מהילולת הרשב”י ליום אבל לאומי

ההורגים הקדושים שנהרגו באסון במירון נחשבים כהרוגי מלכות, שמתו על קידוש השם. הם ישר עלו למקום שנקרא טרקלין המלך, הם נהרגו בציונו של הרשב"י בהילולה עצמה.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 02.05.21

מהילולת הרשב"י ליום אבל לאומי

 

ל"ג בעומר תשפ"א ייזכר לדיראון עולם. מיום שמח לאסון נוראי שבו נהרגו 45 יהודים קדושים מהארץ ומהעולם.

 

כולנו כואבים את הכאב המפלח את כל נימי הנשמה ומזועזעים עד עמקי נשמתנו.

 

כולנו בוכים ביחד עם כל המשפחות היקרות ושולחים חיבוקים חמים.

 

יהודים קדושים שבאו לחגוג בהילולת הרשב"י ומצאו שם את מותם. אנחנו לא מבינים חשבונות שמים, אבל דבר אחד בטוח שאלו הם אנשים קדושים שכפרו על עם ישראל.

 

 

הרוגי מלכות

 

ההורגים הקדושים שנהרגו באסון במירון נחשבים כהרוגי מלכות, שמתו על קידוש השם. הם ישר עלו למקום שנקרא טרקלין המלך, הם נהרגו בציונו של הרשב"י בהילולה עצמה. הם ישר הגיעו להיכל של הרשב"י בעולמות העליונים.

 

 

פלטין של מלך – המסדרונות שמובילים לארמון המלך.

 

טרקלין המלך – זהו המקום שהמלך בכבודו ובעצמו יושב בו, נמצא שם.

 

ארץ ישראל היא פלטין של המלך, כלומר המסדרונות שמובילים למקום שהמלך יושב בו. הציון של הרשב"י הקדוש הוא בעצמו טרקלין המלך, כלומר הם הגיעו ישירות למלך בכבודו ובעצמו. ומי זוכה? רק מי שהוא קדוש עליון!

 

חשבון נפש לכולנו

 

כתוב בספרים הקדושים כאשר נהרג אחד מבני החבורה על כולם לעשות תשובה ולפשפש במעשיהם.

 

הילולת הרשב"י שייכת לכל אחד ואחת מעם ישראל ולא משנה אם הוא חילוני או דתי, מסורתי או חרדי. רבי שמעון שייך לכלל עם ישראל וככזה על כולנו לפשפש ולבדוק בנגעי נפשנו. האם יש בנו אהבת חינם? נתינה לזולת? אפתיות? סולידריות? לשון ועין טובה ונקייה? מעשים טובים? לאהוב ולחבק אחד את השני! דיי מספיק עם שנאת החינם, מספיק ם לשון הרע והרכילות, עם בצע הכסף והתאוות הנוראיות. מספיק עם הפירוד וכן לאחדות!

 

מספיק לחפש אשמים!! בואו נתחיל לדון לכף זכות. בואו נקבל על עצמנו אמונה פשוטה ותמימה שיש את השם יתברך בעולם והוא מנהל אותו, בואו ניתן למלך את שרביט ההנהגה!

 

רבנו הקדוש, רבי נחמן אומר שבימי משיח יהיה בלבול נוראי ורק מעטים יחזיקו באמונה ובאמונת חכמים. עלינו לזרוק את השכל ולהתחזק באמונה שבלב, "העיקר להחזיק חזק כולנו ביחד באהבה!"

 

 

יום אבל לאומי

 

ממשלת ישראל הכריזה על היום, כ' אייר, כעל יום אבל לאומי, שזו מחווה מכובדת אבל אין בה ממשות מבחינה הלכתית ורוחנית.

ברם, אם אנחנו ניקח את היום הזה ובכלל את כל הימים הבאים, לאהבת חינם שיש בו מעשים טובים, למצוות וגמילות חסדים, לעזרה לזולת תמיכה ונתינה, להרבות בקריאת תהילים – זה בוודאי יהפוך לזכויות לעם ישראל וגם לעילוי נשמתם הקדושה.

 

מערכת ברסלב ישראל מוסרת את תנחומיה לכל המשפחות היקרות שאבדו את יקיריהן באסון הנורא ושולחת חיבוקים חמים ומתפללת לשלום החולים והפצועים;

 

כל יהודי ויהודי בין אם הוא רב, בחור, עלם או ילד – היה עולם ומלאו והשאיר אחריו חלל ריק ולבבות כואבים. לכל יהודי סיפור חיים משלו; אחד הותיר אחריו אלמנה ו9 יתומים, אחד הותיר אישה הרה, אחד נהיה אבא לראשונה לפני שבועיים בלבד, אחד קנה רכב חדש וזו הייתה הנסיעה הראשונה לכבוד ההילולה, אחד קיבל מתנה על התנהגות טובה לנסוע עם הרבי להילולה, האחד נסע עם חבר באוטובוס.. האחד רצה לבוא לשמוח בהילולת הרשב"י וקנה כרטיס טיסה לישראל, האחד רצה לבוא להתפלל, האחד רצה להרגיש את הקדושה… הסיפורים לא נתפסים.. כיפות זרוקות, משקפיים, טליתות וספרי קודש מוטלים בצידי הדרך דוממים וכואבים.. הטלפון מצלצל, אמא מתקשרת והיא לא יודעת שבנה כבר אינו בין החיים..

כל יהודי הוא נשמה נצחית חלק אלוקה ממעל ממש! ההרוגים הקודשים החזירו את נשמתם בקודשה לבורא. נבקש מהרוגי המלכות שיהיו מליצי יושר בעד כל עם ישראל שהשם יאמר דיי לצרותנו ונזכה בביאת משיח ללא ייסורים כבר עכשיו!

 

 

45 הרוגי האסון במירון ע"ה. ת.נ.צ.ב.ה ומנוחתם עדן.

 

 הרב מנחם אשר זקבך ז"ל, הרב מרדכי פאקטע ז"ל, הרב משה ברגמן ז"ל, הרב שמואל צבי קלגסבלד ז"ל, הרב שרגא גשטטנר ז"ל, הרב שמעון מטלון ז"ל, הרב שמחה בונים דיסקינד ז"ל, הבחור ידידיה משה חיות ז"ל, הבחור דניאל אמבון ז"ל, הרב אליעזר מרדכי גולדברג ז"ל, הבחור דובי שטיינמץ ז"ל, הבחור ידידיה אשר פוגל ז"ל, הבחור אלקנה שילה ז"ל, הבחור אליהו כהן ז"ל, הבחור משה לוי ז"ל, הבחור משה נתן נטע אנגלרד ז"ל, הבחור יוסף יהודה לוי ז"ל, הבחור יעקב אלחנן סטרקובסקי ז"ל, הבחור ישי מועלם ז"ל, הרב אריאל צדיק ז"ל, הרב אלעזר גפנר ז"ל, הרב אליעזר צבי יוזעף ז"ל, הילד אליעזר יצחק קולטי ז"ל, הבחור שלמה זלמן ליבוביץ ז"ל, הילד יהושוע אנגלרד ז"ל, הבחור פנחס מנחם קנובלוביץ ז"ל, הבחור נחמן קירשבוים ז"ל, הבחור משה בן שלום ז"ל, הרב דוד קרויס ז"ל, הרב חיים עוזר סלר ז"ל, הרב חנוך סלוד ז"ל, הרב יהודה רובין ז"ל, הרב יונתן חברוני ז"ל, הרב ישראל אלנקווה ז"ל, הבחור אריאל אחדות ז"ל, הבחור חן דורון ז"ל, הרב יוסף גרינבוים ז"ל, הבחור דניאל דוריס מוריס ז"ל, הבחור יוסף קאהן ז"ל, הבחור מנחם יוסף עמרם טאובר ז"ל, הבחור חיים ראק ז"ל, הבחור יוסף מסטורוב ז"ל, הרב משה צרפתי ז"ל שהיה מתלמידיו החשובים של מו"ר הרב שלום ארוש שיבדל לחיים טובים בריאים וארוכים. הילד משה מרדכי אלחנן שארף ז"ל, הבחור יוסף דוד אלחדד שארף ז"ל אף הם מחסידות ברסלב קרובי משפחה של מו"ר הרב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה