לזניה מצות וגבינות – קלה להכנה!

לזניה קלה להכנה! לא תאמינו עד כמה היא לא מסובכת מהכנת הלזניה הרגילה והתוצאה לא נופלת מהמקור! מתכון לזניה לפסח של שוקי גלילי הכי טעים שיש!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 16.03.21

זמן הכנה: שעה וחצי | דרגת קושי: קל-בינוני | חלבי

 

הכנת לזניה ממצות היא לא מסובכת יותר מהכנת לזניה רגילה, והתוצאה לא נופלת מהמקור.

 

רבים מהמתכונים הכשרים לפסח יגרמו לכם להתגעגע לחמץ, אבל לא הלזניה הזו – היא מזכירה מאוד את הדבר האמיתי, ויש שיטענו שהיא אפילו עולה עליו.

 

הרעיון פשוט: שכבות של גבינות ורוטב עגבניות, וביניהן מצות שרויות במקום עלי לזניה. עדיף להשתמש במצות מהסוג שאינו חרוך בקצותיו. הרוטב הוא רוטב עגבניות פשוט, כמו זה שמכינים לפסטה. עם הגבינות אפשר לשחק קצת, אך ככלל השילוב בין גבינה צהובה לבולגרית ולקוטג' או ריקוטה עובד מצוין.

 

הכי נוח להשתמש בתבנית מרובעת בגודל 20×20 ס"מ, שקרובה מאוד לגודל של המצות, והכמויות במתכון מותאמות לגודל הזה. אפשר גם להשתמש בתבנית אלומיניום חד-פעמית בגודל 22×16 ס"מ ולחתוך את המצות השרויות בהתאם. 

 

 

המצרכים

לתבנית מרובעת 20×20 ס"מ, בערך 6 מנות:

5 מצות

350 גרם רוטב עגבניות (לפי המתכון להלן)

150 גרם גבינה צהובה מגורדת

120 גרם גבינה מלוחה מגורדת

100 גרם גבינת קוטג' (או ריקוטה)

1 כפית אורגנו מיובש

מלח, פלפל

 

מצרכים לרוטב:

קופסת שימורי עגבניות קלופות (400 גרם) או מיץ עגבניות מאיכות טובה (700 גרם)

1/2 בצל

2 כפות פלפל אדום קצוץ

4 שיני שום קצוצות

1/2 גזר מגורר או חתוך לקוביות קטנות

אופציונלי: 1 כף שורש סלרי מגורר

מלח

 

 

אופן ההכנה

 

הרוטב:

 

1. קוצצים ומטגנים בסיר את הבצל עד הזהבה, מוסיפים את הפלפל האדום והשום, מערבבים ומאדים עוד 2-3 דקות. מוסיפים את הגזר והסלרי אם יש, מערבבים ומאדים עוד דקה או שתיים.

 

2. קוצצים את העגבניות הקלופות ומוסיפים לסיר עם כחצי כוס מים ומעט מלח. אם משתמשים במיץ עגבניות מוסיפים אותו כפי שהוא. מביאים לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים תוך בחישה מדי פעם עד שמתקבל רוטב סמיך במרקם פחות או יותר אחיד. טועמים ומתקנים תיבול. הרוטב צריך להיות קצת יותר מלוח ומתובל ממה שאתם רוצים שהתוצאה הסופית תהיה.

 

הלזניה:

 

1. שוטפים את המצות במים, מניחים בצלחת ומכסים במגבת לכמה דקות.

 

2. בינתיים, משמנים את התבנית במעט חמאה ומחממים את התנור ל-180 מעלות.

 

3. מרפדים את תחתית התבנית במצה, מורחים רוטב, מפזרים גבינה צהובה ומלוחה ומכסים במצה נוספת. מורחים בצורה אחידה את גבינת הקוטג' ומכסים במצה השלישית. מורחים שוב רוטב, מפזרים גבינה צהובה, את שארית הגבינה המלוחה, ואת האורגנו המיובש. מכסים במצה האחרונה, מורחים את שארית הרוטב, מפזרים את שארית הגבינה הצהובה.

 

4. מכסים בנייר אלומיניום ומכניסים לתנור לכ-45 דקות. מסירים את נייר האלומיניום ואופים 10 דקות נוספות.

 

כל שלבי ההכנה:

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה