לתקן את העבר

איך מתמודדים הורים עם ילד שמחליט שהדרך שלו היא הנכונה? הולכים איתו ראש בראש? ד"ר זאב בלן מרגיע את ההורים עם תשובה שלא חשבו עליה.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

איך מתמודדים הורים עם ילד
שמחליט שהדרך שלו היא הנכונה?
הולכים איתו ראש בראש? ד"ר
זאב בלן מרגיע את ההורים עם
תשובה שלא חשבו עליה.
 
 
משפחת ריינדוס היא משפחה נפלאה שלא מזמן עבדתי איתם. את דרכם הם התחילו כלא יהודים. אחרי מספר שנים הצמא הרוחני שהתפתח הוביל אותם לקשר עמוק יותר עם אלוקים, עד שלבסוף החליטו להיות יהודים אורתודוקסים. כל מי שמבין בגיור, יודע שהליך הגיור האורתודוקסי הוא לא דבר פשוט ויכול לקחת זמן. הזוג ריינדוס למדו על היהדות במשך תקופה ארוכה, ובנקודה מסוימת בדרכם הפכו לחלק בלתי נפרד מעם ישראל.
 
כאשר הגיעו לנקודת הגיור הם החליטו, באופן די מובן, להתנתק מכל החלקים השייכים לעברם בכל התחומים, מכל הפעילויות שעשו לפני שהתגיירו – כמו האזנה למוסיקה לא יהודית וכן מכל תחומי הספורט, כאשר המועדף שלהם הוא הרמת משקולות ובילוי קבוע בחדר כושר.
 
מתקדמים עם הזמן.
 
בני הזוג מתמודדים עם ילד שגורם להם צער רב, אכזבות והרבה כאב. הם לא הצליחו להבין למה או איך זה קורה, מכיוון שהם כבר התנתקו מהעבר ומכל מה שקשור לו, אז איך יכול להיות שהבן שלהם נגוע בכל מיני דברים לא יהודיים? הם בכו, כאבו, כמעט מרטו את שערות ראשם, תוהים מהיכן הוא ספג את כל ההשפעות הזרות ומה יש בכוחם לעשות כדי לעצור את זה.
 
ילדים יכולים לקרוא את ההורים שלהם כמו בסריקת MRI, לראות מה כל העניין שלנו – המחשבות, התאוות, ההרגלים, ומה אנחנו באמת רוצים לעשות. זה לא משהו שאנחנו חייבים לעשות עכשיו, אולי זה משהו שאפילו לא עשינו במשך שנים, אפילו עשורים, אבל הילדים שלנו יכולים לראות את כל הרצונות הישנים שלנו בעיניים הרוחניות שלהם. ואז, להתחיל לחקות אותנו. אז הילד הזה רצה להרים משקולות. אתם יודעים, לא בדיוק ספורט של בחור ישיבה…
 
ככל שההורים ניסו להילחם בתשוקה שנבטה בבנם, המצב הפך לגרוע ומסובך יותר. עכשיו, לא רק שהילד מבלה את רוב זמנו במכון כושר, אלא שצצו המון בעיות מכיוון הלימודים – כשהראש לא במקום, מן הסתם, גם הגוף לא יהיה. ואז בא גם הרצון לשתות 'וליהנות' מכל מיני דברים שהם לא בדיוק הנאה או כיף.
 
הילד הזה הוא מסר שאלוקים שלח להם, לעזור להם לתקשר עם האני האמיתי שלהם, אלא שהם לא נתנו את דעתם כשהטון היה עוד נמוך ונסבל באוזן. אז אלוקים הגביר את הווליום. ההורים התייאשו ושלחו את בנם לפסיכולוג, אבל הילד לא אהב את הפסיכולוג, ולא היה מעוניין בפגישות איתו. 'ואם כבר', הוא אומר להורים, 'אתם מוציאים כסף, תוציאו אותו על מאמן אישי שאני רוצה בחדר כושר'…
 
בנקודה זו הם יוצרים איתי קשר ושואלים: "ד"ר בלן, האם לשלם עבור מאמן אישי, כמו שהילד רוצה?"
 
"לכו על זה!" אני אומר בלי להסס. "הראו לא את האהבה שלכם אליו. גם אם האימון הזה לא חשוב לכם, הוא חשוב לו". נכון, זה לא לימוד תורה, זו גם לא פעילות טיפוסית לבחור ישיבה, אבל התבררה כברכה גדולה! כשהוא קיבל את המאמן האישי החיים שלו השתנו מן הקצה אל הקצה. בלימודים, ברוב המקצועות בהם נכשל בעבר, עכשיו הוא מצליח! אמא שלו שלחה לי מייל בו ציינה שלא מזמן היה יום הורים והחוויה הייתה לא מהעולם הזה. אני חשבתי שהבשורות לא יהיו לא טובות (בלשון המעטה), אלא שלא כמו באסיפות או הפגישות אליהן זומנו והתבשרו בגרוע מכל, הפעם זה היה שונה – הילד מצליח, מקבל ציונים נפלאים, וזה עוד בלי להזכיר את כל המחמאות שכל המורים מרעיפים עליו בטונות. היא לא האמינה שהיא מדברת על אותו ילד!
 
אלוקים השתמש בבן שלהם להראות להם שאולי עכשיו היה זה הזמן לתקן את החלקים הישנים שבהם, אבל ממקום נקי וטהור. ואחרי הכל, אלוקים מבקש מאיתנו לשמור על הגוף שלנו בריא ונקי. ברגע שהם קיבלו את המסר שהבן שלהם העביר להם, הם יכלו לתקן את חלקי העבר אותם החליטו לקבור ולא להסתכל לאחור. עכשיו הם מתוקנים. עכשיו הכל שב לקדמותו על הצד הטוב ביותר.  
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן – פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים. ד"ר בלן הוא חסיד ברסלב שמטפל גם על פי משנתו של רבי נחמן מברסלב, אותה הוא שואב מבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. מאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג). על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א. אתם מוזמנים לבקר בבלוג החדש של ד"ר בלן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה