מדבר עם נשמות, ריאיון עם הרב שמואל שמואלי שליט”א

לא כל יום פוגשים אדם שמדבר עם נשמות. רוחמה אפרתי ראיינה את הרב שמואל שמואלי שליט"א על כוחו של תיקון הנפטרים, נשמות, רוחות והמקטרת של הרב כדורי זיע"א.

8 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 17.03.21

שעת ערב מאוחרת, אני כבר ממש עייפה, אבל הרב שמואל שמואלי שליט"א מוכן לעוד שעות רבות של עשייה ברומו של עולם למען עם ישראל. הרב בדיוק סיים אץ קבלת הקהל ברמת גן וכעת מתפנה לכתבה אודות נושא שלרבים מאיתנו ישמע מוזר, ואולי אפילו הזוי. אבל למי שבקיא בחכמת הקבלה ובכתבי האר"י ז"ל וגם בסודות הנסתר זה דבר של מה בכך.

 

כבוד הרב שמואל שמואלי שש ושמח לדבר על הנושא, וככל שאנחנו מתקדמים עם הריאיון הוא מגלה עוד סודות ומספר סיפורים שחלקם גורמים לי קצת לפחד. עם יד על הלב, מי שמע פעם סיפורים אמיתיים על נשמות ורוחות? לא סיאנסים וסיפורי הוליווד, אלא סיפורים אמיתיים על נשמות שחיות בעולם העליון. "העולם הזה הוא רק טרקלין, המהווה פרוזדור, העולם הבא, שם זה חיי הנצח לעולמים". אומר הרב.

 

הרי ידוע שהיהדות עצמה, ובעצם כל התשתית והבסיס של יהדותנו, היא ההתייחסות הישירה לחיי עולם הבא בכל צד והקשר, החיים פה הם זמניים, ארעיים עם תכלית ומטרה ברורה, אך מה קורה למי שמפספס את המטרה הזו? למי שבוחר בחירות לא נכונות בחייו? מסתבר שגם לזה יש תיקון ופתרון מבורך שעושה פלאים.

 

מודה ומתוודה, גם אני מדי פעם קצת חששתי, בכל זאת, למי מאיתנו יוצא לדבר באופן גלוי על רוחות ונשמות? מי מאיתנו מדבר עם כאלו שמתקנים נשמות? בשעת כושר, אני קצת מרהיבה עוז ושואלת את הרב שמואלי, "איך וכיצד מדברים עם רוחות?" והרב עונה ש"כן – הם שומעים, רואים ומדברים בדיוק כמו שאנחנו, ממש כמו שאנחנו מדברים עכשיו. התקשורת איתם מתבצעת במחשבה".

 

מוכנים? הסיפורים מאתגרים ביותר ומתאימים לכולנו! כדאי לכם לקרוא עד הסוף.

 

"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא, השאלה היא", אומר הרב שמואלי, "האם האדם ישתמש בזה? כל יהודי שנולד יש לו חלק לעולם הבא, "ובחרת בחיים". כלומר, מה שאתה בוחר לעשות בחיים שלך בחיי היום יום. האם אתה בוחר לחזור בתשובה, לעשות חסדים ומצוות, מתחזק ביראת שמים וכן הלאה. כלומר, מה אתה בונה שם לחיי העולם הבא, איזה מן חלק יהיה לך שם למעלה. האם אתה פה בעולם הזה בונה לך ארמון יפה ומרהיב או חלילה מדבר יבש וצחיח. מה אתה עושה בעולם הזה שלא יהיה שם שומם. הרי ידוע, שהעולם הזה הינו רק פרוזדור לעולם הבא והתכלית בחיים הללו הם בשביל העולם הבא. בעצם, מה שעושים פה הוא זה שיקבע את החיים הנצחיים הלאה. לטוב ולמוטב, מעשים טובים ומעשים רעים.

 

"אדם אפילו לא לוקח אתו גרביים לעולם הבא. נטמן באדמה ערום כביום היוולדו. המעשים הטובים שעשית פה זה מה שהולך איתך ואת זה אתה לוקח, הם הסנגוריה שלך. זה המטמון והאוצר שלך. "וזה הולך לפניך צידקיך". רובנו כמעט ככולנו, מה לעשות, לא צדיקי הדור וגם לא משה רבנו, וזקוקים להרבה עזרה מבחוץ, שהרי אדם שנפטר כבר לא יכול להמשיך לעשות חסדים מצוות, ועם "החבילה" איתה הוא מגיע זה מה שיהיה לו לעזר. במילים אחרות, עם מה שטרח להצטייד לעולם הבא זה מה שישרת את הנשמה גם שם. לכן, כל מה שניתן לעשות למען הנפטרים זה בבחינת חסד של אמת. אין פה תגמולים. זה נטו חסד. הם גם לא יכולים להחזיר לך טובה.

 

"מסופר על "החזון אי"ש" הקדוש רגע לפני לכתו, הספיק שוב לנשק את הציצית הקטנה. שאלוהו תלמידיו, "רבי למה?" ענה להם, "זו הפעם האחרונה שאני מנשק את הציצית שלי" ובכה בכיה גדולה. אמר להם, "אתם יכולים להמשיך ולנשק כל עוד אתם חיים וכך לעשות עוד ועוד מצוות. מי שנפטר? גמרנו! לא יכול יותר לעשות שום מצוות…"

 

מאמרים נוספים בנושא:

השילוב המנצח – רפואה מסוג אחר, ריאיון עם הרב שמואלי שליט"א

שדה הנשמות

שביל הנשמות, חלק א

שביל הנשמות, חלק ב

לחזור שוב?

מה הגלגול שלי?
סבתא, איפה שלא תהיי
יש חיים לפני המוות

חוזרת משם
מעבר לחיים
על החיים ועל המוות

 

חסד של אמת

 

כאשר אדם נפטר הוא בעצם נתון לחסדים של הקרובים והשארים שלו, שיעשו פעולות שיעזרו לעילוי נשמתו. הרב יכול להסביר?

 

"המשפחה יכולה לעזור לנפטר, למרות שהוא כבר לא בחיים. המשפחה יכולה לומר קדיש ו/או תפילות, ואז מעלים את הנשמה של הנפטר כמה שיותר. גם על ידי צדקה ומעשים טובים ובפרט מה שעושים תיקון לנפטר.

 

תיקון לנפטר? מה פירוש הדבר, כבוד הרב? הרי הנפטר כבר לא בין החיים. עובר משפט לגן עדן או גיהינום, אז בשביל מה אנחנו צריכים לעשות לו תיקון לנפטרים?

 

"לפי הרב פתייה שחיבר בספר "מנחת יהודה – רוחות מספרות", עושים 7 הקפות מסביב לתיבה עם ספר תהילים, וגם קוראים את כל ספר התהילים עם 7 הקפות ו-7 "כורתי ברית", ועושים 7 השכבות. ובהקפה האחרונה, יש השכבה גדולה מאד שאינה רגילה, מסוימת מהזוהר.

 

שמעתי מכבוד הרב כמה פעמים את המשפט: "העיקר זה בשנה הראשונה של הנפטר/ת" מה פירוש? והאם הכל זמן ניתן לעשות את התיקון הנפטרים?

 

"לאחר שהאדם נפטר מן העולם הזה, הוא עולה למעלה ואז נידון. הוא נמצא בחדר המתנה כמו "באולם הנשמות", ואז באים מלאכים טובים ואומרים 'הוא שייך לנו לגן עדן כנגד המעשים הטובים שעשעה בחייו', ולעומתם מגיעים מלאכי חבלה ואומרים 'הוא שייך לנו, לגיהינום'. בפועל, לנפטר יש כמעין מאזניים, משקולת ששוקלים את הזכויות לעומת העבירות, וכמו במשפט, דנים אותו לפני מעשיו – מה שעשה בחיים שלו, שוקלים את זה במהלך כל השנה, כלומר לוקחים את כל המעשים שעשה בתוספת כל המעשים של המשפחה שעשו למענו, ואז שוקלים ודנים לאן ולמי הוא שייך. לכן יש שניים עשר חודשים והמשפחה יכולה מאוד לעזור לנשמה".

 

תיקון לנפטרים והמשפחה

 

כבוד הרב, איך המשפחה יכולה לעזור?

 

"המשפחה יכולה מאוד לעזור לנפטר עם תיקון הנפטרים. תיקון הנפטרים נועד כדי להעלות את הנשמה ושלא יהיו מקטרגים בדרך. כלומר, מלאכי חבלה שנבראו מהחטאים ושיבואו לטעון 'הוא שייך לנו', התיקון נועד כדי לעצור את הסחף.

 

"כאשר אדם נמצא במעי אימו באים שני מלאכים ומלמדים אותו, האחד את דרך התורה, מצוות ומעשים טובים. והשני, מראה לו את הגיהינום. אולם טרם היוולדו לעולם, נותנים לו מכה בין השפתיים שישכח, אבל הנשמה לא שוכחת כי היא כבר יודעת את "ובחרת בחיים". ואז, בשעת פטירת האדם, עומדים שני המלאכים לצידו וטוענים את טענותיהם. אם האדם הלך בדרך תורה, מצוות ומעשים טובים, המלאך הטוב אומר 'הוא שייך לי, עזבו אותו'. ואם חלילה הלך בדרך הלא טובה המלאך הרע אומר, 'הוא שייך לי'.

 

למעשה, בכוח התיקון, "תיקון הנפטרים" של הרב פתייה, אפשר להעלות את הנשמה של הנפטר מדרגות נמוכות ביותר ואפילו מן הגיהינום לדרגות גבוהות.

 

"כמעט כל הנשמות רוצות תיקון על מעשים לא טובים שעשו בעבר, שהן נידונות בהם, ובכך שעושים תיקון לנפטרים עושים תיקון לבעיה שלהם. ברגע שעושים תיקון לא שופטים את הנשמה בבית דין של מעלה ואז אין גם גיהינום ונכנסים ישר לגן עדן".

 

אני מוכרחה להודות שאני ממש מתלהבת. איזו זכות היא להקל על נשמת הנפטר ולתת לו מתנה כזו נצחית בחיי עולם הבא! ישתבח הבורא, איזה רחמן הבורא שמרחם על הנשמות שנפטרו למרות שעשו מה שעושו בעולם הזה וחטאו. עדיין יש תקווה! וישנה אפשרות לזכך, לטהר ולנקות את נשמתם בצורה קלה, נעימה ורוחנית ביותר. בלי משפט! בלי גיהינום! רק על ידי תפילות מיוחדות. זוהי מתנה שאין שנייה לה.

 

 

גן עדן? בכלל לא מה שחשבתם!

 

"גן עדן זה לא מקשה אחת" אומר הרב שמואלי. "הרבה אנשים חושבים ובטעות שאדם נפטר אז הוא מגיע לגן עדן או גיהינום. זה לא בדיוק עובד ככה". נכון, אני אומרת. ישנה טעות רווחת בציבור שחושבים שאם אדם עשה מעשים מסוימים הוא וודאי נמצא בגן עדן.

"הרבה אנשים אומרים, ברוך השם, הוא או היא הגיע/ה לגן עדן, אז בשביל מה צריך עוד להעלות? אבל בגן עדן יש אינסוף של מדרגות ומדורים. וככל שמגיעים עם חבילות של מעשים טובים, חסדים ומצוות, המקום בגן עדן גבוהה יותר. כלומר, טוב ונעים יותר לנשמה. ככל שעולים בדרגות עולים מעלה מעלה, מלאכים טובים יותר טוב, תענוג רוחני גדול יותר לנשמה. דמיינו לעצמכם קומת מרתף חשוך קריר, צחיח שומם ומצומצם לעומת פנטהאוז עם נוף לים גדול ענקי מרווח חדש מרוהט ססגוני מכובד".

 

מה עושים בתיקון הנפטרים? מה התועלת בכך? ישנם אנשים שיאמרו מספיק סעודת החודש (השלושים), 11 חודשים ושנה. האם אמירת קדיש לא מספיקה? אז בשביל מה גם את התיקון. במה הוא שונה וכיצד מועיל?

 

ב-11 חודשים, הנשמה מגיעה למשפט, ובשנה היא גמרה את המשפט ואז נכנסת למחיצה שלה (מחיצה, שהגיעה אל השקט, אל המנוחה והנחלה שלה בעולם העליון, למקום בו צריכים להיות בו בלי הפרעות, בלי מקטרגים, בשקט שלה). ואז, כביכול הסתיים התיקון של הנשמה. אם היא זכתה הולכת לגן עדן, לא זכתה הולכת לגיהינום. לכן, זה טוב ומומלץ ביותר לעשות תיקון נפטרים, גם אם הסתיימה השנה זה עדיין מועיל מאוד.

 

תיקון הנפטרים מתקן ומזכך את הנשמה ומעלה אותה מדרגות רמות ונשגבות, וזהו אור רוחני ותענוג שאין שני לו. זה ממש כמו להוציא אדם לחופשי מבית האסורים.

 

"דעי לך, שגם לצדיקים עושים תיקון" אומר כבוד הרב.

 

גם לצדיקים? הרי הם כבר שלמים ומתוקנים? אני שואלת בפליאה.

 

"דעי לך, שגם לרב מרדכי שרעבי זיע"א, ביום ההילולה שלו עושים לו גם תיקון לנפטרים, להראות שגם צדיקים יכולים להמשיך לעלות מעלה מעלה בגן עדן, לעוד מדור עליון, וגם את חשיבותו הרבה של התיקון עצמו. 

 

מדבר עם רוחות

 

האם הנשמות בקשר איתך אחרי התיקון שאתה עושה להם?

 

"ישנן נשמות שאחרי שעושים להן תיקון הן באות להודות ולהגיד לי תודה, שבזכותך התפטרנו מהעונש של גיהינום או זכינו להעלות ישר למחיצה שלנו. רוב הנשמות כמעט כולן באות להודות לי.

 

האם הרב רואה את הנשמות?

 

"כן, יש כאלה שממש באות אלי".

 

זה מפחיד להתעסק בתיקון של נשמות? לדבר עם רוחות? איך ישנים בלילה?

 

"לא, לא אדרבה. לא בעיה, אני כבר רגיל לזה" הרב מחייך, ואז מספר עוד סיפור שהיה עם הרב יצחק כדורי זיע"א. " היה לי מעשה עם הרב כדורי. כשהייתי לומד אתו הוא כל 5 דקות, לערך, היה לוקח סיגריה והיה מעשן אבל לא מכניס לריאות, רק מוציא עשן. אז אמרתי לו, 'כבוד הרב, למה כבודו כל רגע מעשן סיגריה?' אז אמר לי, 'מה לעשות, באים פה הנשמות ורוצים תיקון, אז האם להכניסם לגיהינום? מה פתאום'. אז במקום להכניסן לשם הוא היה מעשן סיגריה, שריפת עשן לעילוי נשמתם ובכך פדה אותם מאש הגיהינום. כך, קיבלתי על עצמי כל בוקר כאשר אני מעשן סיגריה לכל אלו שחייבים חלילה היום להעלות לגיהינום".

 

"רוחות מספרות" – "מנחת יהודה" של הרב פתיה זצ"ל, בו רוחות מספרות בצורה הכי פשוטה מה קורה שם בעולמות העליונים. הן מדברות על גן עדן וגיהינום ולא חוסכות בפרטים.  

 

קיים ספר נוסף, "ראשית חוכמה", שגם הוא מספר על העולם הבא. זהו ספר מוסר שאדם בעולם הזה צריך להיזהר מחטאים, ושידע שהעולם הזה לא שווה כלום, אלא לדעת שאנחנו כאן רק לתקן את מה שאנחנו צריכים לתקן, את המידות והמעשים, כדי שהאדם יגיע לעולם הבא זק ונקי עד כמה שניתן.

 

על חוצפה אתה תשלם כפול!

 

כבוד הרב, האם יש אנשים חשדניים לגבי הדברים האלה?

 

"בוודאי. היה בחור אחד שבא אלי בשביל אמא שלו, שעוד הייתה בחיים, וביקש לעשות תיקון חולים, הסברתי לו מה צריך לעשות והוא התחכם ואפילו התחצף אלי ובסוף לא עשה. למחרת היום המצב של האמא הדרדר והוא בא אלי בבהילות ובדחיפות רבה שאעשה לה תיקון, כי היא לא מרגישה טוב, אבל לא גילה לי את מצבה שהיא על ערש דווי. התחלתי לעשות לה את התיקון ואני רואה שהפדיון לא עובד. פעם ועוד פעם, שלוש פעמים, ו=אז הבנתי שהיא כבר לא בין החיים. התקשרתי אליו ושאלתי אותו האם היא נפטרה, והוא אמר שכן. שאלתי את השעה, והסתבר שזה היה בזמן שרציתי לעשות לה את התיקון. אחרי מספר ימים הנפטרת באה לבנה בחלום וכעסה עליו, 'איך אתה מעז ככה להתחצף ולדבר אל הרב ולהתווכח איתו, קום מיד ותעשה לי תיקון נפטרים, וכעונש אתה תשלם לו מחיר כפול ממה שביקש ממך בהתחלה. האיש, הגיע כולו מבוהל וביקש מיד לעשות. הפעם, את תיקון הנפטרים'".

 

מהפך – מתיקון חולים לתיקון נפטרים!

 

אני רוצה לספר לכם סיפור אישי, ולחשוף בפניכם סוד מרגש מאוד. אימי ע"ה נפטרה ביום ט"ז אב תשע"ז, יום שבת קודש לפני כחצי שנה. יום לפני שנפטרה, שוחחתי עם הרב שמואלי וביקשתי ממנו שיעשה לאמא תיקון חולים. בליל שישי, בשעת ערב אמא קיבלה דום לב ונאלצו לבצע בה החייאה. המערכות קרסו בזו אחר זו ונאלצו לחברה למכונת החייאה והנשמה. למחרת, יום שבת שעת רעווא דרעווין – רצון הרצונות, אמא החזירה את נשמתה הטהורה לבורא. במוצאי שבת דיברתי עם הרב שמואלי שאמר לי שהוא כבר יודע שאמא נפטרה, היה זה יום שבת ולא שוחחנו בטלפון. הייתי המומה. והוא אמר לי בזו הלשון: "ביום שישי בלילה עשינו לאמא תיקון החולים, ואז ראינו שזה לא עובד ושנגזרה כבר הגזירה, אז החלטנו להפוך את זה מתיקון החולים לתיקון הנפטרים. דעי לך, שכאשר אמא נפטרה ליוויתי אותה לגן עדן. הייתי איתה בשעת פטירתה".

 

גם אימי עליה השלום באה להודות לרב שמואלי, אחרי שזכתה שעשינו לה את התיקון. הרב תיאר את אמא בדיוק וסיפר לנו איך היא נראית ואפילו מהי ההילה שלה. ב"ה זכתה להגיע למחיצה שלה.

 

סוד המקטרת של הרב כדורי זצ"ל

 

הרב שמואלי חושף לנו סוד מחדרי חדרים של הרב כדורי זיע"א. "קיבלתי מהרב כדורי מתנה – מקטרת, בגלל שקיבלתי על עצמי לעשן את הסיגריה בשביל הנשמות, אז הוא נתן לי מתנה את אחת המקטרות שהיה מעשן בהו. למעשה, הרב כדורי ביקש ממני להמשיך את תיקון הנפטרים למען עם ישראל, שזה דבר חשוב ביותר ואני מקווה שהמאמר הזה יהיה לעזר ולתועלת הכלל". משמאל, המקטרת שהרב כדורי זיע"א נתן לרב שמואלי.

 

הרוחות שמחות שהן רוצות עזרה כי הן לעצמן לא יכולות לעזור, אלא רק על ידי אחרים! וכך עושים את התיקון נפטרים וזה עוזר מאוד.

 

* * *

 

במאמר הבא, בעזרת השם, עם כבוד הרב שמואלי, נעלה את עניין "תיקון חולים". כן, יש כזה דבר וזה משמח ומעודד מאוד, משום שאלפי אנשים נושעו וזכו לבריאות ולחיים טובים.

 

כבוד הרב, אם אפשר בבקשה כמה מילים על תיקון חולים ולמי כדאי לעשות?

 

"תיקון חולים, כשמו כן הוא, תיקון לאדם חולה, כל חולי שהוא – בנפש ובגוף, בכל רמה ודרגה שהיא. גם אם אדם מונח חלילה על ערש דווי, אל יתייאש מן התפילה ומן הרחמים! תיקון חולים מועיל לרפואת כל חולי".

 

הרב שמואל שמואלי מקבל קהל מדי יום בין השעות 9.00-13.00 מכל רחבי הארץ. לשאלות ובירורים: 02-6242888, ישיבת "אור ישראל", רחוב בן יהודה 5 קומה 2, ירושלים.

 

לעילוי נשמת אימי יקירתי אהובתי, מרת ברכה כתון בת שרה. ת.נ.צ.ב.ה ומנוחתה עדן.

 

* * *

רוחמה אפרתי, בעלת תואר בפסיכולוגיה ותקשורת (B.A) יועצת ומטפלת רוחנית ליחידים וקבוצות, מרצה ומעבירה סדנאות וחוגי בית, שדכנית למגזרים השונים. לפרטים והתייעצות: ruhi_d@walla.co.il. אתם מוזמנים לבקר באתר של רוחמה: www.ruchama.co.il

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אורנית בת לינדה יש לה עכוב בזוג

ג' סיון התשע"ט

6/06/2019

אורנית בת לינדה יש לה עכוב בזוג

אשמח לתשובה אדה לך מאוד.

2. אורנית בת לינדה יש לה עכוב בזוג

ג' סיון התשע"ט

6/06/2019

אשמח לתשובה אדה לך מאוד.

3. לינדה דיב

ג' סיון התשע"ט

6/06/2019

הבת שלי יש לה עכוב בזוג היא בת 34 יודע לך מה ה הבעיה אני מאוד דאוגתלה ,אודה לך על העזרה.

אשמח מאוד עם תענה לי על התשבוה,ואם אפשר לתת מספר טל להזמין טור אליך.תודה רבה על העזרה לינדה.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה