מאפה פסטה וגבינות: קל להכנה, טעים ומשביע!

המתכון של שוקי גלילי למאפה קל להכנה, טעים ומשביע כולם אוהבים. הוסיפו לו סלט חסה רענן וקיבלתם ארוחה מלאה ומזינה שיכולה שמתאימה לכל תוספת.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 18.08.22

זמן הכנה: שעה כולל אפייה | דרגת קושי: קל | חלבי

מאפה קל להכנה, טעים ומשביע שכולם אוהבים. הוסיפו לו סלט חסה רענן ויש לכם ארוחה.

מאפי הפסטה מהסוג הזה הם בעצם קרובים רחוקים של קיגל האטריות המסורתי, אבל הם מלוחים וזמן ההכנה שלהם קצר משמעותית. הם גם בריאים יותר אם משתמשים בפסטה מאיכות טובה (כזו שעשויה מקמח דורום שתכולת החלבון שלו גבוהה).

הבסיס פשוט: פסטה, ביצים, גבינות ותבלינים. אין צורך בקמח כי הפסטה מספקת עמילן. ההרכב של תערובת הגבינות יכול להשתנות, כל זמן שמקפידים לשלב בין גבינות לבנות, צהובות ומלוחות.

לבסיס הזה אפשר להוסיף פטריות, בצל מטוגן, עשבי תיבול, עגבניות מיובשות, זיתים, וכמעט כל תוספת אחרת שאתם אוהבים. אם יש לכם פירורי לחם לפזר מעל הם יוסיפו פריכות כיפית. לתיבול אפשר להוסיף מעט אגוז מוסקט, שום כתוש, או פפריקה שתתרום גם טעם וגם צבע.

בגרסה שבמתכון החלפנו חלק מהגבינה בשמנת חמוצה 27%, מה שמוסיף מאוד לטעם. לא היינו מוותרים גם על הפרמזן (לאחרונה ניתן להשיג בארץ גבינת פרמזן מסוג גרנה פדנו, שמיוצרת באיטליה בכשרות מהודרת), אבל יתאימו גם גבינות כמו פיקורנו, מנצ’גו או קשקבל.

המצרכים

4-6 מנות, תבנית 20X20

250 גרם (חצי חבילה) פסטה מסוג “שבלולים” או דומה

120 גרם גבינה צהובה (מומלץ להחליף שליש מהכמות בפרמזן)

100 גרם גבינה בולגרית

1/2 גביע קוטג’

3 כפות גדושות גבינה לבנה

1/2 גביע שמנת 27%

2 ביצים

מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה

1. מבשלים את הפסטה במים מומלחים לפי הוראות היצרן. מסננים ומצננים מעט. מחממים תנור ל-170 מעלות.

2. בינתיים, מגרדים את הגבינות בפומפייה גסה (אם מוסיפים פרמזן אז עדיף לגרד אותה בפומפייה דקה).

3. מעבירים את הפסטה לקערה גדולה, מוסיפים את הגבינות המגורדות, את הקוטג’, הגבינה הלבנה, השמנת והפלפל השחור ומערבבים היטב. טועמים מהתערובת וממליחים מעט אם יש צורך (התערובת צריכה להיות מלוחה טיפ-טיפה יותר מהתוצאה הסופית הרצויה).

4. טורפים את הביצים, מוסיפים ומערבבים היטב.

5. מעבירים לתבנית משומנת ומכניסים לתנור למשך 40 דקות, או עד שהמאפה מזהיב יפה. אופים עוד כמה דקות בגריל, עד שהקצוות משחימים. מוציאים מהתנור ומקררים רבע שעה לפחות לפני ההגשה.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה