מולי העצובה

היא לא הצליחה לעלות על הגל ולחוות שינויים כמו בעלה. את הבקרים היא מעבירה בבכיות והדיכאון לא מרחם. רחלי רקלס עם העצות והטיפים למולי העצובה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

שלום לך רחלי,

 

לפני כמה שנים בעלי ואני הכרנו את האתר הנפלא שלכם – ברסלב ישראל. בעלי מאוד נפעם מהאתר, מהאמרים, ההרצאות והשיעורים המרתקים וממגוון הרבנים – הרב שלום ארוש, הרב אליעזר רפאל ברוידא ועוד. ומשום מה, נראה שהוא היחיד שחווה שינויים לטובה. אני, בכל אופן, לא כל כך מצליחה לעלות על הגל ואפילו חווה נפילה לזרועותיו של הדיכאון האכזרי שלא מרפה. את רוב הבקרים אני מעבירה בבכיות ולא מצליחה לגעת בשום דבר בבית. אני עומדת להשתגע מהבלגאן – בפנים ובחוץ, והבית והכל נראה כמו אסון…

 

לא יודעת מה לעשות. יש לך עצה בשבילי?

מולי.

 

מולי היקרה, שלום גם לך,

 

הדבר הראשון שאציע לך הוא, לעשות סקירה פנימית-נפשית ולבדוק מה הדבר שהכי מאתגר את הרגשות שלך, בעיקר את אלה שמושכים אותך לזרועות הדיכאון. אולי חווית טראומה בחייך ועכשיו היא שולחת איתותים לצורך טיפול, לכן אני ממליצה לך לפנות לעזרה מקצועית. אצלנו תוכלי להיעזר ברב דוד קראוס – מטפל ומאמן באמונה שיכול לסייע לך, כפי שסייע לרבים וטובים שפנו אלינו.

 

שנית, מכיוון שאני לא יודעת מתי ואיך הסימפטומים התחילו, פלוס העובדה שאני לא פסיכולוגית, אני לא יכולה לומר שאת באמת סובלת מדיכאון. אבל, למען המטרה והכוונה שלי, אני רוצה לשים את הפוקוס על סגנון חיי היומיום שלך.

 

מולי, התחושה שלי היא שלא משנה למה את עצובה, העצבות שלך מחמירה בגלל שאת חסרה פעילות יצירתית ומועילה בחייך. היצר הרע באמת 'חוגג' עליך יקירתי. אחד הטריקים האהובים עליו הוא לגרום לאנשים להתמקד בעצמם. וכשאנחנו מתחילים להתמקד בעצמנו, אנחנו מתחילים למצוא כל מיני דברים לא טובים בעצמנו. מזעזע, אני יודעת.

 

זה לא יהיה קשה לעשות רשימה אינסופית של כל הדברים שאנחנו מפספסים בחיים, כמובן, אם רק היה לנו את הזמן לעשות את זה! וזה, מולי, המפתח. לעניות דעתי, יש לך יותר מדי זמן בידיים! למרות שיש לך ים של עבודות בבית לעשות, ואולי ילדים שצריך לסדר ולנקות אחריהם, את מתנהגת כאילו יש לך צוות בפול-טיים-ג'וב שעושה את כל העבודות והמטלות בשבילך. ואין לך מושג איך אשמח לאחד כזה…

 

אני מניחה שאת לא עובדת, כי אם כן בוודאות מוחלטת לא היה לך זמן להעביר את הבקרים שלך בבכיות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

תספרו את הברכות

יום מלא צבעים

מי הכי מסכן?

בצעדים קטנים אל האושר

הברכה שאחרי הכאב

אז זהו, תודה.

מלכת הזומבה

שמח כדי לחיות

זה הכרחי, כושר רוחני!

פרופסור שמחה

האמונה של איינשטיין

 

את מבינה למה אני מתכוונת, מולי?

 

את חייבת לצאת מהבית!

 

וכשתהיי מחוץ לבית, אנא התמקדי בשני דברים חשובים, וקניות הן לא אחד מהם.

 

הראשון – כושר גופני! הרשמי למכון כושר טוב לנשים, צאי להליכות לבד או עם חברה (עדיף). שחייה, זומבה או כל מה שיעשה לך טוב – את חייבת לעשות פעילות, ובחוץ! אפילו אנשים שאינם מדוכאים יכולים להשתגע אם הם תקועים בבית יותר מדי זמן. פעילות גופנית תעלה את רף האנדורפינים שלך, ואז תחווי את ה"היי" הכי כייפי שיש אחרי עבודה טובה עם עצמך, או אכילת מרובה של שוקולד…

 

השני – התנדבי! זה באמת יעזור לך להעלות חיוך על הפנים. התמקדות בעזרה לזולת היא האנטיתזה לדיכאון. ומכיוון שהיצר הרע רוצה לגרום לך להתמקד בעצמך, אין דרך טובה יותר לנטרל אותו מאשר ההתמקדות בזולת. יש ים של ארגונים שזקוקים למתנדבים, את רק צריכה לבחור לך אחד, להתקשר ולהיות שם. אפילו להיות האדם שימזוג אוכל באיזה בית תמחוי, זה חסד אדיר! במיוחד אם זה נעשה עם חיוך…

 

היציאה מהבית היא צעד חשוב שמסייע להתגבר על העצבות. אבל, אנחנו עדיין מדברות על ההיבט החיצוני של הפתרון. ישנו היבט חיוני ופנימי והוא – לומר תודה!

 

מהו שורש העצבות? כפיות טובה! כשאנחנו עצובים, אנחנו מאוד עסוקים בלהסתכל על הפגמים וכל מה שלא בסדר בחיים שלנו. דבר שגורם לנו לא לטרוח לשים לב לכל הברכות בהן התברכנו. אבל על ידי אמירת תודה רבה לבורא עולם על כל הברכות והשפע שהוא משפיע לנו, אנחנו מבינים שיש לנו הרבה יותר ממה שיש באמתחתנו.

 

מולי, אשמח מאוד אם תעשי רשימה של עשר ברכות ודברים טובים שאת רואה בחייך. זה בהחלט בסדר לחזור על אותם דברים יום אחרי יום, אבל השתדלי למצוא גם דברים חדשים (כי בהחלט יש כאלה) והוסיפי אותם לרשימה. בדרך זו תראי במו עינייך כמה ברת מזל את!, ובעזרת השם, העצבות שלך תיעלם כלא הייתה. אשמח גם להציע לך דיסק נפלא של הרב שלום ארוש בנושא – למה אתה עצוב? הקשיבי לדיסק לפחות מיליון פעם, כי זה ממש יעשה לך טוב.

 

דבר נוסף שאני מאוד ממליצה לך לעשות הוא – לקרוא את ספרו משנה-החיים של הרב שלום ארוש – שעריו בתודה. זהו מדריך מעשי-עצמי לאמירת תודה שלא תמצאי כמותו. הכרת הטוב היא לא רק הדבר היחיד שמועיל והורג את הדיכאון, אלא גם הסוד לקבלת כל הברכות בחיים. רבי נחמן מברסלב אומר, שאמונה היא זו שתביא את הגאולה. אולם, כדי לזכות באמונה את חייבת לומר תודה! להודות על הכל! ולדעת שהכל לטובה. "כשאדם יודע שכל מאורעותיו הם לטובתו, זאת הבחינה היא מעין עולם הבא…" את מבינה? מעין עולם הבא!!!

 

מולי היקרה, אני בטוחה שהכלים הללו יעזרו לך לחוות את השינויים שאת מייחלת להם במהירות. והרבה לפני שתדעי, העצבות שלך תהפוך לזיכרון רחוק והדבר היחיד שתבכי בגללו הן ערימות הכביסה. וסליחה, כי לערימות האלה אין לי עצות או תרופות…

 

בהצלחה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה