובה כפי שאומר רבי שמעון בר יוחאי זיע"א בזוהר הקדוש – שאין דבר זה (שהוא הגאולה) תלוי אלא בתשובה, והכוח והמפתח של כל עם ישראל נמצא אצלו. זו הסיבה ששרים אצלו את מה שנאמר בגמרא על יום הכיפורים:

 

וכשאתה מתעקש ומפציר, תבקש עליך ועל כל עם ישראל. אנחנו מחכים לגאולה שלימה, והגאולה תלויה רק בתשובה, כמו שאומר אדוננו רבי שמעון בזוהר הקדוש, שאין דבר זה (שהוא הגאולה) תלוי אלא בתשובה – והכוח והמפתח לתשובה של כל עם ישראל נמצא אצלו, ולכן "לפני מי אתם מיטהרים ומי מטהר אתכם".

 

בקשו על הקרובים אליכם. זה זמן מיוחד לבקש על הילדים שהתרחקו או שאין להם מספיק חום יהודי בלב. זה הזמן לבקש על בן או בת הזוג, על שלום בית, על אחדות גשמית ורוחנית,

"רבי שמעון אתה הבטחת, תרחם על הבן שלי, על הבת שלי, על אשתי, על בעלי. קרב אותם לתכלית. תן להם לב חדש, לב בשר, רוח נכון…"

 

מי שמכיר את הצער הזה יודע שאין דבר יותר כואב וקשה מזה. אבל יש תקווה! ציונו של רבי שמעון בר יוחאי ביום ההילולה הוא הזמן והמקום לפעול ישועות שלמות ונפלאות ולהחזיר את כל הבנים והבנות לאבינו שבשמים.

 

אני לא מחדש לכם כלום, אלא רק מגלה לכם את מה שאתם כבר יודעים ומרגישים בסתר ליבכם. ראיתי, ואני רואה בכל פעם מחדש, ניסים ונפלאות בכל נסיעה ונסיעה. וכל אחד כפי שהוא ללא יוצא מן הכלל יכול לפעות ניסים ונפלאות בנסיעה שלו לצדיק.

 

סעו לשלום, תגיעו לשלום, תתעקשו ותפעלו, תרקדו ותשמחו, ותחזרו הביתה עם סלים מלאים בישועות, לחיים חדשים, בשמחה ובשלום.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. נקי יונה

ט"ו אייר התשע"ט

5/20/2019

תגובה למאמר

נפלא ביותר. פותח את הלב לתפילה זכה ואמיתית. רוב תודות.

2. נקי יונה

ט"ו אייר התשע"ט

5/20/2019

נפלא ביותר. פותח את הלב לתפילה זכה ואמיתית. רוב תודות.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה